Duval ruta ER ekkel å jobbe med. Proposjonene er utrolig "strenge" i og med at det skal så lite til før man endrer hele greia. Mange blir ikke helt fortrolige med Duval ruta og synes den ser rar ut fra visse vinkler.
Det rare med "mikke mus ørene" (helt korrekt observert, og en bra betegnelse!) er at når du ser bilen rett forfra går rutestolpene så og si rett opp. Det er i profil det ser ut som hjørnene liksom går utover. Man blir "lurt" av rutehellingen som er ganske slakk (45 grader).
I tillegg har jeg nå oppdaget at fremre, øvre hjørne på dørene kommer i konflinkt med ruteramma når den får den tykkelsen den skal ha:
Sånn umiddelbart ville jo det enkleste være bare å flytte ruta 3 cm lengre frem, men så ombestemte jeg meg og har heller begynt å endre toppen på dørene.
Grunnen er at jeg MÅ ha den "#¤%&! ruta så langt bak som mulig. Det har med lengden på avstanden fra grillkappen og bak til ruta å gjøre. Blir den for kort, ser bilen rar ut.
For det andre har jeg klargjort dørene for sideruter, og passningen mellom siderutene og frontruteramma blir problematisk nok som den er om ikke avstanden mellom de skal økes i tillegg.
For det tredje er avstanden fra sjåførens og passasjerens ansikt og frem til ruta allerede svært stor på disse bilene. Dette gir ofte mye turbulens og bråk når hastigheten øker ut over cruising hastighet. Alle som har kjørt japsechopper MC med styremontert vindskjerm vet hva jeg snakker om.