AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Man 24. Aug 2026 18:20

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 26 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Import av biler fra USA
InnleggSkrevet: Søn 09. Nov 2008 14:30 
Avlogget
Rookie
Rookie

7200liter skrev:
har nettopp kjøpt en 73 new yorker i usa og skal bruke jetcarrier, de skal hente bilen og ordne shipping, så får vi se hvordan det går...

Hei
Håper du er en tålmodig sjel. Har brukt jetcarrier/magnum til mange forsendelsser av pakker og det har virket helt topp. Så når nyeste tilskuddet på bilstammen skulle over blåmyra ble dette firma valgt. HAR ALDRI ANGRET MERE PÅ NOEN FRAKTVALG.
Det finnes overhode ikke noen form for info fra den som driver med dette hos dem. Ringte vel ørten ganger i løpet av sommeren og vedkommende var ALDRI tilgjengelig, subsidiert ringte aldri tilbake på beskjeder.
Når det gjelder vår bil så var første båten overbooket (vel slikt kan vel KANSKJE skje)
Men da er INFO ALFA OF OMEGA. I vårt tilfelle ringet selgeren på ett tidspunkt når bilen skulle være straks i Europa og undret om vi skulle ha bilen. Etter en noe opphusset tlf. til jetcarrier hvor han som driver med bilfrakt som vanelig IKKE var tilgjengelig, var det en av damene som driver med pakker som utviste utmerket service og undersøkte dette for meg og ringte tilbake.
Det var visst totalt uinnteresant for den som driver med dette hos jetcarrier og informere att etter de hadde tildelt oss fraktdatoer bare utsatte alt en mnd og ga f.. i noen info.
Tilslutt kom bilen til Motorship i drammen , måtte ringe dem for å få info etterhvert. Der var servicen topp og alt enkelt.
SÅ etterhvert har jeg fått en forståelse att motorship gjør all jobben for jetcarrier på denne bilfrakttype (rullende bil), Jetc. bare legger på fortjenste og saboterer info.

Vet hvor jeg vil bestille bilfrakten på neste bil i allefall.

MEN LYKKE TIL, KAN JO HÅPE DU FÅR BEDRE SERVICE OG KUNDEBEANDELING/INFO :)

kRI

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 09. Nov 2008 14:42 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

takk for tilbake melding, nå er det jo han som er ansvarlig for biltransport hos jetcarrier som har startet dette emne, regner med han ønsker å svare på dette.
jeg har også brukt dem til pakker tidligere, har foresten deler på vei inn med dem nå og dette har fungert helt supert..vi får se... :D

00 Dodge Ram 2500 5,9 Bensin

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 10. Nov 2008 10:14 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Til info har jeg ikke hovedansvaret for bilfrakt hos JetCarrier siden ca ett år tilbake(har andre ansvarsområder). Det er Trond som ordnet dette nå, så dersom dere ringer, spør etter Trond istedet.

Vi sender biler bare RORO til Drammen(forutsetter at bilen går på egen motor og har styring og bremser).

Prisen avhenger av hvor i USA den skal hentes, vekt og størrelse på bilen.

Gå til http://www.jetcarrier.com/info/bil_bat.asp og lag en prisforspørsel for uforpliktende tilbud.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 16. Nov 2008 19:50 
Avlogget
Get going
Get going

Hei å hå....

Min erfaring med bilfrakt er california shipping. De tok 1100 USD for min bil inkl. alle havnavgifter og forsikring. Den kom i en 40fots widebody
konteiner. Hentet den i drammen og fortollet den på Hamar. Ikke noe problemer, ingen overraskelser med fukt og full oppfølging i fra california shipping som forøverig snakker svensk!

Til sammenligning, kjøpte jeg en ZZ4 den 15. Desember 2006, den kom levert på døra den 20. August 2007!! Alle hendvendelser til jetcarrier ble svart med at det var nye folk i New Jersey, sykdom osv...

Det blir ikke noe jetcarrier for meg mere nei

1983 Pontiac Trans Am Daytona 5,0l V8 // Prosjekt som vurderes solgt

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 16. Nov 2008 22:25 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

:? Var ikke mye bra reklame for firmaet detta nei , detta må nå være noe for tråstarter å videreformidle :wink:

Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 24. Nov 2008 11:11 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Hei Mr.Camaro

Har sjekket i systemet og ikke funnet at vi har transportert noen bil for deg John. Da kan jeg ikke se at det du skriver kan stemme.

