AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 01:14

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 115  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 02. Mar 2015 16:02 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 07:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Ser du har bygget om brannslukkeren til gassbeholder, fyller du selv fra en annen gassbeholder?
Bilde

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 02. Mar 2015 20:25 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Har ikke bygget den om, men kjøpt den slik.
Jeg kjøpte den på bratek i drammen. Betalte snaue 1000,- for den inkludert mva.
fylte den opp i forrige måned og det kostet små 500,- inkl mva.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 02. Mar 2015 22:57 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 07:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Pappa Wolf skrev:
Har ikke bygget den om, men kjøpt den slik.
Jeg kjøpte den på bratek i drammen. Betalte snaue 1000,- for den inkludert mva.
fylte den opp i forrige måned og det kostet små 500,- inkl mva.

OK, jeg ser dem refyller co2 også, antagelig bare på brannslukkerutstyr, de driver jo kun med brannvern.
Vet du om de fyller co2 på lavtrykkflasker, om de fyller f.eks lavtrykk på utgåtte høytrykkflasker?
Et paradoks at brannfarlig gass ikke går under samme strenge regelregime som brannhemmende gass.

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 03. Mar 2015 01:20 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
De fyller de flasker de selger, hva du bruker Co2'en til henger de sig ikke opp i.
De selger kun trykktestede flasker, kommer du med en gammel flaske, tilbyr de å bytte, eller de gjorde det da datteren var derinne.
er også hun som fylte flasken for mig sist den var tom. kan muligens ha noe med det å gjøre! hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 03. Mar 2015 09:39 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 02. Des 2010 10:58
Innlegg: 201
Bosted: Drammen
De fyller opp flasker som man selv har med. Jeg kom bare med 2 flasker og det var ikke spørsmål om noen ting. Billig er det også.

_________________
79 Trans Am
viewtopic.php?f=3&t=14037&start=0

Bmw prosjekter
http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f ... 00&start=0


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 03. Mar 2015 10:07 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 07:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Transamtussan skrev:
De fyller opp flasker som man selv har med. Jeg kom bare med 2 flasker og det var ikke spørsmål om noen ting. Billig er det også.

TAKK, det var løsningen jeg har lett etter veldig lenge nå.
Alle skal ha en formue for denne "faaarlige" og "skumle" gassen, tydlig at dette er en gullgruve for noen.
At gassmafiaen forleder folk til å tro at dette er en kostbar affære.
Det êr forskjell på reglene rundt lavtrykkflasker og høytrykkflasker.
Takk igjen.

btw. har du tips om argon-gass også? eventuellt argon-blandegass??
(tig-sveising er best til de jobbene jeg trenger å få utført)

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 03. Mar 2015 11:36 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Transamtussan skrev:
De fyller opp flasker som man selv har med. Jeg kom bare med 2 flasker og det var ikke spørsmål om noen ting. Billig er det også.


jeg måtte kjøpe en flaske, da den jeg hadde med ikke hadde vært trykktestet på en stund.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 03. Mar 2015 12:00 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 07:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Pappa Wolf skrev:
Transamtussan skrev:
De fyller opp flasker som man selv har med. Jeg kom bare med 2 flasker og det var ikke spørsmål om noen ting. Billig er det også.


jeg måtte kjøpe en flaske, da den jeg hadde med ikke hadde vært trykktestet på en stund.

Var det høytrykkflaske? (de tunge stålflaskene)
Den røde du har avbildet her, den er vel beregnet for lavere trykk?

Mener det skulle gå greit å komme med en høytrykkflaske som var utgått,
men som så uskadet og fin ut, å få refyllet den som en lavtrykkflaske.
(Flasker som må godkjennes, mener de flaskene man kan banke inn dato på,
som man inspiserer innvendig og utvendig for skader, og deretter trykktestes.)

Propangass-beholdere man får i butikkene, engangsbeholdere som er laget av tynt materiale,
som man kan klemme bulker på med fingrene. De er til sammenligning farlige, kan lett få skader.

Forstår du hva jeg mener? om det er regler for lavtrykk-refylling?

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 03. Mar 2015 12:19 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Det vet jeg faktisk ikke.
Men den flasken jeg hadde med ned, var en Argon flaske, fra 2002. den ville de ikke fylle.
Den jeg fikk, er like tung som den jeg leverte, med innstanset tall å bokstaver.
Henger mig ikke så nøye opp i hva som står på flaskene, når jeg bare får gassen min. hehehe
Det er vanlige 6 kilo Co2 slukkere, som er konvertert til å ta imot manometer (noe de også selger!)

