Heisann
Har vurdert lenge nå på å lage en prosjekt tråd, nå er malibuen solgt og ny bil innkjøpt, så nå passer det bra:)
Bilen er etter VIN-nummeret en 1965 Oldsmobile F85 Deluxe Celebrity sedan
Hvor da f85 er serien og celebrity et body stylen.
Motoren som står i er en 69 modell Oldsmobile 455 Big block, med Edelbrock torker insug og en holley 750 dobbeltpumper på toppen. Etter serienummeret så skal den yte 390 hk, men med innsuget og den gasseren som står på, så tror jeg det er litt mer.
Trodde når jeg var og henta den at bensinforbruket skulle bli mere, men det så faktisk på 1,3 til 1,4 L på mila. Synes det er bra jeg, men gasser jeg på, så går det helt sikkert mere

Planer for bilen er så langt å skifte ALLE foringer, har bestilt alle framme nå. + At bremsene skal overhales, er tromler rundt om på denna, med et en krets bremsesystem, så et to krets er under planlegging, men det blir ikke denne vinteren. Skifter alle bremseband, tromler, fjærer og hovedbremsesylinder nå, så får vi se hvor bra det blir....
Utvendig så er det bare småplukk, noen bobler her og der men disse blir tatt i vinter. Skal beholde fargen på den, da jeg tror at dette er orginalfargen faktisk. Det som er nedenfor listene på dørene blir pusset den og lakkert svart blank.
Er en skikkelig "eye catcher" denne, er lite om disse bilen på vegen, så folk snur seg og kommer og spør når jeg stopper, det er jo bare artig det

Kommer sikkert spørsmål på forskjellige ting etterhvert, er langt ifra noen ekspert på å skru, men har viljen skal dere vite
Litt bilder av bilen

--== 65 Oldsmobile F-85 ==--
--== 80 Chevrolet Malibu ==--