rokkern skrev:
Det er okey å ha i bakhodet at effekten ikke kommer til å bli det helt store..
Du kan ofte ikke sette store ventiler i en 305 pga mindre borring. Greit å ha i bakhodet. Så 2.02innsugsventiler vil ofte ikke funke.
En helt vanlig 305 her på berget kommer gjerne ifra capricer, malibuer og van`er fra 80-tallet. Det var da dissa blei tatt inn mye av og derfor de er ganske vanlige i Norge. De har vel rundt 150hk stock og skikkelig lav komp. Ellers er det jo en helt ok sbc plattform, ok blokker, gode råder og veiver og en bunndel som sikkert tåler oppimot 500hk om motoren er frisk.
150hk pluss 0.7bar er ca 250hk. For meg høres detta ut som fryktelig dyre hk og masse jobb for egentlig ikke så mye moro.
Med mindre du bestemmer deg for å mate på litt skikkelig med trykk så hadde jeg heller bare kjøpt et par gode topper og noen stempler uten dish. Mye enklere.
Mye gøyere å heller se hva den 305`n tåler og mate litt skikkelig trykk mens du fortsatt er igang

Ha det gøy så lenge det varer med 450hk og 2bar

Blir nok nærmere 300hk+ med 0.7bar hvis du har 150 fra før. Er mye ekstra volum fra to turboer ala T03 på 5liter motor. Med intercooler så kansje man runder 350hk på en godt justert motor.
Jeg husker vi drev å sikla på Turbo Technics singel turbo kits på Sierra XR4i, 210-230hk bremsa en T03 på 2.8 V6 med
elendige siames topper. Da med 8.5:1 komp og 0.6 ladetrykk.
Men man kan jo røske på med trykk å se som du sier. Gjorde det på en 244 jeg hadde med B21ET motor. Var en hel måned med moro og skremte Cosworther etter at jeg nappa vekk wastegate slangen. Blir dyrt da men. hehe