AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 11:55

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 25 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Hva skal jeg kjøpe?
InnleggSkrevet: Man 25. Aug 2008 21:03 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 25. Aug 2008 20:50
Innlegg: 7
Bosted: Tynset
Hei! Har ca 150000 og bruke på amcar. Men vet ikke helt va jeg ska kjøpe enda noen tips? Det skal brumme godt, men vil helst ikke ha ALT for stor motor. Syns Buick Wildcat er drit rå så det må nok bli no i den retningen, men åpen for forslag! Hjeeelp!!! :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 25. Aug 2008 21:14 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 19. Des 2006 00:50
Innlegg: 200
Bosted: Drammen
Heihei, og velkommen hit!

Veit ikke hvor mye peil du har på å skru selv, men hadde jeg vært deg,
ville jeg brukt ca. 75-100.000 på bilen og resterende på fiks og annet "stuk"...
(Bortimot) hele moroa er å ordne bilen selv, synes jeg (Og de aller fleste jeg kjenner :D)

Mentor'n...

_________________
--== Team Redneck ==--
BBC + MPG = WTF
Alt er mulig, noe er bare vanskelig!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Hmm
InnleggSkrevet: Man 25. Aug 2008 21:37 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 25. Aug 2008 20:50
Innlegg: 7
Bosted: Tynset
Ja det var kansje ikke så dumt det! :) Bare bilen er rustfri og motoren er bra så kan jeg jo ordne litt sjøl :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 25. Aug 2008 21:40 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 19. Des 2006 00:50
Innlegg: 200
Bosted: Drammen
En kommer jo ofte veldig langt med et helt karrosseri og hel motor!

Hva har du tenkt på av type bil?
Noe å rase fort med, eller noe som sklir avgårde og er behagelig?
Regner med at det heller mot sistnevnte, siden wildcat faller i god jord :D

Det er mye fint der ute, du må nesten prøve ting til du finner noe en faller for...
Følelsen er ikke til å ta feil av :D

Mentor'n...

_________________
--== Team Redneck ==--
BBC + MPG = WTF
Alt er mulig, noe er bare vanskelig!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 25. Aug 2008 21:45 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:) velkommen te forumet 8) for 150 lappa burde du få tak i noe , så du får ha lykke te med bil kjøp

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 25. Aug 2008 21:58 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Feb 2006 22:44
Innlegg: 1227
Bosted: Hvam
67 - 70 Mercury Cougar :wink:
Den kan du få til å brumme så bra som helst og likevel ha det komfortabelt på tur.

Eller 86-90 Camaro/Firebird/Trans Am, men det er små og trange biler og heller ingen veteran. :?

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 25. Aug 2008 22:02 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 25. Aug 2008 20:50
Innlegg: 7
Bosted: Tynset
Tru jeg må gå for skli'ing og cruising. men det er jo moro og ha litt og da på litt i tilfelle noen ypper seg :) Noen som vet sånn ca hva en Wildcat bruker på mila? Spørsmålet er ikke om den bruker mye, men HVOR mye :D. Har sett på Deville 64 mod og impala midt 60 og :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 25. Aug 2008 22:21 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 19. Des 2006 00:50
Innlegg: 200
Bosted: Drammen
Som chevy-gutt, må jeg si Impala er flotte biler.
Har aldri kjørt, men jeg synes de er flotte å se på!
Der har du også muligheten til å kaste MYE nedunder panseret,
så du har en gyllen mulighet til å parkere små pappagutter i BMW'er og annet ræl :twisted:

Mentor'n...

