I dag fikk jeg endelig et par timer i garasjen. Ikke at jeg ikke har hatt tid tidligere, men mye rydding å kjøring av søppel, deler, dritt og oppsamlet ubrukelig dingseboms, har vært viktigere. skal fortelle senere hvorfor.
Men en testing av av passformen på forstillingen var påkrevet, om ikke annet så for at tilfredsstille min trang til å se fremgang på rammen.
så forstillingen ble renset litt, og lagt på rammen.

2.9 cm er det fra ramme og til forstillingen på bildet her!

Det er ikke allverden til jobb, å få dette til å passe

Er stadig noen timer med rengjøring her, men det er jo ren kosejobb.

Siden alle bærekuler er i så god stand, tenkte jeg at jeg skulle lage et lite eksperiment. nemlig montering av smørenippel.

etter god bruk av stålbørsten, en fil, og en dorn, så det slikt ut.

frem med 5.5mm bor. gjengene på smørenipplen er 6mm, så dette burde passe bra.

Disse smørenippler er fra biltemas sortiment. de har mange flere.

Hvorfor fett? fordi jeg ikke liker tanken om metalspånn i mine bærekuler!

Og fordi fett på spissen av et bor, vil samle opp metalspånn, bare husk å tørke ofte, og bruk rikelig med fett på drillen.

trur ikke boret mitt likte mig, det knekte på midten.

men hullet ble nesten ferdig.

Etter en kajpp tur på Biltema, ble et par nye bor kjøpt hjem, og jobben gjort ferdig.

Og bare for at vise dere litt om hvorfor jeg har brukt så mye tid på å rydde!

Denne maskinen skal plukke ned låven, så jeg håper at han begynner i neste uke!
De har ihvertfall spenderet det meste av dagen på å fjerne alle træerne på baksiden av låven, for at gravemaskinen skal kunne komme til.
Plukket forstillingen ut igjen, og begynte å fjerne møkk å lakk.

Fikk igjen god hjelp av Kenneth og Jeanett med å vende rammen, montere bakaksel, girkasse, støtdempere mm.

POKKER, Det var andre som lekte med kameraet i dag!!!

Men forstillingen er så smått kommet inn på rette plassen, nå må jeg bare finne ut av, hvordan jeg vil ha at den skal blive sittende. skal den boltes eller sveises fast?

Men nå skal jeg drikke en velfortjent Blå Thor, og slappe litt av.