AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 18:20

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 115  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 11. Jan 2016 21:06 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 13. Jun 2011 17:03
Innlegg: 274
Veldig bra, hr.Ulv :) Du er en inspirasjon å følge!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 12. Jan 2016 22:41 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Nemesis83 skrev:
Veldig bra, hr.Ulv :) Du er en inspirasjon å følge!


Mange takk. Det varmer med kommentarer.
Er ingen bilder fra i dag, da det mest har gått i sliping, og flytting av deler, for at komme til.
Litt kapp har det blitt, men bare i den ene innerskjermen.
Skal se om ikke jeg kan huske kameraet i morgen, og få gjort litt mer.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 15. Jan 2016 14:55 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Minus 14 ute, og jeg besluttet mig for at gå inn, da jeg ikke lenger kunne kjenne tærne mine i skoene.

Men har da over de siste dagene fått byttet dynamo på bilen til Jeanett. (verktøyet frøs fast i mine fingre!) og begynt å fjerne lakken på Masteren. Egentlig var planen å vente med det til sommer, men det er så mye sprekker og overflaterust, at jeg like gjerne kunne gjøre det nå.
Dessuten stinker den lakken når den blir varm, så det er litt lettere å fjerne den nå mens det er kaldt.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Tre dager om å komme så langt, ene og alene for den lakken sitter forbaska godt fast.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 15. Jan 2016 16:01 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Des 2008 05:37
Innlegg: 984
Bosted: Østre Toten - Lena
som alltid godt jobba.Tenk å godt det blir å setta seg inn å kjøre den :D

_________________
1968 Chevrolet Caprice 4 Dørs HT 455 Buick BB/400.
1966 Chevrolet Bel Air 4 Dørs stolpe 350/350.
1975 Chevrolet Impala 4 Dørs stolpe 305/350.
1975 Chevrolet Impala 4 Dørs HT Delebil!
1957 Ford Fairlane 500 2 Dørs HT 312Y block/Fordomatic.


Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 15. Jan 2016 20:57 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 09. Sep 2007 11:35
Innlegg: 888
Bosted: Sandnessjøen
Flott fremgang.
Som vanlig imponerende pågangsmot!

_________________
68 Ford Mustang HT 390FE/C6/9"Detroit+++ viewtopic.php?f=3&t=14706
88 Ford F-250
Xèr-96 Blazer-98 Mustang-95 Astro AWD-94 Suburban-86 Camaro Z28-80 Mirada-79 Catalina-64 Pontiac Lemans-82 Regal-64 Fairlane


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 16. Jan 2016 07:41 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Ta to sider med avis papir, riv de i to, brett de og legg de over skosålene. Skift noen ganger per dag. Kalde føtter problem løst.

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 17. Jan 2016 10:25 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Sturmtiger skrev:
Ta to sider med avis papir, riv de i to, brett de og legg de over skosålene. Skift noen ganger per dag. Kalde føtter problem løst.


Fungerer dessverre ikke så godt, når man har stålsnuter i skoene. Men jeg overlever. hehehe
Må jo ha en unnskyldning for at ta en kaffe.

Men med minus 15 grader i garasjen i går, og det var pent påkrevet at den porten stod åpen.
pakket jeg mig pent i varmedressen, og alt det andre!

Bilde

Og fortsatte den monumentale oppgaven det er å fjerne lakk fra taket.

Selv med grovrengjører på både drill å vinkelsliper, er det ikke noen liten oppgave.

Bilde

Men det begynner å ligne noe.

Bilde

Ble faktisk ferdig med taket, og kunne begynne på bakenden av bilen.

Bilde

Det må fortsatt en rustbehandling til, da det er og har vært en del overflaterust.

Bilde

Men det er litt enklere å få gjort det ferdig nå, end når man henger inn over taket i en alt for liten garasje.

Bilde

Akkurat nå sitter jeg med morgenkaffen, og vurderer å ta på mig klær, og gå i garasjen igjen. men..........

Kaffe først.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 17. Jan 2016 23:31 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Tok en kortere økt i dag, da det er bitende kaldt i garasjen. selv med varmen på.

Men lakken forsvinner sakte men sikkert.

Bilde

Beklager lyset, er ikke god blitz på telefonens skype option.

Bilde

Drev å sendte bilder til en ung flott dame jeg kjenner.

Bilde

Den bilen får fantastiske flotte former, når den gamle lakken forsvinner.

Bilde

Bilde

Selv med Aladin på full guffe, ble det ikke spesielt varmt.

Bilde

Men varmer mig med tanken på et par ord fra en kompis.

