AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 21:14

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 ... 115  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 01. Jul 2015 19:44 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Pappa Wolf skrev:
Og den meget forsinkede bursdagsgave fra kona. (Skulle ønske at hun faktisk selv var kommet på det og hadde funnet ut av å kjøpe en slik til mig. men men.)
Men DET er jo like usannsynlig som at JEG skulle finne på å kjøpe en rettetang til hår, eller den kjolen hun har sett på, eller det hunde-dekkenet som hun MÅ ha, helt av meg selv... :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 01. Jul 2015 22:41 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Des 2008 05:37
Innlegg: 984
Bosted: Østre Toten - Lena
AW-100 skrev:
Pappa Wolf skrev:
Og den meget forsinkede bursdagsgave fra kona. (Skulle ønske at hun faktisk selv var kommet på det og hadde funnet ut av å kjøpe en slik til mig. men men.)
Men DET er jo like usannsynlig som at JEG skulle finne på å kjøpe en rettetang til hår, eller den kjolen hun har sett på, eller det hunde-dekkenet som hun MÅ ha, helt av meg selv... :)


Sent from my iPhone using Tapatalk




Frua mi kan sånt,for hu finner alltid lapper i lomma mi om hva je skar handle av deler :lol:

_________________
1968 Chevrolet Caprice 4 Dørs HT 455 Buick BB/400.
1966 Chevrolet Bel Air 4 Dørs stolpe 350/350.
1975 Chevrolet Impala 4 Dørs stolpe 305/350.
1975 Chevrolet Impala 4 Dørs HT Delebil!
1957 Ford Fairlane 500 2 Dørs HT 312Y block/Fordomatic.


Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 05. Jul 2015 20:10 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Et søndags innlegg er på vei, med et "par" bilder.

Bursdagen min var i juni, men det er først nå at gavene dukker opp, hehehe Kan ta litt tid fra usa, og da jeg utelukkende har ønsket mig ting til Masteren i år, har det blitt en del deler som jeg har manglet.

Bensinpumpe med innbygget retur.

Bilde

Ny vannpumpe, modell lang.

Bilde

Deluxe hardware kitt til bremsene bak.

Bilde

Ja, tok ikke mange minuttene før jeg begynte å modifisere.

Bilde

Bilde

Nye hjulsylindre, som passer bakakslen.

Bilde

Dette var en overraskelse fra en god venn i Cali.

Bilde

Bilde

Bilde

Har sendt han takkebrev. hehehe

Fikk også en ny flexplate, da ingen av de jeg hadde passet på hel simring.

Og naturligvis ble boltene satt med locktite, og markeret med pen, når de var blitt spent til moment. (81 nm)

Bilde

Bilde

Som lovet får dere et bilde av "Cradlen"

Bilde

Bilde

Et sæt med plugger ble funnet frem fra gjemmene.

Bilde

Og en kasse med 5 startere til GM og Ford.

Denne har skrått boltmønster.

Bilde

Og ikke pokker om jeg kunne huske om det var til 168T eller 153T flexplate.

Litt mer modifisering.

Bilde

Bilde

Bilde

Dette pyntet gevaldig på motoren.

Bilde

Bilde

La oss fixe bremsene.

Bilde

Bilde

Bilde

Her oppstod mitt første problem, ny bakplate, og ny hjulsylinder gir veldig lite klaring til clipsen.

Bilde

Men ved å presse hjulsylinderen inn med et kubein, og slå clipsen på plass med en rørstump i samme diameter, gikk det fint.

Bilde

Inn med bremserøret.

Bilde

Og så var det jeg oppdaget, at jeg mangler handbrake lever, og adjuster!! Faen.

Bilde

Jaja, kan da male tromlene med litt caliperlakk.

Bilde

Den andre siden tok jeg da tempen ute, var blitt litt lavere.

Bilde

Fikk hjulsylinderen inn på samme måte, som på den andre siden.

Bilde

Så konet jeg røret, (og husket å montere bremserør nipplen før jeg konet!! ::) ::) ::) )

Bilde

Mitt kamera er ikke glad i nærbilder.

