90Silverado skrev:
Jeg har 5" stacks på chevy'n min, ble EU godkjent med stacks, 5" breddere og 35" hjul (ingen av delene er i vognkort).
EU kontroll ble tatt hos biltilsynet, eneste kontrollørn sa var "tøff bil"

Denne tråden er gammel, men likevel; I forskriftene står det at avgassrøret skal være bak siste åpningsbare vindu, og det skal ikke trekke inn eksos i bilen ved tomgang eller kjøring. Ellers er det støy og avgassreglene som gjelder.
På min suburban bygde jeg to strake rør rett ut bak. På min pickup (K10) skal jeg ha to rør rett opp. Med henvisning til et notat jeg fikk fra BT. Og BT tolker lover og regler slik Satan tolker bibelen.. Det foregår alltid en maktkamp mellom folka der. >Virker som det er om og gjør å ta hverandre for feil. Jeg jobba i polti for noen år siden, (jada) og ble sjokka over alt jeg hørte og opplevde på utekontroller. Godkjent av den ene kunne gi mangellapp av den andre..Helt sykt!
Utdrag fra Kjøretøyforskriftene, Kap 25.
§ 25-1. Avgasser - generelle krav til motorvogn
1. Motorvogn skal være innrettet, utstyrt og vedlikeholdt slik at den ikke unødig utvikler skadelig eller sjenerende gass eller røyk.
Eksosanlegg skal være fritt for lekkasje og føre avgass fra motor og eventuelt varmeapparat ut i friluft på en hensiktsmessig måte.