Big Iron skrev:
Ble stoppet av "lovens håndjagere" med -60 Plymouth'en min i fjor sommer med lignende skilt. Valget var bot, eller mangellapp.
Jeg valgte selfølgelig mangellapp, og dro på biltilsynet for å fortsette diskusjonen der.
Skiltet er skrudd fast på tank-luka, og der er det plass til skilt på 6X9".
De ville ikke gi meg "lite-skilt" på ca. 6X6", jeg var pent nødt til å montere det halv-meter lange utysket av et skilt på bilen, iflg. saksbehandleren ved Trondheim trafikkstasjon.
Da jeg sa at jeg isåfall ble nødt til å skru av skiltet hver gang jeg fylte bensin, sa han at; "da må du montere det et annet sted, sammens med skiltlys"
Som svar på dette, sa jeg at det ble uaktuellt å bore hull i karosseri eller støtfanger for å montere noe slikt! Det er jo tross alt ikke en Sierra fra Budalen dette, man gjør bare ikke slikt på en -60 Plymouth.
Da svarte han at "jeg orker ikke diskutere med deg visst du skal være så barnslig".
Enden på visa, for å få fjernet avskiltningsbegjæringa, var at jeg monterte skiltet, utenpå det hjemmelagede med ei stripe dobbeltsidig tape.
Etter jeg var inne og fikk skrevet ut oblater med riktig farge, gikk jeg ut og reiv av skiltet, for så å montere oblatet på det hjemmelagede skiltet, selvfølgelig mens kontrolløren så det hele. (Han gliste bare forøvrig)
De hjemmelagede skiltene var forøvrig godt laget, kontrolløren syntes at skiltene var helt greie, men de på kontorene inne i bygget hadde en mer firkantet mening...
På denne bilen kan du jo ha veteranskilt. F.eks. A-123