_________________
--== Team Redneck ==--
BBC + MPG = WTF
Alt er mulig, noe er bare vanskelig!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 25. Aug 2008 23:30 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 09. Des 2007 20:18
Innlegg: 133
Kan vel ikke bli noe annet enn et Chrysler produkt vell????he he lykke til med letinga uansett :D

_________________
1967 Dodge dart Gt 500 max wedge.
1972 Dodge Demon 340


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 25. Aug 2008 23:32 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 04. Des 2007 21:03
Innlegg: 326
Bosted: Nedstrand
Kim skrev:
Kan vel ikke bli noe annet enn et Chrysler produkt vell????he he lykke til med letinga uansett :D


:thumbsup: \:D/ enige der ja,he he

_________________
1957 Plymouth Belvedere Conv.
1957 Imperial Crown 4Dht
1999 Chrysler Stratus 2.0
http://www.nedstrandamcarclub.com
http://www.nedstrandmopar.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 25. Aug 2008 23:36 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 02. Mai 2008 23:37
Innlegg: 356
Bosted: Melhus (Trondheim)
Hei og velkommen

Bil ja smaken er som baken..........

Her er et eksemplar av en nydelig Ford :wink: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... .svl=Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 26. Aug 2008 01:05 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 01. Aug 2007 12:32
Innlegg: 369
Det ligger en sykt fet 66 chevelle på autdb til 150 løk. Den hadde jeg kjøpt hvis pengene hadde vært der.

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1951341


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 26. Aug 2008 08:39 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Chevellen så jo skikkelig go ut...

Bilde

Så LØP å kjøp...

en tanke er at det er bedre å kjøpe en "populær" bil som kanskje har litt å fikse på enn å kjøpe noe 70-80 tals greier som er noe vanskeliger å få tak i deler til å slikt...

Hadde satset på en chevy jeg da som førstegangsbil... lik denne chevellen her...om du får store rykninger og vil ha prosjekt, er det greit å handle inn som lekesak nr 2, da slike ting fort kan dra ut i tid...

vil du da kjøre? eller bare ha bil i garagen?

kjøre vil jeg si er viktig...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 26. Aug 2008 11:32 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 19. Des 2006 00:50
Innlegg: 200
Bosted: Drammen
Bead-lock har her et veldig godt poeng.
Chevelle er en ganske populær bil, men er derfor grei å finne deler til!
Deler til chevy-motorer vokser jo nærmest på trær... :D

En bekjent har ei svart og hvit chevelle SS (Clone???) i Asker.
Han hadde en 454 som gikk fælt, og mener han har en 572, siden vieva på den første knakk...Så det er masse videre potensiale i en slik en!!!
Sinnsyk bil :twisted: :twisted:

Mentor'n...

_________________
--== Team Redneck ==--
BBC + MPG = WTF
Alt er mulig, noe er bare vanskelig!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 26. Aug 2008 17:27 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 11. Aug 2008 20:28
Innlegg: 48
Bosted: Hommelvik
Nå skal jeg ikke tråkke noen på tærne, men kanskje ikke kjøp noe som "alle" har...
Mustang og Camaro er ganske utbredt i Norge, noe det ikke er noe galt med!

Kjøper du deg f.eks et annet Fordprodukt, nevnt Mercury Cougar, så er mye av de delene likt det på Mustangen.
Det samme gjelder vel også GM produkter, men der vet jeg ikke så mye om hva av delene som brukes på flere biler!

Du kan få en ganske bra bil for 100-120 lapper, og for deretter ha noen kroner for å gjøre bilen til "din"...

Å kjøpe bil i fra USA uten å ha sett den med egne øyne kan være så som så...
En kjenning kjøpte bil gjennom norsk firma fra statene, og han ble garatnert en rustfri bil, noe som det ikke var!
Kjøpet ble vel til slutt hevet på grunn av at bilen ikke var i den stand som ble lovet.

Bruk kanskje litt tid for å finne en bil som du kjenner du får lyst på.
Hvis du har en kjenning som f.eks har amcar så kan du dra med han for å se på bil...
Du kan også legge ut linker til biler du kunne tenkt deg, her er det mye kunnskap og tips å få...

Generelt er det ganske greit å skaffe deler til de fleste amcar, både gjennom firma i Norge og direkte fra statene...

Ønsker deg lykke til med biljakten 8)

_________________
John-A
69 Ford Torino


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 25 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support