AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 04:45

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 06. Mar 2008 21:25 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 18. Sep 2007 16:05
Innlegg: 311
Bosted: ørland
Skulle sette på stabilisator staget foran i dag, 68 LEMANS, men foringene som jeg hadde bestilt fra AMES var ca 1 cm lengre en festebraketten. I følge ames skal foringene gå til 68-69 model. Har sett hos en del andre forhandlere på nettet og det ser ut til å være de samme foringene alle har. Så vidt jeg finner ut er det korrekte foringer og festebraketter, så hvorfor passer det ikke? Det kan vel ikke være meningen at de skal tvinges på plass, det skal vel være trangt men....


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 12. Mar 2008 16:23 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 18. Sep 2007 16:05
Innlegg: 311
Bosted: ørland
Får følge opp denne litt selv... Må først si at jeg var en smule frustrert når jeg skrev dette, har brukt lang tid på forstillingen. Er ikke så lett å få av deler som har fått gro fast i 40 år , spesielt foringene på kontrollarmene var :twisted: å få av. Når jeg så skulle sette på foringene til stab.staget og de ikke passet ble jeg litt oppgitt.
Vel, ifølge ames i usa så skulle det vær korrekte foringer jeg hadde fått, men de passet altså ikke. Tok kontakt med us autoparts i trondheim, i følge dem så er det bare en type foringer det kan være, når det er 1" stag. Fikk de i posten i går, og de passet selvfølgelig ikke de heller. Nå kan det jo godt være at det ikke er korrekte braketter som er brukt, men hva som er korrekt brakett er ikke godt å si, siden jeg nå sitter med 2 sett foringer som begge skal være korrekte. Har derfor bestilt meg universal foringer med brakett hos aarnes, forhåpentligvis er de av grei kvalitet? (og passer). Det skal ikke være enkelt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 12. Mar 2008 17:11 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Stemmer det du sier Frankie. Stabforingene er altfor høye, men det finnes korrekte utgaver. Vet ikke helt hvorfor Moog har gjort seg bort der. Kan være en feilproduskjon ute å går.
Du kunne faktisk bare tatt og kappet ta de litt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 13. Mar 2008 22:24 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 18. Sep 2007 16:05
Innlegg: 311
Bosted: ørland
Tenkte på å skjere av foringene, men var redd for at det skulle bli slarke hvis jeg skar av for mye. Fikk i dag universalforingen fra aarnes, og da gikk det greit. Når det står at momentet skal trekkes til med bilen i "curb height", så vil det si med belastning på hjulene?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 13. Mar 2008 22:46 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
jepp bilen skal stå på hjulene.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support