BigDooley skrev:
Samtlige ganger jeg har kjøpt noe fra en amerikaner på ebay privat, har det vært et eller annet kødd, enten er det defekt, eller så er det fraktproblemer (kommer i retur, forsinkelser osv osv..).
De tror alt utenfor usa er den 3-verden, og kjøpevillig på alt. Mye arroganse derfra, man bør være forsiktig, firmaene på ebay har jeg bare gode erfaringer fra.
Gir alltid positiv feedback på forskudd på ebay når jeg bestiller fra kina, uansett, de er serviceinstillte og erstatter ting som forsvinner under frakt. Fra andre steder i verden, venter jeg til jeg har fått sendingen i hus.
AW-100 skrev:
Ikke for å hijacke tråden, men jeg har ikke den samme erfaringen... De ganger jeg handler fra privatpersoner i USA venter jeg med å gi feedback, og da er de utrolig serviceinnstilte for å rette opp inntrykket. Fra Kina har jeg ved et par anledninger opplevd feil på ting, hvor selger bare jatter med og lover gull og grønne skoger til 45 dager er gått, for da er det for sent å opprette sak på ebay. Jeg gir ALDRI feedback på ting uten at jeg har det i hånda, og er det noe krøll oppretter jeg en sak uansett hvis det går over èn mnd.
hatt noen episoder eg og, fått varen lang tid etter ,og så har den feedback muligheten gått ut,eller at selger ikkje er tilgjenglig eller at å oppretting av sak har gått ut,, kjøpte ett rc batteri en gang, venta på det ett par mnd, endte opp med 2 batterier og en lader til ett canon kamera, OG adresselappen med min adresse var limt utenpå en annen adresselapp, plagsomt når det er så mye rot, så sitter det vell en fotogen russisk kar med ett rc batteri som eg egentlig skulle hatt

jaja...kan alltids selge det videre...
kromdekselene var nye og var ikkje ei ripe i dei,men er usikker på om det var privatperson i grunn som solgte,men uansett kjøper eg bare ting fra firmaer som regel og ikkje minst tar en liten kikk først på feedback prosent og positiv og negative komentarer. men som regel har det gått bra hver gang..
bestillte meg også en gang en fjernkontroll for rc bil og venta på den lenge, men selger var veldig redd for å få negativ feedback og vi hadde en god komunikasjon og positivitet hele tiden,men til slutt sendte han meg en ny sending men denne gang med sporingsnr.
men men, slikt som skjer av og til.