Et søndags innlegg er på vei, med et "par" bilder.
Bursdagen min var i juni, men det er først nå at gavene dukker opp, hehehe Kan ta litt tid fra usa, og da jeg utelukkende har ønsket mig ting til Masteren i år, har det blitt en del deler som jeg har manglet.
Bensinpumpe med innbygget retur.

Ny vannpumpe, modell lang.

Deluxe hardware kitt til bremsene bak.

Ja, tok ikke mange minuttene før jeg begynte å modifisere.


Nye hjulsylindre, som passer bakakslen.

Dette var en overraskelse fra en god venn i Cali.



Har sendt han takkebrev. hehehe
Fikk også en ny flexplate, da ingen av de jeg hadde passet på hel simring.
Og naturligvis ble boltene satt med locktite, og markeret med pen, når de var blitt spent til moment. (81 nm)


Som lovet får dere et bilde av "Cradlen"


Et sæt med plugger ble funnet frem fra gjemmene.

Og en kasse med 5 startere til GM og Ford.
Denne har skrått boltmønster.

Og ikke pokker om jeg kunne huske om det var til 168T eller 153T flexplate.
Litt mer modifisering.



Dette pyntet gevaldig på motoren.


La oss fixe bremsene.



Her oppstod mitt første problem, ny bakplate, og ny hjulsylinder gir veldig lite klaring til clipsen.

Men ved å presse hjulsylinderen inn med et kubein, og slå clipsen på plass med en rørstump i samme diameter, gikk det fint.

Inn med bremserøret.

Og så var det jeg oppdaget, at jeg mangler handbrake lever, og adjuster!! Faen.

Jaja, kan da male tromlene med litt caliperlakk.

Den andre siden tok jeg da tempen ute, var blitt litt lavere.

Fikk hjulsylinderen inn på samme måte, som på den andre siden.

Så konet jeg røret, (og husket å montere bremserør nipplen før jeg konet!! ::) ::) ::) )

Mitt kamera er ikke glad i nærbilder.

Fikk det fort på plass, og for en god ordens skyld, skal jeg fortelle, at jeg blåste gjennom rørene, etter koning, men innen montering, for at få ut evt rester av kutting av røret, gradering, filing og koning. liten vits i å ødelegge en ny hjulsylinder på grunn av kobberrester.

Ikke misfornøyd med dette.

Så ble det jobbet litt på starteren, hadde en fra en Buick, men den vender feil vei i huset, så den måtte få byttet hus.

Som man ser, vender innslaget den andre veien på den som passer på motoren.

Testet for en sikkerhets skyld.

Så var det av med innslaget.


Og litt andre deler kom av også.




Alt må demonteres.



Har mistet noen stykker av de!

Men det gikk forholdsvis enkelt å montere i det andre huset.

Og planen var egentlig bare å skru dritten sammen, og få den på motoren, men!!!!!


Litt sliten på den ene siden, da vender vi den bare!!

Og ut på ambolten.

Zinkprimer.

Felglakk

Og mens jeg venter på at lakken skal tørke på de svarte delene, ga jeg aluminiums huset en gang klarlakk.

Gikk inn å spiste kveldsmat, så den kunne få tid til å bli fingertør.
Boltet huset fast i blokken på motorstanden, så jeg kunne komme til å jobbe uten å ødelegge den nye fine klarlakken.

Og begynte monteringen av delene i starteren.


Alle lagre fikk molybdæn fett.

Litt enklere når man ikke skal balansere starteren med en hånd, og skru med den andre. hehehe

Men dette ligner snart en starter igjen.



Og så var det inn på motoren.

Som noen sikkert har lest på FB, så finner jeg ikke posen med mine starterbolter, har masser av starterbolter til suburban, og andre store motore, men ikke pokker om jeg kan finne de til denne motoren!!

Så en vanlig bolt ble utkommandert til å ta over, til jeg får funnet de, eller kjøpt nye!!
Men jeg har lyst til å ha en liten ekstra sikkerhet på starteren, så en strimmel 1.5 mm stålplate ble konvertert.

Dette er så en "liten" oppdatering. håper det snart kommer en stor! hahaha