AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 18:20

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 115  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 07. Mar 2014 15:53 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Høres da merkelig ut, at for å kunne bygge seg en rod må man jobbe som industrisveiser. Jeg vil tro det holder å dokumentere med bilder, og evt. forespørre besiktingsmannen om han ønsker å se før du "lukker inne" bærende sveis.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 07. Mar 2014 16:36 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 21. Mar 2012 02:18
Innlegg: 221
Bosted: Jæren
Kjekt å se at Statens Vegvesen faktisk lar deg gå i gang...Gleder meg til å følge med...har vert veldig rolig ifra deg i vinter... [-X :D =D>

_________________
1984 Chevrolet G20 305/TH700
1989 Chevrolet G20 350 TBI/TH700

Vær glad at noen kjører skikkelige biler. Det blir bedre tempraturer av slik! =)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 08. Mar 2014 11:05 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
dj-vega skrev:
Kjekt å se at Statens Vegvesen faktisk lar deg gå i gang...Gleder meg til å følge med...har vert veldig rolig ifra deg i vinter... [-X :D =D>


Joa, har vært stille, har ikke hatt mye ork til noe som helst annet end planlegging av fremtidige jobber! hehehe

Blir noen hektiske dager fremover, med mye rydding, så jeg kan få inn rammen på masteren!

Må også handle mig et nytt kamera, da jeg bare har hatt lånt tidligere! hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 08. Mar 2014 12:03 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Kamera er viktig, hehehe.... :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 14. Mar 2014 10:55 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Har så smått begynt å planlegge rammekrysset, men trenger litt informasjon.

Jeg har besluttet å bygge av stålrør, og bukke å tilpasse etter girkasse, eksos, bremsekraftforsterker, håndbrekk og hva som ellers måtte den veien igjennom.

Det jeg mangler nu, er hvilke dimensjoner rør jeg burde bruke?

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 16. Mar 2014 21:51 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Mye rydding! (hvor helvete har jeg skaffet så mye rot fra??)

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

etterhvert som alt kommer inn på hyller og i esker, blir det vel enklere å finne rundt, men for pokker jeg har samlet mye rot sammen!!

Bilde

Det er denne garasjen jeg skal ha tømt!!

Her står dodgen å venter på mig!!

Bilde

velkjent hjelp!!

Bilde
Bilde

men fik da luftet Masteren innen den fikk dekke igjen!!

Bilde
Bilde
Bilde


men dekkes til måtte hun, bare så jeg har noe å se frem til, når jeg blir ferdig med rydding å alt det andre!!

Bilde
Bilde

Dette er bilder tatt med det nye kameraet, så jeg er ganske fornøyet nå, og da gjenstår det bare å se hvor mange bilder det er plass til på minnekortet! hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 30. Mar 2014 19:50 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Etter å ha sukket etter en skikkelig ambolt i flere år, fik jeg lov å låne en av vår utleier. den stod borte i smia (som jeg ikke anet hørte til gården her!!)
den veier nok til at man ikke spiser jalapeno eller annen sterk mat innen man løfter den, og bærer den de 300 meter bort til vedskjulet!

Bilde

Har også ryddet en del opp ute, og denne har sprøtt nok funnet veien hit!

Bilde
Bilde
Bilde

Har lenge vurdert å smekke en bensinmotor på kompressoren, da det å legge ut trefaset til vedskjul og garasje ville koste for mye!!

så det gjorde jeg!

Utgangspunktet
Bilde

en 10 hk snøfresermotor gjør susen

Bilde
Bilde

overskytende deler

Bilde

når jeg likevel hadde det meste demontert, var det likegreit å bytte bensinslange!

Bilde

Og måtte så demontere hele dritten igjen, fordi jeg glemte hvordan gassarmen skulle sitte!!

Bilde

Den funker, men bråker noe jævlig, nå nok se nærmere på å få satt en bedre eksos på, og evt en dempekasse på!!

Bilde

Dagens oppgaver er klaret, og med litt flaks, slipper jeg alt for mye problemer med oppstillingen av kompressoren og fastspenningen av den. den vibrerer noe jævlig, når motoren kjører, så jeg må nok finne ut av noe der!!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 30. Mar 2014 21:38 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 13. Jun 2011 17:03
Innlegg: 274
Imponerende :) :)
Men hvor stor tank sitter den på?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 30. Mar 2014 23:12 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Mai 2007 14:11
Innlegg: 726
Bosted: Narvik,Norway / Iola, Wisconsin, USA
Hvordan gjorde du det med start-stopp automatikken?

