AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 17:47

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 32 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Pro street Nova 68
InnleggSkrevet: Ons 02. Jul 2008 22:56 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 02. Jul 2008 22:04
Innlegg: 38
Bosted: Bryne
Er veldigt ny her, men tenkte eg skulle begynne på en prosjekt tråd om min Nova og min amcar tid.

Novaen var eg i Trondheim for 2 år siden og hentet hjem til Bryne, var da uten Norsk Registrering , men hadde bra papir fra Sverige og han som eigte bilen før meg hadde fått godkjent bilen skriftligt før eg kjøpte den.

Bilen ble tatt hjem, koblet lys, park bremser + mye annet dill så en gatebil trenger, Var i vår og godkjente bilen i trondheim og kunne endeligt henge på Norske skilter.

Bilen er godkjent med bla, 4link, ombygt framvogn, lexanruter(side og bakruder) 9" akling som er innkortet, 14,5*28-15 dekk bak, wilwood bremser, bur++++++

bilen har TZR opphengs armer+styre armer,coil overs, wilwood tangstag og avtagbart ratt, glassfiber dører, fangere, front og bakluke. Bilen veier 1300kg uten fører med 2 batteri og en flaske med gass.

Motor er en 598cui som går på 98 okt, satt opp for gass(114 okt) Jw power glide med 10" converter 4500 stall speed, lemons headers, msd tenning, Big shot lystgass.




Bilde

Bilde


Bilde

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 02. Jul 2008 23:04 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 02. Jul 2008 22:04
Innlegg: 38
Bosted: Bryne
Beste tid på Novaen er 8.94 og 245 kmt på 1/4

Bilde

Bilen brukes litt på gata, trenger mye bensin

Bilde

Andre biler eg har eigt.

Bilde


Bilde

Bilde :D :D :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 03. Jul 2008 00:15 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 13. Mai 2007 23:48
Innlegg: 269
Den er HEMSKT rå den Nova`n din!!
Hvordan var det å få skilter på den? hører de har skjerpet inn litt på registrering av ombygde biler.. din har jo hele pakka!
Igjen..RÅ bil!!

_________________
www.go-orange.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 03. Jul 2008 00:25 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:) detta va råe greier ja , skriv litt mere om detta du :wink:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 03. Jul 2008 00:34 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
dæææven den novan var råå :D også akkuratt rette årsmodellen :wink:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 03. Jul 2008 06:23 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 11. Mai 2007 19:06
Innlegg: 2353
Bosted: Rørvik i vikna\ 16 mil nord for Namsos -16 mil sør for Brønnøysund
:D
Må slenge meg på for å si at Novan er rå. men du har hatt mange rå biler ser jeg.
Men skjønner at du ikke bruker den så ofte i gaten, for den er nok tørst den kompisen der :wink:

alfa

_________________
alfa

-= 57chevrolet Belair =-
-= 76 Chevrolet Corvette =-
-= 57 Cadillac sedan Deville =-
-= 66 chevrolet Nova =-
-= 96 Chrysler grand voyager=-
viewtopic.php?f=3&t=1809&start=1275


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 03. Jul 2008 08:39 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Tøff, annet kan jeg ikke sige! hehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 03. Jul 2008 21:33 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 02. Jul 2008 22:04
Innlegg: 38
Bosted: Bryne
jones skrev:
Den er HEMSKT rå den Nova`n din!!
Hvordan var det å få skilter på den? hører de har skjerpet inn litt på registrering av ombygde biler.. din har jo hele pakka!
Igjen..RÅ bil!!


Takk for det.

Det gikk bra med godkjenning, men det kan eg takke gammel eiger for han søkte før 2003. Har strammet inn etter da:(

Hvordan går det med dere? skal dere til gardemoen i aug?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 03. Jul 2008 21:46 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 02. Jul 2008 22:04
Innlegg: 38
Bosted: Bryne
Kan legge inn litt info om motor


Short block ble kjøpt av Dyno flow i las vegas, dart big m tall deck block, eagel 4.5" veiv, eagel 6.7 råder med L19 bolter, je stempel (4.6 boring)10.8 i comp.

