halvor skrev:
Hvorfor ikke kjøpe nye løftere? Koster 20kr stk rundt om..
Ikke umulig at jeg gjør det, men hvis disse er brukbare, hvorfor så kjøpe nye?
Men mens jeg venter på et svar ang, løfterne, har jeg fortsatt på toppene.
Fjernet all belegget på annlegsflaten.

Mild porting, Dette er ok topper men ikke spesielt takknemlige over for kraftig porting, så jeg har bare glattet de innvendig, og fjernet litt urenheter i støpingen.

På eksos siden kunne jeg ta i litt mere, da det var litt mye grutt i kanalene! hehehe

Slipte alle ventiler, og har god tetting mellom ventil og anleggflate.

En ting jeg kommer til å bli fornøyd med, er når jeg er ferdig med alt dette, og kan få laget mig et ordentlig verksted.
Får litt vondt i ryggen når jeg må stå bøyd over toppene på denne måten.

Poppet alle frostpluggene ut, og blåste rent, dvs, noe ville ikke ut, og det var ganske massivt.
Vet jo at blokken har stått i noen år, så det var ikke umulig at det var et rottereir, eller uheldig offer for en morderrotte!!!
Viste sig å være en ordentlig kladd med svart pakning silikon.

Prøv å få en slik i termostaten, da koker det fort, ikke bare i motoren, men også hos sjåføren. hehehe

Dette er det siste påskeinnlegget.
Håper det var til alles tilfredsstillelse.