"I like my women the same way I like my cars. Hot'n curvy."

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 19. Jan 2016 08:56 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Misunner arbeidslysten din hehe.

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 19. Jan 2016 17:30 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
OldisEinart skrev:
Misunner arbeidslysten din hehe.


Kunner gjerne ha hatt litt til, men når minus gradene får mer end ett siffer, begynner jeg å spekulere på om det er verdt det.
Selvfølgelig er det det. hehehe

I dag måtte jeg få blåst ut støv fra garasjen. så jeg hadde lyst til å flytte masteren ut, så kan jeg jobbe på den utendørs, og sette den inn, når jeg er ferdig.
Men med de kantene jeg har på garasje gulvet, er den for tung å flytte for hånd.
Så jeg besluttet å lage en ankerplate, og bolte vinsjen fast på den, og bruke vinsjen til å flytte bilen inn. (Ut triller den selv!)
Så etter en tur på biltema, etter litt småting. ble det boret et 20 mm hull på 20 cm dybde. og et stolpe anker ble konverteret til ankerplate til vinsjen. Boltet sammen, og slått ned i hullet.

Og voila. jeg har muligheten for å jobbe både ute og inne.

Bilde

Må få gjort ferdig hengerfestet. ikke bra å flytte bilen i en tverstiver!

Bilde

Men hun var ute og få litt frisk luft i dag. og bli blåst ren for slipestøv.

Bilde

Kan lage en miniutgave av blåfjell på bakken rett foran porten. er litt blått der!

skal bli interessant å se hvor langt jeg kommer i morgen.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 23. Jan 2016 17:59 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Etter noen dagers pause, på grunn av temperaturen, har jeg kommet igang igjen.

Og siden solen var fremme, var det bare å komme sig ut, begge to! hehehe

Bilde

Prosessen med å fjerne gammel og ny lakk, er langsommelig, og generelt kjedelig.

Bilde

Det går en del slipepapir, og annet materiell.

Bilde

Men for hver dag som går, kommer jeg et lite stykke nærmere.

Bilde

Finner fortsatt bulk, å andre stygge ting, som må fikses på sikt, men man kan da se at det går fremover!

Bilde

Bilde

Grunnen til at jeg tar passasjersiden på bilen ute, er at det er bedre plass.

Bilde

Det begynte å bli kaldere og mørkere, så inn i garasjen igjen, og jobbe videre med noe annet.

Bilde

Må hellere få lappet dette hullet.

Bilde

Tilpasset den første platen, og så ga jeg opp, kunne ikke kjenne mine tær lenger!

Bilde

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 24. Jan 2016 14:46 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Trenger du ikke den braketten lengre?! Var det ikke for å få nok bevegelse i pedalene du lagde den i første omgang?


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 24. Jan 2016 15:23 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Jo jo. Dette er bare for at forsterke torpedoen, ellers er det litt for mange åpninger.
Det kommer flere bilder i løpet av uken av jobben på torpedoveggen. vil ha dekket alle unødige huller-

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 29. Jan 2016 10:57 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Fikk ikke så lang tid som ønsket i garasjen, da jeg fikk besøk på ettermiddagen.

Så jeg bukket litt plate og kuttet litt, og endte opp med en fin boksing av bremsebraketten.

Bilde

Og før noen lurer, her er forsterkningsplata, som skal sitte bak.

Bilde

Tilsammen burde de danne et sterkt fundament for bremsepedalen.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 01. Feb 2016 23:19 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
En kjøretur på små 600 kilometer i går ga dette utbyttet.

Bilde

En kombimaskin. Dreiebenk/søylebor/slipemaskin og sag i en maskine, ganske vist til tre, men det var egentlig søylebor jeg var ute etter, resten er bonus. hehehe

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Nå skal den få lov til å stå litt, mens jeg finner ut av å få laget et bord til den.

Bilde

Denne kom også med hjem, sammen med en ekstra radiator.

Bilde

70 år gamle skruer og ikke en av de ville slippe frivillig, så jeg fjernet hodene med makt, og en vinkelsliper! hehehe

Bilde

Har en misstanke om at denne ikke fungerer lenger!

Bilde

Ser ut til at jeg må bestille et tank sealer kit

Bilde

Men den er i forbløffende god stand utvendig.

Bilde

Ja, vinkelhyler med strippdisk, grovrengjører på drill og sandpapir kom i bruk i dag!

Bilde

Ikke ferdig enda, men det var så langt jeg kom i dag.

Bilde

Vil se om jeg får unna det siste i morgen, og rettet på et par småbulker.
Og begynt å lage bord til benken! hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support