_________________
-39 gMc 1/2t flatbed 302cid 6cyl/th400
-55 gMc 1/2t fenderside 248cid 6cyl/hydramatic
-77 GMC 1/2t SB fenderside 350/th350 (Pontiac ohc 6 kandidat!)
-84 GMC C1500 SB wideside 250 L6/th700 (i USA)
2014 GMC Sierra 1500 sb 5,3l v8 (i USA)

INLINER #3417


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 31. Mar 2014 07:43 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
gMcnut skrev:
Hvordan gjorde du det med start-stopp automatikken?


Dra i snoren før jeg skal bruke luft, stopp motoren når jeg er ferdig! hehehe

Har ikke kommet lengere. Men den har plass til både dynamo og starter, så det dreier sig vel egentlig om at finne en elektronisk trykkbryter, og få koblet den opp mot starter og stopp!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 21. Apr 2014 18:11 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Her har påsken stått i ryddingens navn, (og litt mopar!!)

har ikke fått start på miradaen, etter monteringen av motoren, så jeg tenkte jeg skulle teste det nye HEI modulet på fordeleren

Bilde

Men jeg har veldig lite peil på dette, så jeg må nok sette mig på skolebenken igjen! hehehe

Bilde

De to kabler i midten, kommer direkte fra coilen.

Aner ikke noe om de andre, men finner vel ut av de etterhvert!

Så etter tre dager med feiling, ga jeg opp, og begyndte å rydde ute/inne

er betydelig mer jobb, end det ser ut til!!

Bilde

Men jeg fikk da inn bunnen på arbejdsbenken!

Bilde

Fikk da tatt et bilde av referansepunktet på rammen av Masteren, så nå mangler jeg bare resten! hahahaha

Bilde

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 27. Apr 2014 10:48 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Etter mye skriving frem å tilbake med selgeren av min HEI fordeler, fik vi endelig fikset problemet med gnist!!

Bilde

Problemet var at + & - måtte byttes om, og så var det gnist!!

Bilde

Bensinfilter å nye slanger måtte til!

Bilde

klok av skade måtte jeg forberede litt innen første oppstart!!

Bilde
Bilde

Mye spruting av bensin, og poffing senere, sjekket jeg om fordeleren stod rett (noe den jo ikke gjorde!! 180 grader feil.)
Plukket ut en plugg, og bumpet motoren rundt! og ut stod en sprut av bensin!!

Så av med forgasseren og sjekke om den faktisk stenger, når flotøren stiger!! Forgasseren ligger nå demontert inne i garasjen, og nå skal jeg ut og se hva jeg kan få gjort!!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 27. Apr 2014 12:44 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Alltid hærlig med fremdrift, selv om det blir noen nye tilbakeslag på veien videre! :)

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 28. Apr 2014 11:44 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 11. Jun 2006 21:08
Innlegg: 251
Bosted: Buskerud
Stå på Wolf!

_________________
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 01. Mai 2014 09:24 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Noen ganger er en facepalm nødvendig!!

Jeg har montert en vanlig bensinfilter, uten retur på dodgen!!
dvs, at hvis pumpen er for kraftig, vil den ikke bare fylle forgasseren, den vil ha så stort trykk, at den presser bensinen inn, selv om flottøren stenger. Så bensinfiltret er droppet, og nytt skal bestilles fra sarpsborg motor i morgen.
Mye av dagen i dag, kommer til å gå med å se på ny bil til jeanett (Den gamle buicken er litt for rusten til at jeg gidder å sette den i stand! så den blir enten solgt eller skrottet!)


Har hatt litt fremgang på Masteren også, men sliter litt med et par mål!!

Noen som har en original 216cui og kan gi mig målet fra annlegsflaten mot girkassen, og frem til de forreste motorfester?

Grunnen til jeg spør, er at jeg glemte å ta målene, da jeg hadde den demonterte 235cui som fulgte bilen.
og at jeg gjerne vil vite om det er plass til girkassen, der hvor jeg gjerne vil ha den!!

Har også besluttet mig for rammemontert bremsekraftforsteker, med externe resevoir.
Vil beholde det originale håndbrekket, og se om jeg kan fremskaffe en Gennie skifter, da de to ser flotte ut sammen. (eller selv bygge en skifter!!)

Garasjen er snart ryddet, og det betyr en separasjon av chassis og ramme, og en tur til Notodden for at lage en byttehandel.
For og bakstilling fra Masteren i bytte mot en IFS forstilling og lån av en rammejigg.

Men først må jeg inn og se på en chevrolet celebrity, til jeanett!

Noe dere kunne tenke dere å se bilder av?

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support