Hei!
Er vel ganske ny her.
Lurer litt på hva jeg skal skrive, så jeg kjører bare på.
20 år i år.
Sitter og venter på fagbrevet (Neste uke).
Utdanner meg som anlggsmaskinreparatør.
Bor i nord og jobber for tiden i oslo.
Interessen for bil kom tidlig for min del.
Noe av det første jeg husker er introen på smokey and the bandit, det var vel starten på alt.
Årene med lekebiler og ting som kunne kjøres gikk.
Begynte vel å kjøre bil i slutten av barneskola, og da måtte det selvfølgelig skrus.
Lærte fort hvor det var enkelt og skru, og hvor det var trangt.
Skrudde på litt av hvert, og fant ut at amcar var ganske greit sånn sett.
Par år senere skulle jeg kjøpe min første bil, vurderte mye rart.
Plast, tysk, svensk, amerikansk..
Valget falt på en 82 Granada Ghia, motoren ble fort byttet ut til en 302 fra mustang..
Flyttet hjemmefra, og bilen ble stående.
Rakk ikke og få den klar til 18års dagen, så da var det bare ut og handle bil.
Rwd er et krav, ikke spørsmål om noe annet.
Men skulle pendle mye, så det ble en sur diesel laurel, ble fort byttet ut i en og flere is sierraer, amcar ble vurdert, men for dyrt, og alle pratet om bensinforbruk..
Kjøpte meg etterhvert 740 turbo, har vært fornøyd med den, men fjellveggen tok den.
Nå sitter jeg og lurer på ny bil igjen.
Har sett på flere 740 turboer, men finner ingen som virkelig tenner meg.
Amcar har altid vært i i bakhodet..
Så nå har jeg sett meg litt om, og vurderer amcar som bruksbil nr2.
Med tanke på kjøre egenskaper, så lurer jeg litt, finnes det bolt on, enkle og greie ting for og gjøre en "rett frem bil" litt mer svingvennlig?
Vil helst ha manuell, men det har jeg gitt opp og lete etter.
Må være såpass med motor at man kan dra noen orntlige donuts
Men bør også kunne brukes mye.
Sitter og ser på en 72 Plymouth Scamp
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1962582
Har pratet med eieren, og den høres forsåvidt grei ut.
Hva tror dere?
Håper på en godt start med amcar
