Nova-Freak skrev:
Koselig gjensyn ja. Husker da denne var det hvasseste man hadde å by på i Trondheim. Har mine første raceminner etter å ha sett denne in action på H7 i Trondheim, rundt 1985 eller så. Man syklet no bare den gang, men bodde slik til at man fikk med seg det som skjedde. Husker også at Gulnovaen sto parkert ved min barneskole, slik at jeg måtte gå forbi den hver dag på vei til skolen. Mange og lange blikk inn i den bilen ja. Og min far hadde jo likedan, om enn firedørs. Medførte at man ble stolt av at pappa hadde en hundgammel bil...... Mye historie er knyttet opp mot disse kjente bilene, selv om jeg også husker naboen som hadde Valiant, gjengen som skrudde 65 Impala stasjosnvogn, 1960 Caddillac som sto nedplukket på gata, naboen med 56 Ford F100, Frode Willmann sin 65 Mustang, og da pappa handlet "ny" nova i 1981. 1969-eren. Med rundt 20 000km på telleren, ubrukt annet enn på små sommerturer. Gaammel dame som hadde bilen, og den ble pedantisk ivaretatt. Verksted som polerte den to ganger i året, tectylbehandlet annet hvert år, oljeskift hvert år. Men likevel ting som måtte gjøres. Startet med gearboksoverhaling og skifte av eksosanlegg. Gearboksen hadde låst seg i førstegir, etter at damen hadde hørt på sin sønn..... Han hadde visstnok sagt at hun ikke behøvde å ha bilen i drive om hun bare skulle kjøre sakte, fordi da gikk den så fort..... Resulterte altså i en gearkasse som ikke vekslet opp i hele tatt.. Men var vel likevel tidenes beste bilhandel, vil jeg tro. Fantastisk bil, og den går fremdeles, selv om den på langt nær er så bra i dag. Slike ting kan man ikke kvitte seg med. Familiemedlem i alle henseender. Da fortjener den no en gjennomgang. Starter mekanisk, så får den gå som beater ei stund, så får vi ta det litt etter hvert.
Jeg må si jeg småkoser med disse historiske fortellingene dine.
Her jeg kommer fra, har det i min barndom ikke vert noe særlige amcar å se på, så jeg skjønner at jeg har vokst opp på feil plass
Neida,
men interessen for disse bilene kom tidlig via filmer og blader. for å ikke kjøpe for liten førstegangsbil, handla jeg meg en 2,3 L Ford 20.M som jeg hadde det utrolig morro med.
Men med lite erfaring innen vedligehold av "plåt" rusta jo denne bilen vekk.
For barna kan jo denne Novan min bli en "del" av familien som du kaller det. De kommer i allefall ikke til å vokse opp uten amcar, Det er i allefall sikkert.
Dersom du ser på bildet her.
Er det dette nr jeg søker opp historien på det tlfnr du tidligere skrev?
Det står: G.M. CANADA 0.0
611569000510
Hadde jo vert morro om dette hvar samme bilen din far hadde.
alfaalfa
-= 66 chevrolet Nova =-
-= 96 Chrysler grand voyager=-
viewtopic.php?f=3&t=1809&start=1275