AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 05:47

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 26 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 20. Mar 2008 15:25 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 10. Mar 2008 20:25
Innlegg: 42
Bosted: Haugesund
har hatt store lade problemer, det begynte for en tid siden, da ble begge batteriene byttet for de var dårlige og i håp om å fikse problemet, men det var helt likt, så jeg tok dynamoen ut og fikk den testet, men den var ok, så for sikkerhets skyld prøvde jeg 2 stk andre helt nye dynamoer men det var akurat likt da og, men en dag begynte den plutselig å lade igjen, og har ladet helt til idag. :cry:
nå lader den ikke og speedometer er helt dødt,
noen her som kan være så snill og hjelpe meg?
som kansje har vært borti det samme før?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 20. Mar 2008 22:19 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 23. Jan 2008 17:34
Innlegg: 490
Bosted: Sandnessjøen
Litt vanskelig å si om det jeg har opplevd kan være ditt problem da. Men jeg har ved noen tilfeller hvor det også har vært problem med unormal slitasje av viftereimer på bilen.

Ved disse tilfellene så sluret reimene uten at man kunne høre noen lyd fra dem. Reimhjul og reimer var da så varme at man kunne brenne seg på dem. Disse bilene hadde reimer med 9,5 bredde. Problemet var løst så langt som jeg vet ved å gå opp til 10,5 bredde på reimene.

Terje :)

_________________
Mustan 70 HT.
347 stroker, Holley 600, 4R70W 98 -2002 spec, Baumann (OptiShift) electronics girkontrol, 9" 3.82:1 Detroit Truetrac.

Hjemmeside.
http://mustang.roros.net/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 20. Mar 2008 23:05 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 10. Mar 2008 20:25
Innlegg: 42
Bosted: Haugesund
reima er ganske stram, og den er 10, merket ikke noe unormal varme.
den lader ikke, ligger på 11.92
me speedometer sluttet også, det virket litt uvanlig syns jeg.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 20. Mar 2008 23:19 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
johkalla skrev:
reima er ganske stram, og den er 10, merket ikke noe unormal varme.
den lader ikke, ligger på 11.92
me speedometer sluttet også, det virket litt uvanlig syns jeg.


Når det gjelder speedometret , så trur e det er et rele/boks bak sidepanelet under brake pedalen , sjekk dette , når det gjelder lading så sjekk reima , den kan se fin ut , men kav utslit , går rett i bunn på reim skiva , sjekk også ledninger ned te dynamo`n , mål strøm på B+ og gjord dynamo`n med e ledning fra et bra gjording`s punkt , de er ganske nøye på rett strøm dissa dynamo styret , har plundra no jevlig selv

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 20. Mar 2008 23:32 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 10. Mar 2008 20:25
Innlegg: 42
Bosted: Haugesund
går plus ledningen fra batteri og rett på dynamo? kan jeg event. lage en ny?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 21. Mar 2008 00:52 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 23. Jan 2008 17:34
Innlegg: 490
Bosted: Sandnessjøen
Jeg tror pluss ledningen fra dynamoen din går til et koblingspungt på torpedoveggen like over batteriet som står fremme på venstre side. Den ene tykke av de to ledningene som står på batteriet oppe (hvis du har disel) går til starteren og den andre går til batterie nummer to under bilen.

Terje :)

_________________
Mustan 70 HT.
347 stroker, Holley 600, 4R70W 98 -2002 spec, Baumann (OptiShift) electronics girkontrol, 9" 3.82:1 Detroit Truetrac.

Hjemmeside.
http://mustang.roros.net/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 21. Mar 2008 12:34 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 10. Mar 2008 20:25
Innlegg: 42
Bosted: Haugesund
fant ut nå at det lekker noe vann inn under frontrute, og at det renner litt under dashbord, men da er mitt spørsmål: det ligger en stor koblingsboks under dashbord, der er værtfall speedometer koblet inn, kan det være at den er blitt kortsluttet hvis vann er kommet i den?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 21. Mar 2008 13:05 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 11. Mai 2007 19:06
Innlegg: 2353
Bosted: Rørvik i vikna\ 16 mil nord for Namsos -16 mil sør for Brønnøysund
johkalla skrev:
fant ut nå at det lekker noe vann inn under frontrute, og at det renner litt under dashbord, men da er mitt spørsmål: det ligger en stor koblingsboks under dashbord, der er værtfall speedometer koblet inn, kan det være at den er blitt kortsluttet hvis vann er kommet i den?

