En stund siden jeg har vært inne på denne tråden nå, og ser at det har "blåst litt på toppene" i mellomtiden.
I likhet med meg har sikkert også Thomas (og mange andre byggere) oppdaget at tiltross for 30-talls bilenes enkle linjer, skal det lite til før man forstyrrer proposjonene. I tillegg er det også slik at noen linjer kan endres i en retning, men ikke i en annen.
Ta f.eks dette med fronten og dette er ment som et konstruktivt råd Thomas: Dersom forhjulene virker plassert for langt bak når bilen er uten forskjermer, vil desverre ikke forskjermene hjelpe på dette. Det vil se feil ut også etter at forskjermene er kommet på. Tro meg.
Mener du de ser ok ut nå så kjør bare på. Mener du de burde vært lengre frem, bit i det sure eplet og kort inn panseret ELLER flytt forstillingen fremover. Mye jobb? Tja, jeg har holdt på med Duvall ruta i rundt 4 uker nå, har jeg ikke?
En annen ting: Forhjulene på en slik bil kan nesten ikke stå FOR langt fram! Bilen blir egentlig bare tøffere og tøffere jo lengre akselavstand den har. Panseret tåler å kortes litt, men ikke mye! Blir panseret for kort blir bilen rar. Grenseverdiene for hvor mye er "nok" blir smak & behag, men er man langt utenfor grensen vil de aller fleste være enige om at noe ser feil ut. (Derimot kan panseret på en slik bil forlenges ihvertfall 10-15 cm uten at det ser feil ut, sålenge forhjulene følger med fremover, selvsagt!)
For å korte bilen i fronten uten at panseret blir for kort kan du rette grillen litt opp. Dermed kommer den bakover i nedre kant, men står nesten i ro øverst.
Noen liker disse bilene (og 33-34 Ford'er) med grillen lent ekstra bakover. Det gjør ikke jeg. Da synes jeg de blir spisse og rare i fronten. Grillen tåler å reises opp NOE uten at du ødelegger mener jeg.
Gjennom byggingen av rodden min har jeg tilgenet med endel arbeidsteknikker:
For eksempel vil dårlig magefølelse etter at en jobb er avsluttet i 95% av tilfellene føre til at jeg endrer på noe og gjør jobben om igjen.
Når jeg merker at jeg kommer til mer "diffuse problemer" som særlig har med design og linjespill å gjøre setter jeg ned farta på byggingen. Det har vært garasjekvelder da jeg ikke har gjort annet enn å gå med målebånd, vinkelmåler og vater. I sum er jeg overbevist om at disse kveldene har SPART meg for tid.
Om jeg bruker en uke eller to ekstra for å få til noe slik jeg vil, kommer jeg til å angre på det den dagen jeg har en eller to uker igjen før bilen vises? Nei, selvsagt ikke.
jeg liker formen på fronten slik den er nå...har en meget god magefølse...men takker for tilbakemelding