AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 06:08

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 66 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 11. Des 2007 00:57 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 19. Des 2006 00:50
Innlegg: 200
Bosted: Drammen
Heia!

Når det kommer til interiør, så er Pappa_Wolf karen å prate med...
Kjenner'n rimelig godt (han er ste-faren til dama, og vi er fast inventar hos dem :D)

Når det kommer til dekk og felg, hva står det i vognkortet?
Trur ikke de er så skrekkelig nøye på det, bare det er nok spor i dekka (minimum 1.6 mm på sommerdekk, ihvertfall) og de ikke stikker utafor hjulbua...De kan kanskje bemerke det hvis rullelengden har for stort avvik (større/mindre hjul enn i vognkortet), men er ikke sikker på det...
Var på kontroll selv med slitne piggdekk hvor piggene var plukka ut, og de sa ikkeno på det...

Men igjen, spør og grav, så får man som regel svar :D

Mentor'n...

_________________
--== Team Redneck ==--
BBC + MPG = WTF
Alt er mulig, noe er bare vanskelig!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 11. Des 2007 01:00 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 17:33
Innlegg: 1167
Bosted: Langevåg, Bømlo
hjulbanen skal være innenfor hjulbuen på skjermen...
og de lærde strides om dekkdim foran og bak... noen sier lik dimensjon både fremme og bak, mens andre sier lik dimmensjon på aksling, men lov med ulik for på annen aksling... ikke vet jeg, sjekk med biltilsynet eller ett bilverksted for å være helt sikker! ;)

god kveld!

_________________
87 Chevrolet S10 Pickup Viper powered
08 Cadillac BLS Wagon

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 11. Des 2007 01:04 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
tja har hørt så mange meninger på dette, 275 dekke er ok, men veldig slitt i midten, så de får vel vi børne vekk når bilen går, så kan vi jo bare sette på 255 bak også :D burde gli lett gjennom kontroll på det punktet da?
vognkort? bilen har ikke vert eu godkjent på lang tid, stått lagret i hall med varme på i over 5 år...så vi får sikkert mye å ta fatt på!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 11. Des 2007 11:45 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
kan si dere det gutter, at å bytte motor på en van, er ikke akkuratt bare bare! det er så dårlig klaring at vi måtte av med båte fordelerlokk og forgasser for å få heist den inn, samt bensinpumpe for å få bolta i motorfeste på passasjersiden!

vi fant fram en blikkpanne vi stellte å herja med noen timer, blank, svart og fin blei den! på med pakninger, og litt guffe og skulle montere bunnpanne! og vi hadde selvfølgelig tatt en bunnpanne med peilepinnehull på feil side!!! hahahaah, så da ble det på med den gamle igjen, og slipe den noen lunde bra, og lakka den svart også!

men fikk no meg en bra bunnpanne til min 350 motor da :D

å få på igjen headers med pakning på er ikke noe kjære mor! sikkert noen som har prøvd? det er iallefall et helvette å få på, og det stor plusset med VAN er jo at det er så sykt bra plass i motorrommet!!!

NOT :shock:

vi skal prøve å få den kjørbar innen fredag! og da kan vi vel få lagd en liten slurings video :D :D :D

chevy8 8)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 11. Des 2007 15:20 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 19. Des 2006 00:50
Innlegg: 200
Bosted: Drammen
Næmmen, det hørtes kjent ut med danseplass nedi det motor-rommet :P

Har selv tukla med glødeplugger, dynamo, en hel masse slanger og annet tullball nedi der. Ble jo egentlig overraska over hvor kjapt det likevel gikk å få skifta den dynamoen...
Glødeplugga derimot, der fikk jeg ordna 6 av 8 plugger, for det var karosseri i veien, så jeg ikke fikk dem ut :P

Men anyways, motoren min skal ut i løpet av dette århundret...Se gjerne prosjekttråden min for hva jeg har gjort og hva jeg kommer til å gjøre...

Mentor'n...