Bmf 385 cnc topper, jessel ss vipper, crane mek roller, sniper innsug, moroso smøring og panne, cloys kjede, 1050 dominator,comp løftere.

Msd tenning, crank trigger, 6 digital boks

Har ikke dyno på motoren, men effekten bør ligge på 700+++hk

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 03. Jul 2008 21:48 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 11. Mai 2007 19:06
Innlegg: 2353
Bosted: Rørvik i vikna\ 16 mil nord for Namsos -16 mil sør for Brønnøysund
:D
Er så godt å se sånne bilder og lese slike detaljer om en motor :lol:

alfa

_________________
alfa

-= 57chevrolet Belair =-
-= 76 Chevrolet Corvette =-
-= 57 Cadillac sedan Deville =-
-= 66 chevrolet Nova =-
-= 96 Chrysler grand voyager=-
viewtopic.php?f=3&t=1809&start=1275


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 04. Jul 2008 01:46 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 13. Mai 2007 23:48
Innlegg: 269
nova68 skrev:
jones skrev:
Den er HEMSKT rå den Nova`n din!!
Hvordan var det å få skilter på den? hører de har skjerpet inn litt på registrering av ombygde biler.. din har jo hele pakka!
Igjen..RÅ bil!!


Takk for det.

Det gikk bra med godkjenning, men det kan eg takke gammel eiger for han søkte før 2003. Har strammet inn etter da:(

Hvordan går det med dere? skal dere til gardemoen i aug?


Går bra her ;) driver å ladder opp til helgens stevne på Hell Raceway her oppe i trøndelagen nå :)
Vi har som mål å prøve å få til en tur på Gardermoen, men intet er sikkert enda, så vi får se :)
Du skal vel dit å teste redskapen regner jeg med? 8)

_________________
www.go-orange.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 04. Jul 2008 14:26 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 02. Jul 2008 22:04
Innlegg: 38
Bosted: Bryne
jones skrev:
nova68 skrev:
jones skrev:
Den er HEMSKT rå den Nova`n din!!
Hvordan var det å få skilter på den? hører de har skjerpet inn litt på registrering av ombygde biler.. din har jo hele pakka!
Igjen..RÅ bil!!


Takk for det.

Det gikk bra med godkjenning, men det kan eg takke gammel eiger for han søkte før 2003. Har strammet inn etter da:(

Hvordan går det med dere? skal dere til gardemoen i aug?


Går bra her ;) driver å ladder opp til helgens stevne på Hell Raceway her oppe i trøndelagen nå :)
Vi har som mål å prøve å få til en tur på Gardermoen, men intet er sikkert enda, så vi får se :)
Du skal vel dit å teste redskapen regner jeg med? 8)



Ja alt er klar til 1-3 aug, reiser på 2 uker ferie i dag :D

Lykke til på Hell, håper dere klare og se 6 tallet på 1/8 mila


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 07. Jul 2008 09:54 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 13. Mai 2007 23:48
Innlegg: 269
Det gikk AKKURAT ikke det gitt!
7.001 som beste. bilen gikk stabilt som et fjell da, 7.03-7.00 hele dagen

_________________
www.go-orange.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 07. Aug 2008 23:49 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Har det blitt noen nye gotider på bilen i sommer eller? :roll:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 08. Aug 2008 00:00 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 19. Des 2006 00:50
Innlegg: 200
Bosted: Drammen
Goddamn...Det der ser ut som et helsikes maskineri!!!
Lagd for å gå fælt :D
Gass, sier du? håper jeg skjønte det som NoS, ikke LPG :P
(Fikk en liten diskusjon her, bare :lol: )

Anyways, TØFF bil!!!

Mentor'n...

_________________
--== Team Redneck ==--
BBC + MPG = WTF
Alt er mulig, noe er bare vanskelig!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 32 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 14 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support