Men de er godt fylte, det er sikkert å vist. Jeg sveiser en del, og den siste flaske holdt vel 4 måneder.

Hva angår deres regler ang. lavtrykk fylling av flasker vil jeg anbefale dig å ta kontakt med de i stedet.

Men det er jo ikke bare BraTek som selger slike flasker!
På Norbrygg forumet, finner du en liste over kjente fylle stasjoner i norge.

https://forum.norbrygg.no/threads/overs ... v-c02.895/

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 03. Mar 2015 12:37 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 07:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Fint med den linken, vet flere selger utgåtte co2-slukkere billig (200,-pr. stk).

Vil helst unngå de vanlige salgstedene for sveiseutstyr, det er altfor kostbart, de vet å ta grådig betalt.
Jeg som sveiser lite, men trenger det innimellom, gidder ikke å måtte ut med 7000,- for å kunne sveise tig og mig.
Bedre å kjøpe utgåtte co2-slukkere til mitt bruk, men trenger en billig løsning også for argon-gass, vet du om noe?

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 03. Mar 2015 12:41 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
det leter jeg selv etter, skal si til når jeg finner ut av noe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 04. Mar 2015 11:19 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 07:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Du betalte 1000 kroner for co2-slukkeren, det var altså en ny co2-slukker det da?

Enkelte brannstasjoner har service på brannvernutstyr på bedrifter rundt i distriktene,
og bytter ut co2-slukkere som er gått ut på dato. Disse blir jo normalt destruert,
men selges billig til de som bruker dem til akvarieplanter og hobbysveisere.

Håper ikke du kjøpte en utgått slukker for den prisen, har hørt at de selges for rundt 200,- pr flaske.

Har du noengang prøvd disse argonflaskene her? 1 liters som koster 250,- på jula?
1 liter holder til 10 minutter kontinuerlig TIG-sveising (bruker halvparten med gass til TIG sammenlignet med MIG),
det er lenge synes jeg, man får gjort mye med bra finsveising på 10 minutter. Og MIG med co2 til andre typer sveisearbeid.
Bilde

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 04. Mar 2015 12:32 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
De 1000 jeg betalte, var for en trykktestet, fylt, konvertert flaske, inklusiv MVA.
Og det er under en tredjedel av hva en 5 kilos kjøpeflaske med misson 18 koster.

Om flasken er brukt eller ikke er ikke så viktig for mig.

Hva angår de små engangsflaskene, så synes jeg at 10 minutter er for lite. Men jeg ser hva jeg kan finne. hender det dukker opp noe på finn til fornuftige priser, og i sverige.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 04. Mar 2015 12:33 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
og et kjapt søk på blocket.

http://www.blocket.se/goteborg/Argon_Al ... ?ca=15&w=1

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 04. Mar 2015 19:27 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 07:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Pappa Wolf skrev:

Fint, tenkte ikke på at det kunne være billigere i sverige.
Har en kompis som bor i gøteborg, skal prøve å få han til å kjøpe med en flaske til meg,
om jeg ikke får tak i utgåtte slukkere. Skal prøve det først.

Mye som er lønnsomt å få utført i sverige, verkstedarbeid er bl.a billigere.

Leste også nettopp at argon-gass krever flasker av en spesiell legering.

Angående utgåtte co2-slukkere (utgått=gått ut på dato, de er ikke oppbrukte eller tomme for innhold),
så blir disse solgt (med innholdet selvsagt) til folk som ikke bruker dem til brannslukking.
dvs. når den er tom, så kaster du bare flaska, og tar bruk en ny utgått, forstår du? man kjøper flere av gangen.
(Man fyller ikke de utgåtte, man kobler bare på et adapter, og bruker opp innholdet)

Pappa Wolf skrev:
Hva angår de små engangsflaskene, så synes jeg at 10 minutter er for lite. Men jeg ser hva jeg kan finne. hender det dukker opp noe på finn til fornuftige priser, og i sverige.
Man får kjøpt flere engangsflasker enn bare en av gangen. :idea:

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Sist endret av BigDooley den Tor 05. Mar 2015 10:30, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support