Conan skrev:
rokkern skrev:
Kontakt risløkka i Oslo. Ombyggingsavdelingen der. Vil tror du får godkjent motoren din med framviste bremsepapirer på maks effekt av det bilen din kom med originalt. Jeg fikk beskjed om at det var ok, men ikke mer. Hører andre har fått romsligere behandling.
Hvorfor må jeg ha bremsepapirer på en motor som ble levert orginalt? Dette er jo ikke snakk om ombygging, kun få rett effekt i vognkortet. Bilen ble levert med 350cid på 295hk og 396cid på 375hk. Det finnes ingen dokumentasjon på hvilken motor min ble levert med, ergo mener jeg at det ikke burde være noe problem og få 375hk i vognkortet. Spesielt siden bilen er oppgradert vesentlig og dette er innskrevet i vognkortet.
Jo du får krysse fingrene å håpe dem ser det likens som deg. er det ikke slik at man klarer på noen vis å finne hva din ble levert med av motor.
Her i stavanger får vi godkjent med det største mulige som ble levert orginalt det året, vist vi kan dokumentere at bilen er forsterket ellers til den motoren.
Men det skal også sies at putter vi alt for mye gromme deler i understell og bremser en hva bilen ble levert orginal med, så kan dem plutselig steile å bli vrang

men nå er dine ombygginger skrevet i vognkortet, så det burde jo være ok