En liten oppdatering. Har puslet litt med bilen innimellom kjøringa. Vært noen flotte dager her på Østlandet å cruise i, men alltid tid til litt småfiks på kveldene. Noe jeg dessuten synes bare er moro når man først har fått skilter på bilen!
Første jeg har gjort var å flushe kjølesystemet og bytte termostat. Den gamle så helt jævlig ut, det samme må sies om den suppa som kom ut av radiator... Så ny termostat ble raskt kjøpt inn og byttet!

Deretter har jeg montert 2punkts setebelter bak sånn at jeg kan ha med meg familien ut på tur! Greit å slippe å bekymre seg for at de åpner dører og triller ut
Kjøpte nye belter på Ebay.

Da det ikke er spor etter belter orginalt i denne bilen måtte jeg lage fester sjøl. Trengte noen motholdsbraketter, kjøpte noen billige spikerslag på Biltema som jeg delte i to og borra hull i senter. Flotte braketter!

Så var det boring av hull under setene.

Inn med belte og bolt!

Sånn ble det under bilen, skullle tro den braketten er stor nok!

Ferdig montert! Har et barnesete som kun krever topunkts belte, så dette ble innertier. Fornøyd med fargen på beltene også!

Så monterte jeg litt målerinstrumenter for å kunne følge med på motor. De orginale funker ikke og jeg liker ikke å kjøre rundt i uvitenheten. Hadde et tre rader sett liggende fra før som passet bra synes jeg! Vanntemp, oljetrykk og Amperemeter. Sistnevnte har jeg byttet ut med et voltmeter nå i senere tid da det sier mer om helsa til batteriet. Dessuten er jeg ikke så keen på 60 amp inn i kupeen!

Måtte jo få litt lyd i kjerra også så jeg kan dundre ivei med Eddie Meduza mens jeg rægger rundt. Fjernet først det gamle Hi-FI anlegget.

Deretter satt jeg inn en cd spiller jeg også hadde liggenes etter en bil jeg hugde for noen år siden. Greit å ta vare på ting, man får faktisk bruk for det meste en vakker dag!
Lakkerte ramma rundt spilleren bare for gøy, ble ganske fornøyd.

Fra samme bil hadde jeg 2 stk 4 toms og 2 stk 5 toms høytalere som jeg tenkte å bruke. Har også en sub og forsterker. Alt har blitt koblet opp og høytalere er plassert i hattehylla. De to andre skal jeg plassere foran etter hvert. Alt funka fint bortsett fra at den ene høytaleren var/ble sprengt! Hmm.. håper den var ødelagt fra før av og ikke at den røk grunnet dårlig kobling...
Men det får jeg forske på en annen dag! Jobben er uansett gjort nå som alt av ledninger er lagt opp!