Brutale omveltninger her på gården. Kvinnfolket har endelig fått sig leilighet, og flytter i den nærmeste fremtid. Jeg mistet jobben, da fabrikken ikke ville fornye min kontrakt. (Å være på midlertidig kontrakt er noe hærk!) Men mange deler er blitt handlet og montert på ramma, og karosseri.
Og siden jeg mistet jobben, blir det ikke noen mekkeplass i den lokale klubben heller. for det har jeg ikke råd til nå.
Men litt positivt skal dere da få.
var på VGS i Hønefoss, og snakket med en veileder der, som vil ta kontakt med fgopplæringskontoret i Drammen og høre om det er mulig for mig å bruke min erfaring fra hobbyen min til å ta utdannelsen som mekaniker. sagt på en annen måte, hvis de sier at det er greit, må jeg dokumentere 8700 timer med jobbing på biler innen for de siste 5 år!! Han har fått linker til samtlige byggetråder jeg har laget! hehehe
Men dere skal da ikke snytes for litt bilder av det jeg har gjort.
Besluttet mig i forrige måned for at gjøre noe med bakbremsene, og i forrige uke kom delene fra RA
Men dessverre er det slik, at jeg mangler masser av bremsedeler som forsvant sammen med låven. blant annet anker platene.
Så jeg besluttet at i stedet for å handle nye, ville jeg lage dem selv.
Fant frem 3 mm plate og kappet et par biter.

Og ca en time senere hadde jeg disse!

De nye håndbrekk kablene er fra en malibu, begge kommer fra venstre side på bilen, da jeg vil ha håndbrekk, i mellom setene og ikke fotbrekk.
Og siden de har samme lengde var dette den smarteste løsningen, synes jeg selv! hehehe

De presses inn gjennom hullet i bakplata, (Disse er i øvrig universale, og kan brukes på begge sider!)

Man ser det har fått stå en del av sommeren.

Men ankerplaten passer perfekt. (Nye ville ha kostet mig 18$ i innkjøp, og 56$ i frakt. Så dette var det smarteste synes jeg!)

Alle de nye fine delene på plass i tromlen.

Og tromlen på plass

Andre siden.

Slå ut platebiten til inspeksjonshullet og brekk kabelen.

Inn med brekket!

Uhhhh, dette går jo som fot i hose.

Skal man sette brekk wirene gjennom her?

Nja, blir litt for stor avstand til en ankerplate synes jeg!!

Dette er en bedre avstand.

Burde komme ganske tett på selve håndbrekket i bilen.

Og her er så tua som veltet lasset!!

Jeg kjøpte 2 sett av disse, da jeg var av den overbevisning at de var like på begge sider.
Det er de ikke. så nå har jeg 2 extra til føresiden og ingen til passasjersiden!
Og mitt bremseprosjekt er gått i stå, til jeg finner en som kan brukes.
Har spurt et par kjentfolk om de kunne ha på lager, men alle har travlt for tiden, så det er begrenset med svar!
Et bilde av min beste venn for tiden, han klager ikkeover mine mange timer i garasjen, eller over at det roter litt ute!

Så mens jeg venter på et lite mirakel, så besluttet jeg mig for at få bærearmene ferdige.

Gikk en del timer med å fjerne rust på disse!

Og etter råd fra flere herinne, fjernet jeg batterikabelen fra bensinrøret. kommer til å føre den gjennom karosseriet i stedet.

Fikk sandblåst mine bøyler til mellomakslingen.

Og fikk lakk på.

Nå satser jeg på at hun skal flytte på søndag, og at jeg kan få fred og ro i hodet mitt.