BigDooley skrev:
Hvordan ser disse stålbuene ut, runde eller firkantete?, er dem til å demontere ved behov?
og er dem galvaniserte?
Leter etter noe lignende selv, vil legge presenning over for å få meg en carport, uten å måtte søke byggetillatele. Vet du ca. prisene på brukte?
De er vanligvis ovale, men det blir litt feil å si, da utformingene er forskjellige fra producent til producent!
Har enda ikke funnet noen som ikke er galvanisert, mye og høy fuktighet i drivhuse!
Har vært inne på tanken om å få tak i en håndfull byggegjerder, og ellers bare forsterke litt, og sette opp hjemmelagde takstoler, men har ikke kommet lengre end til tanken! hehehe (har hele tiden håpet på at låven ville bli erstattet med verksted, som lovet!)
Men har ikke lyst å stå ute i vinter å bli gjennomkald. (Et år med automatisk punktsveising, var nok, Brrrrrrrr)
Derfor jeg vurderer en eller annen form for dekke!
Har forhørt meg med den lokale trelastforhandleren, og der fant jeg ut at en stor BO.WIIK-presenning (10x8meter), og 4 stk pilarer i galv.stål (som bankes ned i bakken), + 2"x4" materialer blir en billig provisorisk garasje/carport. Da står ihverfall lastebilen min tørt og fint.
Ingenting hadde vært bedre enn oppvarmet kjempegarasje selvfølgelig, men dette koster mer enn bilene.