AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 16:33

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 115  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 18. Jul 2014 19:01 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Har tatt et par dager fri fra all mekking på Masteren, og gått over på dodgen! (savner lyden av V8!!)

Har litt problemer med å få motoren til å gå, da den starter med den nye fordeleren, men vil ikke fortsette å gå.

Noen fortalte mig at det var på grunn av coilen får 12v i startøyeblikket, og går ned til 6v, når motoren går!!

Så nå må jeg finne opp ledningsnettet på nytt, i og med at jeg har montert ny HEI fordeler, og den krever 12v konstant!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 18. Jul 2014 20:40 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 13. Apr 2006 08:33
Innlegg: 1362
Bosted: Tollnes , Skien
=D> =D> \:D/ [-o< [-o<
Til at du har gått tilbake til miradan ;) hehe

_________________
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

x - 1980 Dodge Mirada!
x - 2003 Chevrolet Tahoe!
o - 2002 Harley Davidson 883R!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 18. Jul 2014 22:38 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
6v hørtes lite ut... Har hørt at coilen skal ha 9v under "normal gange". Er ikke bare å lete opp ballasten i motorrommet, og koble sammen ledningene direkte?


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 19. Jul 2014 09:39 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Må innrømme at jeg ikke hengte mig så mye opp i volten, bare at den ikke var 12V! hehehe

Jeg har jo hatt den der forbaskede "Electronic spark control unit" som sitter på luftfiltret. og den ene kabelen fra coilen går til den.
Vet heller ikke hvor BR'en sitter. har funnet en, men den er til bimetal-choken.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 20. Jul 2014 13:40 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Litt bilder av fremgangen på Masteren!

Bilde
Bilde
Bilde

litt vekt på bakenden av bilen, hjelper på vinklene på bakstillingen, når fjedrene monteres!!

Bilde

min lille hjelper!

Bilde
Bilde

lage forsterking på rammen.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

ikke akkurat kjølig der inne!!

Bilde

Noen som kan identifisere de forskjellige kabler på denne?

Bilde

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 23. Jul 2014 10:23 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Når solen står på på gårdsplassen, kommer temperaturen opp omkring nivåer, hvor jeg ikke frivillig stikker hodet inn i dodgen!!

Så da er det godt å ha en garasje. hehehe

Har brukt et par dager på å jobbe mig fremover, og har fått jekket motor og gir opp på plass, til første testfitting!!

Bilde
Bilde

Rammen er i vater.

Bilde


Men ikke motoren.

Bilde

Beklager kvaliteten på bildene, er ikke helt stødig på hendene, når man balanserer på et ben, og henger inn over en motor, og helst skal hode kameraet stille! hehehe

Men forklaringen på den skakke motor og girkasse er nå enkel. traversen er ikke optimal.

Bilde

Girkassen henger på den ene siden, så enten flytter jeg hullene, eller lager en ny travers!

Blir nok det siste, da jeg har litt lite klaring på mellomakslen! hehehe

Bilde

Men så langt er jeg kommet til nå!!

Bilde

Så jeg må velge, enten å flytte huller, eller bygge nytt. Flytter jeg hullene, kan jeg bygge motorfester i dag. ellers må jeg vente til den nye traversen er ferdig, og på plass.

Har også sveiset litt forsterking på brakettene bak!

Bilde
Bilde

La oss se hva dagen bringer i dag!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 24. Jul 2014 00:36 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 08. Aug 2011 13:21
Innlegg: 141
Det er alltid stor fremgang her! =D> morsomt og inspirerende :D stå på! :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 24. Jul 2014 20:03 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
rickf skrev:
Det er alltid stor fremgang her! =D> morsomt og inspirerende :D stå på! :)



Takker, er moro å drive på med. hehehe

Og dag ble jeg stekt å kokt på samme tid. det å stå i en kokende varm garasje å sveise, er ikke mitt smarteste trekk.
Men jeg fikk da gjort litt i dag.

Startet med å kaste et blikk på den gamle girkasse traversen, og ble enig med mig selv om å lage en ny!

Bilde

Et par kjappe stålbiter senere, var starten på traversen klar.

Bilde

Fant en annen stålbit, som passet sammen med de andre, og sveiset de sammen.

Bilde

For de som vurderer å gjøre det samme, er avstanden på et standard girkasse feste 4cm fra senter av hullene, og hullene 10mm

Bilde

Testing med et par gjengestaver, og muttere for at vøre sikker på at de passer!! (har dummet mig ut der mere end en gang!!)

Bilde

Den er ikke ferdig enda, man jeg tenkte at jeg skulle få sett om den passet på plassen sin.

