AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 04:45

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 07. Apr 2008 22:18 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Skal skifte fra standard torsjonsstag til R/T utgave men denne gangen sliter jeg som h.... for å fjerne de gamle. Har avspent stagene (justeringskruen løper nå fritt) og bilen står på bukker, hjulene henger fritt og gummisnubber som understøtter øvre bærebru er fjernet. Virker som det er godt med fett i begge ender og de skulle følgelig kunne bankes lett ut. Rikker seg likevel ikke. Har ikke anbefalt spesialverktøy men bruker en medium stor skrutvinge som festes godt nok til å banke på uten at den flytter seg langs med staget.

Tips mottas med takk

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 07. Apr 2008 22:59 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Har du fjernet låseringen som sitter i bakkant? Hvis den er på plass så vil du ikke klare å banke fjærstaven ut. Jeg bruker en stor rørtang som jeg klemmer fast i staven og banker med en god hammer.

:D

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 08. Apr 2008 07:14 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

chevellen skrev:
Har du fjernet låseringen som sitter i bakkant? Hvis den er på plass så vil du ikke klare å banke fjærstaven ut. Jeg bruker en stor rørtang som jeg klemmer fast i staven og banker med en god hammer.

:D

Joda, låseringen er ute. Jeg får prøve en enda større rørtang. Takk for tipset uansett :D

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 08. Apr 2008 11:03 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Er nok å anbefale å bruke et slikt verktøy som er spesiallaget for dette, eventuelt lage deg et eget. Jeg brukte en stor griptang som jeg satte fast i staven, og slo på den, men det er nok ikke ideelt. Jeg endte opp med å kappe den ene i tre biter, da kommer den lett. men det er jo litt trist å ødelegge deler også da :roll: .

Er en tråd om dette på WPC-forumet, hvor det også ligger tegninger på hvordan du enkelt kan lage ditt eget slikt verktøy. :wink:

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 08. Apr 2008 17:31 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

mach1frh skrev:
Er nok å anbefale å bruke et slikt verktøy som er spesiallaget for dette, eventuelt lage deg et eget. Jeg brukte en stor griptang som jeg satte fast i staven, og slo på den, men det er nok ikke ideelt. Jeg endte opp med å kappe den ene i tre biter, da kommer den lett. men det er jo litt trist å ødelegge deler også da :roll: .

Er en tråd om dette på WPC-forumet, hvor det også ligger tegninger på hvordan du enkelt kan lage ditt eget slikt verktøy. :wink:

Takk. Stikker innom WPC. Har også tenkt på oppkapping men som du sier, synd å ødelegge noe som fungerer

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 17. Apr 2008 16:02 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Morten Braarud skrev:
mach1frh skrev:

Takk. Stikker innom WPC. Har også tenkt på oppkapping men som du sier, synd å ødelegge noe som fungerer

F......h......svarte natta :evil: Da blir det vinkelsliperen i kveld. Det skal ta rotta på stagene

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 17. Apr 2008 18:38 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Løsner dem ikke med slag? De kan være trege men de pleier jo å komme eter hvert.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 17. Apr 2008 22:13 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

chevellen skrev:
Løsner dem ikke med slag? De kan være trege men de pleier jo å komme eter hvert.

Nå er det for seint :D Vinkelsliperen gjorde susen. De satt noe helt for j....lig også etter kapping. Null fett igjen fra gamle dager. Nå er heksapunktene rengjordt, masse god fett og de nye stagene er klare for innsetting

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet