Når katten er borte danser... bilene på bordet? Fruen dro avgårde på en miniferie mens jeg likevel måtte jobbe. Så da fikk jeg stablet alle lekene mine utenfor huset...

De nye dekken jeg fikk kjøpt til Barracudaen var 235/60-14, dvs 10mm breiere enn de jeg hadde. Dette trodde jeg ikke skulle bli noe problem, da det kjentes ut som at det var plass til dekkene. Men etter å ha kjørt bilen fra vinterlagring og hjem oppdaget jeg "slitasjespor" på dekksidene...

Dermed har Barracudaen stått godt parkert i garasjen mens jeg har brukt Dodgen som daily driver mens jeg har fundert på hva jeg skulle gjøre. Det gikk så langt at jeg til slutt fant fram vinkelsliperen og la meg godt til rette under bilen for å kutte litt i "leppa" på skjermen som er brettet inn, men det viste seg at dekket tok i selve karosserisiden på innsiden... Nuvel, dekkene var likevel et GODT kjøp, da det primært var felgene jeg trengte siden de gamle felgene mine var sundrustet innvendig.
For å få sjekket innpresset på de nye slotmagsene var jeg i dag og hentet de gamle bakdekkene som er 10mm smalere, og skal få lagt disse på de nye felgene på mandag. Så får vi se hvordan det blir. Og funker det med 225/70-14 på de nye felgene skal jeg uansett få bestilt meg nye BFG Radial T/A i "rett" dimensjon bak også. Syntes først at det var "feil" med hvitskrift utover, men jeg synes faktisk slotmagsene kledde det!! Men da må det jo være SAMME skrift foran og bak...

Sent from my iPad using Tapatalk