Hei
Det har vært mye nytt å sette seg inn i, men jeg har fått ordnet fast trekk på strøm og komunale avgifter, så det er jo lettvint.
De krevde 300$ i depositum hos komunen og 200 hos det lokale kraftlaget, men de får jeg vist tilbake betalt i løpet av et halvt års tid.
Har opprettet bank konto i den lokale banken og fått sjekker

, det er vel lenge siden det ble slutt på de her hjemme, men kjekt å ha.
Eiendomms skatten kommer i løpet av Oktober og halvparten må være betalt før 31 Januar.
Den er ganske høy her borte, da de har lite skatt på andre ting.
Den blir ikke så høy for dette året, da de som bodde der var over 65 og da betaler de mindre.
Neste gang regner jeg med at det blir ca 800$ i året.
Skal få meg en pakke med hus tlf, bredbånd og sattelitt tv neste gang, er forespeilet 90 til 100$ i mnd.
Denne gangen har det vært håpløst å få tak i meg, pga ikke mobil dekning der jeg bor.
Her er en gammel butikk -bensinstason i nærheten, området heter Mustang og det bodde en Norsk koloni i området, ble bygd i 1935 og var i drift til begynnelsen av 70 tallet.
Hun fortalte meg at grunnen til at de måtte legge ned, var at de lot folke skrive på krita, men for få gjorde opp for seg.
Enka til de som drev den lever fremdeles og er opprinnelig Norsk, hun heter Gustavsen, veldig triveli kjerring.
Noen bilder i fra gamle dager, da den var i drift.
Her med hele familen samlet.
Eierene, hun er i live ennå.
Ikke så lenge etter at de stengte.