Monterte på søndag en ny c4 girkasse fra dynamic racing transmission. Mandag etterlot jeg meg en par kilometer lang strippe med olje etter at jeg hadde kjørt en hel dag å ikke sett tegn til lekkasje.
Merkelig.. Så jeg fikk bilen opp på bukker og la meg under. Masse olje overalt men ikke mulig å se hvor det kom fra. Så vi fylte på og fyra bilen. Da rant olja ned langs sprekken som er mellom sprengkåpa og girkassa. Det var ikke små drypp, det rant ut par liter på en veldig kort stund. Så jeg la meg under bilen og glante mens en fyra opp og det var fortsatt ikke mulig å se hvor det kom fra.. Jeg kunne se begge nipplene til oljekjølinga og de ser fine ut. Kunne også se lokket foran pumpa og så ikkeno uvanlig der. Det som da er rart er hvordan i helvete kan så mye olje komme fra toppen av girkassa når det ikke finnes en eneste nippel eller pakkning fra toppen? Noen som har noe formening om hva som kan være gærent?
Før noen foreslår det vil jeg bare si at shifteren ble skrudd fast før girkassa ble montert i bilen
Illustrasjon: