AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 26. Jun 2026 21:24

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 141 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 15. Mai 2008 22:21 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Prøvde å starte bilen i dag. NULL RESPONS. Jeg får gnist.. Tenninga skal være stilt.. Gasseren får bensin så langt jeg veit, men ikke noe som skjer da jeg vrir rundt.. bare motoren som blir dreid rundt av starteren.
:(

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 15. Mai 2008 22:31 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Får du gnist til pluggerne?

Har haft samme problem, og det var noget så simpelt, som jordingen, på coilen!

De har på biltema, en dings, som du setter mellem pluggen, og pluggledningen, og når du så kiner på motoren, kan du se om der er gnist på den pluggen!

Har den liggendes, og kommer sikkert til å få bruk for den igjen!!!

Mener å huske, at den koster 79.95

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 15. Mai 2008 23:21 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 02. Mai 2008 23:37
Innlegg: 356
Bosted: Melhus (Trondheim)
stian skrev:
Prøvde å starte bilen i dag. NULL RESPONS. Jeg får gnist.. Tenninga skal være stilt.. Gasseren får bensin så langt jeg veit, men ikke noe som skjer da jeg vrir rundt.. bare motoren som blir dreid rundt av starteren.
:(


hi

sikker på at fordelern ikke er snud 180 grader feil?, de er en feil mange gjør ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 15. Mai 2008 23:49 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Har gnist på pluggene! Det så jeg! Jording på coilen? Er usikker på dette dog. :P

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 16. Mai 2008 00:09 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
hei stian.

FØRST sjekker du at du har gnist på alle plugger
så sjekker du at pluggledningene står riktig.

18436572 er rekkefølgen.
motor så er 1ern på fører siden fremst og toern på passasjersiden fremst
SLIK: 1 2
3 4
5 6
7 8

stemmer rekkefølgen og du har gnist på tennpluggene
bensin kommer fram? helle litt dirkete i gassern? 8)

ok alt over stemmer og den vil fortsatt ikke starte?? fordeleren din står 180grader feil, ta av fordeler lokket og snu rotoren, det går ikkje på alle men ha funka for meg, ellers så napper du opp hele fordeleren og snur den 180 grader, samma ulla.

om den ikke fyrer nå? da er det på tide å sjekke alt en gang til :lol:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 16. Mai 2008 09:31 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Jeg har en teori, kan være jeg tar helt feil, men jeg tror jeg er inne på noe. Listen up:

Når jeg først tenkte å kjøpe denne bilen var den til salgs.. Dette er over et år siden.. men så ble bilen kjøpt.. Så ble bilen solgt igjen å jeg kjøpte den. Første gangen bilen var til salgs var det noe tenningsproblemer som måtte fikses... Antagelig at han som hadde den da byttet til HEI fordeler osv.

Uansett så har jeg satt i fordeleren slik den sto i Chevyn før jeg plukka fra alt sant, men dette trenger ikke å være rett! Det kan være pluggledningene sto annerledes enn de gjør nå (Nå står de etter tenningsrekkefølge, men da skal strengt talt fordeleren stå andre veien). Antagelig har han bare flyttet nummer 1 på fordeleren til å stemme med nr 1 på motoren bare med fordeleren 180 grader feil!

Kan dette stemme? Jeg skal hente radiatoren min etter jobb i dag da den har vært til lodding :/) Så skal vi prøve igjen i ettermiddag!

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 16. Mai 2008 09:41 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Tror faktisk, du kan være inne på noget her!
Har aldrig hørt om det, men derfor kan det jo godt passe!
har jo haft lign. problemer på thunderbirden, forrige år!

men det er altså lurt, å tage bilder, innen man begynner å demontere!
(Sagde mannen, som glemmer det sjøl :oops: !)

bare så du har noget å sammenligne med, når du skal montere det igjen!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 16. Mai 2008 13:35 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 31. Jan 2007 15:56
Innlegg: 286
Bosted: Trondheim
Drei motoren slik at nr 1 står på topp i kompresjonsslaget (begge ventiler lukket). Ta av fordelerdekslet og se om rotoren peker mot terminalen til 1'ern.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 16. Mai 2008 13:52 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Pappa Wolf: Jeg har tatt masse bilder :) Det er derfor jeg satte ned fordeler'n med vakumklokka mot førersiden.. som den sto da jeg kjøpte bilen!

Men ute i fra hva jeg har lest på internett sier de at vakumklokken skal stå mot passasjersiden!

Hva har forige eier gjort da for å få bilen til å gå med fordeleren 180grader feil?

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 16. Mai 2008 20:02 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 02. Mai 2008 23:37
Innlegg: 356
Bosted: Melhus (Trondheim)
stian skrev:
Pappa Wolf: Jeg har tatt masse bilder :) Det er derfor jeg satte ned fordeler'n med vakumklokka mot førersiden.. som den sto da jeg kjøpte bilen!

Men ute i fra hva jeg har lest på internett sier de at vakumklokken skal stå mot passasjersiden!

Hva har forige eier gjort da for å få bilen til å gå med fordeleren 180grader feil?


hei

Hør på Holden, hvor vacumklokka står er revnende likegyldig. Du MÅ vite hvor inmaten i fordeleren din står :wink:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 16. Mai 2008 20:18 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Fant ut fordeleren sto 180grader feil.. Pappa nektet å høre på meg gitt :O.. Uansett jeg fikk start men den gikk utrolig dårlig.

Motoren tok fyr og flammene sto ute av gasseren.. flammen sto ute av motoren og jeg tok tak i brannslukningsapparatet. Det eneste jeg hade i nærheten. Så etter jeg sprayet fant jeg ut at det var pulverapprat jeg hadde.. Lykke til å rengjøre dette da..
Faen ta altså!

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Dette var kjempeuheldig!
InnleggSkrevet: Fre 16. Mai 2008 21:39 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Forsøk å få vekk mest mulig av pulveret uten vann! Bruk trykkluft og støvsuger til du ser mannen med ljåen! Dette er noe dritt, og det blir egentlig ikke bedre av å bruke vann. Det legger seg over alt.Spyl først etter at du har fått bort mesteparten, ellers lager du deig av pulveret! Noen andre har sikkert opplevd lignende og kan gi bedre tips på hva man kan gjøre for å nøytralisere og fjerne pulveret. Lykke til!

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 16. Mai 2008 22:13 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Trykkluft kan du bruke,men glem støvsugern. :-)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 16. Mai 2008 23:34 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Tror jeg bare tar en motorvask eller noe. :P Skal dra fram stroboskoplampen i morgen.

:)

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 16. Mai 2008 23:46 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
bra jobba stian! synd dette med brann slukking å greier...

men bra du fikk start vaffal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 141 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 12 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support