Bilde

Er fortsatt en del kapp å sveis på den, innen jeg er ferdig, men det kommer.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 25. Jul 2014 17:59 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Jajaja, den som tier, samtykker! hehehehe

Så jeg fortsatte på traversen, ville gjøre et par knapt så fine ender, litt penere!!

Bilde

Så litt kapping.

Bilde

Enda mer kapping.

Bilde

slegge å sveisetid senere, så de slike ut!!

Bilde
Bilde
Bilde

ikke fullsveiset, for at gjøre plass til litt tynnstoff!

Bilde
Bilde

Her kommer litt av special jobben, i forbinnelse med fremtidige oppgraderinger!

Har lenge tenkt på at det kunne bli Cool med luftfjedring, og for at gi mig selv litt mindre arbeide, når den dagen kommer, legger jeg eksosen så høyt som mulig!!
Den skal føres i samme høyde som rammen, men da må jeg gå gjennom rammekrysset, som jeg har laget. Noe som krever litt kapp å sveis!!


80 mm rør i 1.5mm tykkelse! (Takk til Roger J, en god ven på Tyristrand!)

Bilde

Her skal røret igjennom!

Bilde

Allerede kappet en hel del på denne siden!!

Bilde

Det er syke mengder med tid, man bruker, for at få det til å passe!! men hellere det, end å måtte lage det hele på nytt!!

Bilde

Her er rørbiten sveiset inn, og en del sliping er ferdig!! bare denne lille biten tok 5 timer, med sliping, tilpassing, mer sliping, mer tilpassing, enda mer sliping, enda mer tilpassing, og slik fortsatte det i laaaaaaaaaaaaaaaang tid!!

Slapper nå av med en kjølig pilz!!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 25. Jul 2014 18:10 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Hehe vi tier, men observerer... :) Skal du ha eksosen gjennom ramma?


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 25. Jul 2014 18:16 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Yup, eksosen skal gjennom ramma. Det gjør det lettere å monteer luft på bilen, og smekke den helt i bakken, uten å lage alt for mye skade!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 26. Jul 2014 00:04 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 21. Mar 2010 14:52
Innlegg: 1342
Bosted: Nygårdsjøen,Gildeskål!
eksosen må høyt når bilen skal ned på bakken :)
skal du montere ridetech?

_________________
-90 Suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 27. Jul 2014 11:15 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Vet ikke hvilket merke det blir, men det blir uansett ikke før senere. har ventet i flere år på å få denne på veien, så jeg vil bare få rammen ferdig nå, så kan jeg oppgradere senere!

Men så langt så godt. brukte små 7 timer på å lage dette i går. Utrolig at det skulle ta så lang tid, får å gjøre så lite! hehehe

Bilde


Min beslutning om å lage ny travers var vist ikke så dum likevel!!

Bilde
Bilde

Fikk god hjelp av kona til å vende rammen!

Bilde

Skal se om ikke jeg kan bli ferdig med ramme og travers i dag, så kan jeg nemlig vende den, og få begynt på forstillingen.

Bilde

Og det var dagens!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 27. Jul 2014 11:26 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
NICE! Se, der forsto jeg det med eksosen... :D Du er ikke redd for vibrasjoner i karosseriet med eksosen så nært innpå ramma? Eller skal du skru eksosen fast i ramma med vibrasjonsdemper etter downpipes?


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 27. Jul 2014 14:12 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Rørene som går gjennom rammen, er 80 mm i diameter. eksosen blir 2.5" så det er god klaring til rammen.
Regner med 2.5" cherrybombs, i vanlige eksoshengere! Alt skal monteres å testes på rammen, innen karossen kommer på (må jo også få godkjent rammen, innen jeg går helt berserk!

Men snakk om nedtur i dag. Rammen er vendt, og jeg var klar til å sveise hele dritten ferdig i dag. og trur dere ikke at jeg løp tør for sveisetråd. banna fælt da!

I stedet blir det så oppdateringer på diverse forummer, inkludert mange av de jeg bruker i usa!
Tar litt tid å oversette, og skrive alt jeg har gjort med bilen. men det går, så lenge det er kaffe i koppen.

Hadde egentlig litt planer om å gjøre noe med Dodgen, men mangler litt smådeler, før den kommer til å starte igjen. Har jo som sagt klippet en kabel, som skal gå til ICM'en. Men siden bilen ikke skal bruke en ICM, må jeg sjekke litt med Skip White, og høre om jeg bare kan koble direkte på coilen, eller om han har andre forslag.

Tenkte også på at jeg skulle få sandblåst forstillingen, men kan ikke starte kompressoren på søndager, så i stedet smekket jeg ræva i stolen på verandaen, med markisen trukket litt ut for at unngå å bli fuktig i tilfelle at Tor gjør alvor av truslene og åpner slusene!
hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 20 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support