AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 26. Jun 2026 17:59

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 141 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 07. Des 2007 22:58 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Da har jeg byttet pakning of filter på automaten.

Bunn pann tatt av:
Bilde
Bilde
Bilde

Vasket bunnpanne
Bilde
Bilde

Gammelfilter:
Bilde
Gammelpakning:
Bilde

Ny pakning monteres:
Bilde


Det var ikke så veldig vanskelig å få ut oljen uten søl i grunn.
Noe søl ble det så klart, men jeg løsnet boltene i enden først og så tok jeg et skrujern og forsiktig trakk bunnpanna ned så det begynte å renne olje.
Etter det brukte jeg en gummislange og en cola flaske for å suge ut resterende oljen.

:)
I morgen blir det å kjøpe nye radiatorslanger.

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 08. Des 2007 00:30 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 31. Jan 2007 15:56
Innlegg: 286
Bosted: Trondheim
Få noen til å sveise inn en bunnplugg i panna med det samme den er ute. Fikk Carcraft til å gjøre det da de skiftet olje for meg i fjor. Kan bli grisete når man må løsne hele panna ja.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 08. Des 2007 00:45 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Ja, jeg kan vel montere noe selv ved å gjenge opp osv?
Har vurdert det. Er antagelig billigere å gjøre det enn å kjøpe vakumutstyr til å suge opp oljen.

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 08. Des 2007 01:53 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 31. Jan 2007 15:56
Innlegg: 286
Bosted: Trondheim
stian skrev:
Ja, jeg kan vel montere noe selv ved å gjenge opp osv?
Har vurdert det. Er antagelig billigere å gjøre det enn å kjøpe vakumutstyr til å suge opp oljen.


Jepp, blir meget kurant å bytte olje da.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 08. Des 2007 11:59 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 11. Mai 2007 19:06
Innlegg: 2353
Bosted: Rørvik i vikna\ 16 mil nord for Namsos -16 mil sør for Brønnøysund
Hei :D
Håper du legger ut et bilde av hvordan du gjør dette med tappepluggen.
Tror jeg kommer til å gjøre det samme selv nå mens jeg har motor'n i biter.


alfaalfa

_________________
alfa

-= 57chevrolet Belair =-
-= 76 Chevrolet Corvette =-
-= 57 Cadillac sedan Deville =-
-= 66 chevrolet Nova =-
-= 96 Chrysler grand voyager=-
viewtopic.php?f=3&t=1809&start=1275


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 08. Des 2007 16:17 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 05. Des 2007 22:20
Innlegg: 17
Bosted: Mostadmark v/ Trondheim
Artiå se flere unggutter med amcar i Trondheimsområdet.
Stå på!

_________________
1961 Ford Fairlane 4dr
1983 Ford Granada 2.8 GL


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 08. Des 2007 17:02 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Er vel bare å løpe inn å kjøpe dere en fingjenget mutter av litt dim 14-26mm?, og en tilsvarende skrue...
Borre stort nok hull i panna, sveise fast muttern innenifra...
skru på skruen med en kobberskive eller tilsvarende...

Plutselig ferdig... :wink:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 13. Des 2007 19:35 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Da er oksygen sensoren byttet. Fikk tak i gjengtapp og frisket opp gjengene litt slik at jeg fikk satt i ny o2 sensor!

:D

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 19. Des 2007 18:10 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 18. Des 2007 19:35
Innlegg: 151
Bosted: kodal
fin bil det der :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 20. Des 2007 13:14 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Før jeg tar bilen ned fra bukkene igjen skal jeg fikse bilen litt fra undersiden.
Jeg tenkte å lakkere enkelte stag o.l slik at de er fine og svart.

Har dere noen anbefalinger hva jeg kan gjøre der nede? :P

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 28. Des 2007 21:30 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Da har jeg byttet plugger til nye fine tennplugger. :)
Jeg har også tatt ut litt fra motorrommet, fjernet kjøleveskebeholderen og spylerveske beholderen, vasket under der og slikt.

Ting begynner å bli i orden motormessig nå, oksygensensoren er skrudd inn og den nippelen på innsuget er bestilt!


:) Hurra!

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 28. Des 2007 22:22 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
tips te tappe plugg , kjøp en union eller en skjøt , drei en krage samt sveise fuge , sveis den fast på innsiden , ser ut som det kommer rett fra fabrikken :wink:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 01. Jan 2008 21:41 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Jeg driver å sparer penger nå til 2" drop spindles og senke fjærer bak!
Skal også handle glassfiber panser med scoop før sommeren!

=D

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 03. Jan 2008 22:28 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Fant noen bilder fra turen hjem fra Otta til Trondheim rett etter jeg hadde kjøpt den!

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 11. Feb 2008 13:09 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Har vært litt økonomiske problem i det siste, men har gått opp i lønn, så nå har jeg ca 10 000kr i mnd. Skal spare av litt av lønna denne mnd og neste mnd så blir det panser. Fant ut at det koster ca 5400kr for panser frakt og alt.

Ser ut som at jeg må ha nye bakdempere etterhvert da de slår litt.

Jeg tar ut bilen fra vinterdvale nå neste uke, da jeg må bruke bil. :P

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 141 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support