|
trur det ville skape opmerksomhet om problemet!
Men, det jeg hellere villle have gjort, var en langsom vending!
Istedet for at øge skatter og afgifter på nye biler, som forurenser mindre, ville jeg hellere have innført en premie, til de som bytter gamle bilen ut med en ny! Kontanter eller lavere veiskatt!
Det samme skal gjælde for de som bytter deres gamle bensinmotor, ut til en som kjører på e85! (Og det kan faktisk lade sig gjøre, for forgassermotore også!!!)
Hele det norske sytemet omkring biler, er bygget til å straffe folk som har behov for bil!
jeg har to barn, i hver sin barnehage, i hver sin ende af byen! det tager mig størstedelen af en time, å levere begge om morgenen.
vel å merke i bil!
I bus, ville det tage mig halvanden til to timer, for ikke at tale om jeg kommer til at skulle stå op en time tidligere om morgenen!
Det er i sig selv ikke noget problem, men det er faktisk dyrere for mig å tage bussen, end det er at tage bilen, og det er uanset om jeg tager Thunderbirden, eller den lille Corsica!
I sverige, er systemet laget så, at de biler, som forurenser mest, er de dyreste å kjøre i. nemmerligen Diesel!
mens jeg boede i sverige, kunne jeg kjøpe en Audi 100 91 2.5 turbodiesel.
til 5000,- Veiskatten lå på sek 9750,- om året, og forsikringen på 1500,-
Jeg kjøpte en 83 Dodge Ram Le 250, med en 360 bb.
Den kostede mig 6000,- og veiskatten lå på 3500,- om året ca.
Bensin og diesel, var nesten like dyrt, så Dodgen var rent faktisk billigere å kjøre i!! forstå det hvem som kan!
Hvorfor kan vi ikke have de samme regler her i norge, lad os belønne de, som er intresseret i å gjøre noget for miljøet!
må da være bedre for miljøet, å kjøre å vedlikeholde en gammel amcar, frem for at bytte bil hvert andre år, forde den ikke holder til de norske veie, og forhold!
Jeg burde starte eget parti her!
"Norsk Demokratisk Bilistparti" hehe
_________________ 1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse. Bursdagsgaven fra min kone.
|