Bilde

Fikk det fort på plass, og for en god ordens skyld, skal jeg fortelle, at jeg blåste gjennom rørene, etter koning, men innen montering, for at få ut evt rester av kutting av røret, gradering, filing og koning. liten vits i å ødelegge en ny hjulsylinder på grunn av kobberrester.

Bilde

Ikke misfornøyd med dette.

Bilde

Så ble det jobbet litt på starteren, hadde en fra en Buick, men den vender feil vei i huset, så den måtte få byttet hus.

Bilde

Som man ser, vender innslaget den andre veien på den som passer på motoren.

Bilde

Testet for en sikkerhets skyld.

Bilde

Så var det av med innslaget.

Bilde

Bilde

Og litt andre deler kom av også.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Alt må demonteres.

Bilde

Bilde

Bilde

Har mistet noen stykker av de!

Bilde

Men det gikk forholdsvis enkelt å montere i det andre huset.

Bilde

Og planen var egentlig bare å skru dritten sammen, og få den på motoren, men!!!!!

Bilde

Bilde

Litt sliten på den ene siden, da vender vi den bare!!

Bilde

Og ut på ambolten.

Bilde

Zinkprimer.

Bilde

Felglakk

Bilde

Og mens jeg venter på at lakken skal tørke på de svarte delene, ga jeg aluminiums huset en gang klarlakk.

Bilde

Gikk inn å spiste kveldsmat, så den kunne få tid til å bli fingertør.

Boltet huset fast i blokken på motorstanden, så jeg kunne komme til å jobbe uten å ødelegge den nye fine klarlakken.

Bilde

Og begynte monteringen av delene i starteren.

Bilde

Bilde

Alle lagre fikk molybdæn fett.

Bilde

Litt enklere når man ikke skal balansere starteren med en hånd, og skru med den andre. hehehe

Bilde

Men dette ligner snart en starter igjen.

Bilde

Bilde

Bilde

Og så var det inn på motoren.

Bilde

Som noen sikkert har lest på FB, så finner jeg ikke posen med mine starterbolter, har masser av starterbolter til suburban, og andre store motore, men ikke pokker om jeg kan finne de til denne motoren!!

Bilde

Så en vanlig bolt ble utkommandert til å ta over, til jeg får funnet de, eller kjøpt nye!!

Men jeg har lyst til å ha en liten ekstra sikkerhet på starteren, så en strimmel 1.5 mm stålplate ble konvertert.

Bilde

Dette er så en "liten" oppdatering. håper det snart kommer en stor! hahaha

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 05. Jul 2015 20:19 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Des 2008 05:37
Innlegg: 984
Bosted: Østre Toten - Lena
Flott =D>

_________________
1968 Chevrolet Caprice 4 Dørs HT 455 Buick BB/400.
1966 Chevrolet Bel Air 4 Dørs stolpe 350/350.
1975 Chevrolet Impala 4 Dørs stolpe 305/350.
1975 Chevrolet Impala 4 Dørs HT Delebil!
1957 Ford Fairlane 500 2 Dørs HT 312Y block/Fordomatic.


Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 06. Jul 2015 09:59 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Road Devil skrev:
Flott =D>


Mange takk. Ser jo at du står på med bilene dine (Ossen i H....... du finner tid å energi skulle jeg ha likt å vist! hehehe)

I dag pisser regnet ned, og jeg vet ikke om jeg kommer mig i garasjen i dag (jobber kveld denne uken.)
Men jeg kommer til å bruke en del timer derute i neste uke, når kona og ungene drar på ferie på sørlandet.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 06. Jul 2015 10:33 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Dette blir flott, blir som ny den starteren, den braketten bak er ikke lett å få tak i, så like greit å lage en selv, tung den starteren.
Flott arbeid med hele bilen, følger med, selv om jeg ikke poster så mye.