OT:

Det lengste jeg vet det har tatt å frakte en bil med oss er ca 2 mnd da det var kø pga av veldig mange som skulle ha bil til sommeren 2008.

Det som normalt gjør at det tar tid er at vår samarbeidspartner i USA ikke får orginal tittel eller kontakt med selger med en gang.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 24. Nov 2008 12:14 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Mr.Camaro skrev:
Hei å hå....

Min erfaring med bilfrakt er california shipping. De tok 1100 USD for min bil inkl. alle havnavgifter og forsikring. Den kom i en 40fots widebody
konteiner. Hentet den i drammen og fortollet den på Hamar. Ikke noe problemer, ingen overraskelser med fukt og full oppfølging i fra california shipping som forøverig snakker svensk!

Til sammenligning, kjøpte jeg en ZZ4 den 15. Desember 2006, den kom levert på døra den 20. August 2007!! Alle hendvendelser til jetcarrier ble svart med at det var nye folk i New Jersey, sykdom osv...

Det blir ikke noe jetcarrier for meg mere nei

Er vel ikke bil han har fraktet hvis du leser hva han skriver.. Bilen ble tatt gjennom california shipping står det #-o

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 24. Nov 2008 14:52 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Sitat:

Nå skal det vel sies at det er vel ikke alle som vet at ZZ4 er en motor :wink:

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 25. Nov 2008 04:23 
Avlogget
Get going
Get going

Tex-JetCarrier skrev:
Hei Mr.Camaro

Har sjekket i systemet og ikke funnet at vi har transportert noen bil for deg John. Da kan jeg ikke se at det du skriver kan stemme.

OT:

Det lengste jeg vet det har tatt å frakte en bil med oss er ca 2 mnd da det var kø pga av veldig mange som skulle ha bil til sommeren 2008.

Det som normalt gjør at det tar tid er at vår samarbeidspartner i USA ikke får orginal tittel eller kontakt med selger med en gang.

Helt korrekt, bilen tok jeg igjennom California Shipping. Men min ZZ4 motor var levert til min adresse i NJ og i følge fraktselskapet den kom med, men den var ikke mottatt hos dere.? Jeg trodde til slutt at motoren var tapt og at den var levert feil. Måneder etterpå dukket den plutselig opp i Norge. Det var da jeg skjønte at fraktselskapet som jeg trodde hadde levert feil, hadde faktisk levert motoren som de påsto men at Jetcarrier hadde rotet med sine papirer. For det var der den var forsvunnet i lang tid.

Det er vel derfor du ikke finner den i ditt system, for dere hadde ikke registrert den når den ble levert. Hvordan den dukket opp på deres lager etter flere måneder vet ikke jeg, men kansje noen i NJ lurte på hvorfor det sto en kasse der som ingen visste hvem eide og sjekket hvor den skulle? Ikke vet jeg...

Må si at jeg var rimelig fortvilet og fikk ikke noe hjelp i fra Jetcarrier. De hadde jo ikke mottatt noen motor...? Fraktselskapet fakset til slutt en kvittering til meg på at den var innlevert og jeg stolte på Jetcarrier. Regnet dermed med at den var levert feil og at den var tapt...

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 27. Nov 2008 10:17 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Til bilfrakt på østkysten bruk E.H.Harms ved. Susan.... Hun ordnet alt for meg, hadde bra kommunikasjon hele veien.

Dem ordna henting i Wisconsin og frakt til New jersey for $1000
Og $1100 for frakta hos E.H.H som bruker Wallenius Wilhelmsen til sjøtransport til europa. Der også et bra tracking system :)

Anbefales. :D

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 14. Des 2008 16:10 
Avlogget
Get going
Get going

Brunes skrev:
Til bilfrakt på østkysten bruk E.H.Harms ved. Susan.... Hun ordnet alt for meg, hadde bra kommunikasjon hele veien.

Dem ordna henting i Wisconsin og frakt til New jersey for $1000
Og $1100 for frakta hos E.H.H som bruker Wallenius Wilhelmsen til sjøtransport til europa. Der også et bra tracking system :)

Anbefales. :D

Høres bra ut! Får vi se bilder når den ankommer norge da eller?

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 26 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet