Jeg sjekket rammenummeret på min 1977 Ford LTD II wagon idag ved hjelp av shop manualene,skulle notere ned av nysgjerrighet opplysningene man kan dra ut av rammenummeret. Og mens jeg driver med dette,så har jeg samtidig et bilde av en annen LTD II wagon med norske skilter framom meg på skrivebordet,så da gikk jeg inn på sida til vegvesenet og tasta inn regnummeret. Tenkte jeg bare skulle sjekke om den fortsatt var registrert den jeg hadde bilde av foran meg her. Fikk opp opplysningene,bilen var avregistrert for mange år siden. Jeg tok en titt på rammenummeret på denne også med det samme jeg hadde oppe sida på pc skjermen,da ser jeg at min stasjonsvogn og denne andre stasjonsvogna jeg tok bilde av for mange år sida,de har produksjonsnummer etter hverandre

.
Så da lurer jeg på,hvor stor er oddsen for at man opplever noe slikt

? Min bil har 165548 og denne på bildet jeg nevnte har 165547. Begge er av typen Squire med woodgrain og alle andre tall og bokstaver i rammenummeret er helt likt. Da stod dem vel etter hverandre på assembly line hos Ford,ingen tvil om det. Dette er kanskje ingen big deal for mange her,men for meg som er litt over gjennomsnittet interessert i Ranchero/LTD II,så var dette artig å oppleve

.
Er nesten så jeg skulle ha prøvd å kjøpt denne stasjonsvogna om den hadde vært til salgs,sånn for kuriositeten sin skyld,siden de er brødre ifra fødselen av..hehe

.