caddilac-1954 skrev:
Hei.
Jeg gjorde det slik at jeg løsnet de to skruene som holder det lille lokket( ett på hver side av forgasseren ) og lirket opp nålene med fjærene før jeg skrudde opp alle rund for så og a av toppen på forgasseren. Det ble da montert i motsatt rekkefølge.
Jeg sjekket flottørhøyden med en bor, den var 11,1 mm og ikke i tommer men tror det virker likevel.
Er veldig usikker rundt dette så det bare spørs om jeg kommer til å ringe Sarpsborg Motor i morgen og hører med de hva jeg bør gjøre.
Hilsen lykkelig Cadillac-eier.
Hvorfor skal man i det hele tatt tulle det til med en ettermarkeds-forgasser på en slik flott bil?
Få satt tilbake en overhalt original-forgasser som utvilsomt fungerer best på en slik staselig vogn! [WHITE SMILING FACE]
caddilac-1954 skrev:
Heisann.
Jeg har en Cadillac der det er montert en Edelbrock 1406. Det står en 331cubic tommers motor i den. Har hatt litt hodebry med den i sommer, når jeg har kjørt en stund med bilen(motor har nådd driftstempratur) og stopper motoren ca en halv time er det veldig vanskelig å få start. Jeg må kinne lenge på startmotor og når motoren starter virker det som den er rå, den hoster og man må holde full gass til den går reint. Har sjekket tenning og den er rett. Har også montert en slik fiberpakning for at ikke forgasseren skal varmes av innsuget men det hjelper ikke.
Har i dag vært i garasjen og studert dette litt, byttet samtlige tennplugger og de jeg tok ut var veldig sotete og svart. Startet opp og motoren går bra og når den blir varm går den ned på tomgang. Men etter en stund senker den turtallet så langt ned at den stopper....
Tok da og demonterte luftfilteret for å se hva som skjedde, når jeg så i området rundt andre trinnet viste det seg at det var masse bensin i rommene der motvektene til spjeldene er. Blåste dette bort med trykkluft og startet opp motoren, da gikk den normalt. Mens jeg studerer forgasseren med motoren i gang ser jeg at det kommer litt bensin ut av to messingstusser helt i toppen av kanalene til 2. trinnet. Er dette normalt?
Sånn som jeg har forstått det skal ikke dette trinnet være aktivt før man har gasspedalen godt trykt ned eller.....
Har ikke så mye peiling på dette så jeg lurer på om det er noen av dere der ute som har vært ute for dette og eventuelt kan fortelle meg hva som er galt.
Forgasseren var montert på motoren da jeg kjøpte bilen så jeg har ikke noe manual på den heller....
Håper på hjelp

caddilac-1954 skrev:
Takk for raskt svar.
Er det mye mikk makk å bytte ett slikt pakning sett ? Mener å ha sett i en tabell på nettet at en 600 var ment fra 305 til 350 så trodde denne var mitt i blinken på denne motoren, men jeg har veldig lite peiling på dette så hvis den er for stor så må jeg vel anskaffe en som er mindre. Bilen er jo ikke noe fartsvidunder heller
Hvor er det enklest å få kjøpt pakning sett eller forgasser?
Det blir mye og mange spørsmål men vet man ikke må man spørre...
Hilsen en lykkelig Caddilac-eier
Sent fra min SM-G925F via Tapatalk