Den begynnte vel sitt liv som ei 4 dørst stasjonsvogn som så mange andre ble bygd om. fikk da en gang på midten av 80 tallet den karossen som står på i dag.
Da jeg kjøpte den i 91 stod den nedplukket, mange av kromlistene bruket i to og stappet ned i en plastsekk. Skulle bli streetracer og da trengtes ikke noe krom!!!
Den gangen stod det i en 350 med musse pigg topper og en th350. 8,2 10 bolter u/sperre regjerte der bak.
Monterte den sammen og satte inn takluke av alle ting, type granada orginal. Lakk bel gjordt ganske enkelt med et strøk matt lilla lakkert hjemme i gården.
SLik brukte jeg den i to og en halv sessong inntill den en regnvåt dag på nylagt asfalt og knallharde lavprofil dekk ble satt tibake til restaurerings stadiet.
Så sporet det av!
Økonomien var i bedring og det betydde oppgraderinger på drivverkssiden samtidig som det nå skulle bli både sandblåst og blank fin lakk.
Fikk tak i en 454 med 2. gen open chamber l88 alu topper som skulle inn sammen med 350 kassen.....Trodde jeg ja:))
Nå hadde jeg fått rett så stor sans for det som etterhvert er blitt betegnet som Pro-Touring og på første USa tur i 99 snublet jeg over en BW T 56 manuell på swap meetet vi var på .
Denne ble med hjem som overvekt på bagasjen. Skulle sett ansiktsutrukket på dama i insjekken på flyplassen i Orlando da vi kon trekkende på en diger plastkasse med t56`n oppi
Big Block og manuell var tingen.......ehh trodde jeg ja. I allefall inntill idee om noe helt annet dukket opp.
Delte på den tiden garasje med en kar som hadde holdt på en del med turbo og innsprut. Lettpåvirkelig som man kan være så ble Big Blocken solgt til fordel for en Caddy Northstar motor som både skulle få turbo og innsprut.
For liksom å lage enda mere jobb for seg selv så ble etterhver 10 bolter`n bytta ut mot en Jaguar aksel
Å slik er den i dag. Har sikert ikke fortalt alt, me dere får spørre hvis det er noe.