_________________
--== Team Redneck ==--
BBC + MPG = WTF
Alt er mulig, noe er bare vanskelig!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 12. Des 2007 00:00 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
jadda!! mens eg var på jobb i kveld, har kristian (kompis som KAN skru) fått på den andre headersen!!!

i morgen skal eg montere reimhjul,dynamo,servo,vifte, reimer, om eg får tid skal eg montere videre på fronten, sette i radiator, koble elektrisk.

tja nokk å ta tak i, er egentlig bare masse småplukk eg skal gjøre i morgen :D

skal drasse med meg camera om eg husker ;)

chevy8


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 12. Des 2007 00:40 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 19. Des 2006 00:50
Innlegg: 200
Bosted: Drammen
Hey! Kult å høre at det er noen som kommer fremover :D Ser frem til flere bilder :D

Mentor'n...

_________________
--== Team Redneck ==--
BBC + MPG = WTF
Alt er mulig, noe er bare vanskelig!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 12. Des 2007 00:43 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
skal høre med kristian, om han kan filme med camera og ta opp lyden, kan lage et videoklipp av første oppstart i bilen da :D

skal montere en 3hk ministarter på den i morgen også :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 13. Des 2007 00:44 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
jadda!!!
etter ca 5 timer alene med bilen har følgende blitt gjort

montert:

ministarter
servopumpe
vannpumpe reimhjul
vifte
dynamo
peilepinnerør, motor og gir
olje
div elektrisk til motor
gummislanger og greier, mangler noe vakumslanger

fikk no svinnga kamera litt også

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

har montert ministarter pga headers[/img]


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 13. Des 2007 23:12 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
ALT er montert på motor nå, og motoren går veldig bra, tok et lydopptak, men får det ikkje lasta opp på nett.
satse på film då ;)

men!

girkassen fungerte når den sto i camaroen min for noen mnd siden, og har gjort mange burnouter med den osv :D
men det er ikke anntydning til liv i den nå når den står i vanen????
vi har IKKE montert vakumslangen fra forgasser til girkasse, og har fyllt på ca 6 liter olje

har vi for lite olje? må vakumledningen på? Eller har girkassen tatt kvelden?

chevy8


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 18. Des 2007 22:42 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 27. Okt 2007 09:59
Innlegg: 40
vakumslange he vel me kickdown å gjer, sjekk oljenivå. Bruka du same converteren som du brukte i camaroen? viss ikkje kan det ver problemet, regna med at det ikkje er sjalteoverføringa:P

over til nåke anna, litt trist å ødelegge den me raud lakk kansje?:P
finst no folie så du sleppe å lakke den

_________________
1992 Chevrolet Starcraft G30 SL Brougham


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 18. Des 2007 23:47 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
vi vurderer og beholde den blå...

girkassen er på vei ut! den har sagt god natt...
brukte samme converter og ja..tenkte å sprette den og montere i et overhaulkit med bedre clutchplater og greier, gøy å prøve litt! om det funker skal girkassen i camaroen min. og vi skal uansett teste en girkasse i camaroen min, da det er 1000ganger lettere å montere motor/gir i en camaro, enn en van! :oops:

jaja...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 31. Des 2007 05:44 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
oh


Sist endret av chevy8 den Man 25. Feb 2008 23:24, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 31. Des 2007 16:50 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 31. Jan 2007 15:56
Innlegg: 286
Bosted: Trondheim
chevy8 skrev:

vi har IKKE montert vakumslangen fra forgasser til girkasse, og har fyllt på ca 6 liter olje

har vi for lite olje? må vakumledningen på? Eller har girkassen tatt kvelden?

chevy8


6 liter olje er nok for lite så fremt konverteren ikke var fylt opp. Bare den tar vel fort 3-4 liter. Kapasiteten til en tørr TH-350 er ca. 10 liter. Var kassen gåen alikevel?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 07. Feb 2008 18:06 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 24. Jan 2008 22:38
Innlegg: 96
Bosted: Nordagutu
Tøff van. Synd å lakkere over den fine lakken :( Åssen gjekk det med startern forresten? Har akkurat samme problem i min 80 mod van!? Fikk IKKJE liv i startern for alt i verden med de org kablane.... :roll:

_________________
1980 Chevrolet Van G-20
1991 Chevrolet Suburban Starcraft


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 66 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support