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 06. Jul 2015 11:58 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Smog skrev:
Dette blir flott, blir som ny den starteren, den braketten bak er ikke lett å få tak i, så like greit å lage en selv, tung den starteren.
Flott arbeid med hele bilen, følger med, selv om jeg ikke poster så mye.


Mange takk. Det er godt å vite at folk følger med. hehehe

Den mannen som lagde ordtaket "The devil is in the details" må ha bygget rods! Hehehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 06. Jul 2015 12:04 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Fantastisk update! Bra tips å blåse gjennom bremserør etter kutting. Det hadde jeg ikke tenkt på. Skal nemlig bytte noen rør på min egen bil. Og et spørsmål. Sånn molybden fett. Er det noe som anbefales til hjullager også eller bare saktegående lager som starter og slikt?

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 06. Jul 2015 12:23 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Gleid skrev:
Fantastisk update! Bra tips å blåse gjennom bremserør etter kutting. Det hadde jeg ikke tenkt på. Skal nemlig bytte noen rør på min egen bil. Og et spørsmål. Sånn molybden fett. Er det noe som anbefales til hjullager også eller bare saktegående lager som starter og slikt?


Mange takk. Det med å blåse gjennom rørene innen montering, fikk jeg banket inn med stokk av min lærer på Århus tekniske skole (Og jeg mener banket. gjorde du feil, fikk du en på skallen med enden av stokken hans, gjorde du samme feil to ganger, slo han hårdere, gjorde du samme feilen tre ganger, ble du sparket ut av klassen hans. For som han sa, "første gang kan være en feil, andre gang er dumhet, tredje gangen er det et valg, Og da skal du ikke være her, for jeg kan ikke lære noe til folk, som velger å være dumme!"
Han er den beste læreren jeg har hatt.

Jeg bruker ikke molydæn fett i hjullagre, da jeg faktisk ikke vet om den tåler det (Burde vel lese mig opp på det, men har hatt den i snart 8 år! hehehe) bruker den på flere forskjellige ting, blant annet gummibøsninger, foringer, anleggsflater mm

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 06. Jul 2015 16:52 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Haha, skikkelig faglærer av den gamle skolen. Det likes!
Forøvrig var min instruktør i flyrørforming en altfor snill sørlending fra Kristiansand. Kanskje derfor jeg husker så lite... Hehe.

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 08. Jul 2015 07:49 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 11. Mar 2014 10:23
Innlegg: 81
Bosted: Karmøy
Wolf, har du lest om rustfjerning med elektrolyse før? Det passer utmerket for å fjerne rust fra de smådelene du driver å pusser for hånd.
Google "electrolytic rust removal"


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 08. Jul 2015 10:25 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Har lest om det, men ikke prøvet enda. Er oftere enklere å sandblåse de, en å bruke tid på å legge de i et kjemisk bad, og vente X antall timer.

Når det så er sagt, så har jeg noen deler, hvor man ikke alltid kommer til med sandblåseren, så da vil det være en god ide.

Tror også jeg skal se litt nærmere på den kjemiske sammensetting av Zink, og om det er mulig å lage en elektrolytisk vandring fra zink til stål, uten å måtte bruke syre. (Jobbet på Bjerringbro fornikling for 27 år siden, så det henger ikke så godt fast i hodet lengere! hehehe)

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 08. Jul 2015 11:06 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 11. Mar 2014 10:23
Innlegg: 81
Bosted: Karmøy
Hmm, har faktisk aldri tenkt tanken å galvanisere selv, men det ser ut til å være en ganske enkel sak i utgangspunktet... Dette må prøves!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 08. Jul 2015 11:42 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Alfa og Omega med galvanisering er at emnet er 100% rent. Ellers kan man få store problemer på sikt.

Det letteste vil være å finne et firma som galvaniserer fra før av, og så prøve å samle alle deler som skal galvaniseres på en gang.

da slipper man også problemene med bortskaffelese av kjemikaliene.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 09. Jul 2015 11:07 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Ser veldig smud ut, ikke dum holdebraketten på starteren, pleier det å være orginalt montert ellj?

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support