:lol: :lol: Dt er vel ikke usansynlig :wink:
Ta en nermere kikk der du.
Håper du finner ut av det.

alfaalfa

_________________
alfa

-= 57chevrolet Belair =-
-= 76 Chevrolet Corvette =-
-= 57 Cadillac sedan Deville =-
-= 66 chevrolet Nova =-
-= 96 Chrysler grand voyager=-
viewtopic.php?f=3&t=1809&start=1275


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 21. Mar 2008 13:42 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 02. Okt 2006 12:04
Innlegg: 1031
Bosted: Holmestrand, Vestfold
Har vært borti på en Voyager at det var dårlig kontakt i koblingsboksen som satt på innerskjermen. Fant feilen da jeg lente meg inn under panseret med motoren igang og plutselig hørte at bilen begynte å lade. Neste gang ladingen forsvant, lèet jeg bare på koblingsboksen og den ladet igjen. Gikk over alle koblinger og problemet forsvant. Ville sjekket kontaktene på koblingsboksen din for dårlig kontakt. særlig når du vet det er kommet vann der.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 21. Mar 2008 15:57 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Bare vær opmærksom på Stelforbindelsen, osse skal være i orden!

Ser mange som ofrer store penger på fine plus ledninger, og glemmer bort minus ledningerne.
kjenner mange som osse mener at strømmen går fra plus til minus, og ikke vet, at strømmen faktisk går den andre veien!

Så det vil måske være lurt å tjekke dine stelforbindelser!

Ca. 75% af alle strømproblemer, stammer fra dårlig stelforbindelser!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 21. Mar 2008 15:58 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 10. Mar 2008 20:25
Innlegg: 42
Bosted: Haugesund
det skal jeg gjøre,, men nå mener jeg ikke at det er kommet vann på innerskjermen, men under dashbordet. detr renner nedover.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 21. Mar 2008 16:00 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 10. Mar 2008 20:25
Innlegg: 42
Bosted: Haugesund
vil bare nevne at alle jordings punkene er gått over og de er ok.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 21. Mar 2008 16:04 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Osse mellem motor og generator?

Var nemlig samme sted jeg havde på min econoline i danmark, en eller annen idiot (mig :oops: ) havde monteret generatoren med gummiskiver, så der var ingen forbindelse!

Har du vand inne i sikringsboxen, lugter den af brent plastik, når du slår på tenningen?

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 21. Mar 2008 16:56 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 02. Okt 2006 12:04
Innlegg: 1031
Bosted: Holmestrand, Vestfold
johkalla skrev:
det skal jeg gjøre,, men nå mener jeg ikke at det er kommet vann på innerskjermen, men under dashbordet. detr renner nedover.

Nei, men på Chrysler Voyager sitter koblingsboksen på innerskjermen.
Dårlig kontakt i koblingsboksen kan du få uansett merke og hvor den sitter :wink:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 21. Mar 2008 18:17 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 10. Mar 2008 20:25
Innlegg: 42
Bosted: Haugesund
det er ikke sikringsboksen, jeg er ikke sikker på hva det er, det er 2 bokser, den ene lurer jeg på om er noe hjerne? den andre vet jeg ikke.
kan noen si hva de er? legger ved noen bilder.


Vedlegg:
21032008051.jpg
21032008051.jpg [ 57.8 KiB | Vist 8093 ganger ]
21032008054.jpg
21032008054.jpg [ 49.53 KiB | Vist 8093 ganger ]
21032008055.jpg
21032008055.jpg [ 78.75 KiB | Vist 8093 ganger ]
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 26 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support