AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 03:51

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Temperatur måler
InnleggSkrevet: Man 10. Mar 2008 21:35 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 19. Jan 2008 13:04
Innlegg: 103
Bosted: Askøy, rett utafor Bergen
Hei! I min bil (76 camaro, 305 motor) har jeg ikke temp. måler, men istedet et temp lys, som skal lyse når noe er galt, som f.eks olje og generator lyset gjør.

Men, det har jo aldri lyst, og jeg vet ikke engang om pæren virker, og regner med at noen av camaroene kom med måler. Vet noen hvilken årsmodell instrumentpanel jeg må få tak i som passer til mitt instrumentpanel? Regner med jeg må bytte giveren også da.

_________________
Har en '76 Camaro, jobber som elektriker, er sanger, og driver med mye annet!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 11. Mar 2008 00:49 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 06. Feb 2008 15:08
Innlegg: 31
Bosted: Elverum
Som regel er det vel sånn at alle lampene lyser når du slår på tenninga, før du starter motoren. En god ting med lamper er jo at du legger lettere merke til dem hvis noe skjer. Det beste er kanskje å ha begge deler, men det kan kanskje bli litt juletre... :shock:

_________________
Rust never sleeps
---------
47 Plymouth Special De Luxe
65 Barracuda
70 Duster


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 11. Mar 2008 15:17 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 06. Feb 2006 15:22
Innlegg: 215
Bosted: mosjøen
for og få testet ut om lampa virker må du kobe ledningen til tempføleren i jord.det er eneste måten og teste om lyspæren virker.men da får man ikke testet temp føleren.den må skrus ut og varmes for og testes

_________________
1971 cuda prosjekt 6.1 hemi

1934 plymouth coupe hot rod
1934 plymouth sedan prosjekt


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 12. Mar 2008 23:12 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 19. Jan 2008 13:04
Innlegg: 103
Bosted: Askøy, rett utafor Bergen
Poenget mitt var ikke om lampa virker eller ikke, men at jeg vil ha måler istedenfor lys, og om noen vet om dette er standard på noen camaroer med mitt dashbord?

_________________
Har en '76 Camaro, jobber som elektriker, er sanger, og driver med mye annet!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 13. Mar 2008 00:27 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
noget jeg har lagt merke til, er de mange biler, som har eftermonteret følere og målere.
Dette gjælder også min bil!
Og dette er af den simple årsak,at jeg bare har lys, på både temp og oljetryk!
Om du vil bytte, er det jo bare å kigge på www.cardomain.com og kigge på de løsninger, som andre har laget!

eller kjøpe et kit med de instrumenter du trenger, og montere dem hvor de er til gavn for dig!

eller kjøpe et komplett sett med instrumenter, og bygge dit eget panel, efter egne ideer og tanker!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support