AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 02:16

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 255 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Ons 29. Jan 2014 21:30 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Bare slenger ut noen bilder fra den siste tiden. Ikke gjort stort med bil.. Satt i nytt varmeregister, det gamle lakk som en sil.
Kjempe fornøyd med 700 girkassa :) Varmen også foresten :)

Fikk på nye vinterdekk, 195/80-14 piggfri, tar seg fram helt ok :) kosta ca 3000. på dekkonline.com.

Fått i litt ny stereo som jeg har hatt liggende en stund.. Fant no billige 6x9 på strømmen bilradio, og kjøpte 2 nye bass element. 10". Så nå er det ganske bra lyd både foran og bak i bil :)

Var på liten utflukt i helja, kjørte raggarbil å var på bowling med gode venner. Blir ikke bedre enn det :) De fleste bildene er i fra da.

La også ved et bilde fra en annen tur, vi kjeda oss litt å var i sverige å titta på gamle biler, å der står det en så å si lik min, en svart 61 impala. Sikkert stått der i 40år. Artig å gå å se på :)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Fre 07. Feb 2014 09:58 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Nå er det litt rust sveising av dører og div på gang. Og mer retting. Så blir det no lakkering utover :)

Bilde

Bilde

Sent from my LT26i using Tapatalk

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Fre 07. Feb 2014 14:03 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
http://www.pro-touring.com/threads/8628 ... -flatliner

Sikkert sett denne :-) ikka same år men....

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Tir 11. Feb 2014 00:04 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Olav skrev:
http://www.pro-touring.com/threads/86287-63-belair-goes-twin-turbo!-project-flatliner

Sikkert sett denne :-) ikka same år men....



Ikke sett før! Lest igjennom nå, fader for en kul bil :) Hatt en 63 sjøl.

Å fy fader jeg gleder meg til å få en hel farge på bil, å ikke minst fått tatt den verste rusta..

Vært å sett på lakk, fant en fin, helt vanlig rødfarge. Ikke no metallic eller no fancy. Blir nok den, å så lurer jeg på sølv tak. Høres kanskje litt merkelig ut men jeg tror det blir kult.

Pussa ned hele bakskjermen, den som ble bytta ut. Fy f å mye sparkel... Ser ut som det har vært grøfterally i colombia, der delebilen kom fra... Huff å huff men, lakken hadde sprekke å var ikke mye bra så så ingen annen vei enn å blankslipe hele skiten. Får gjøre det samme med framskjermen også..

Men da blir det vel bra til slutt! :) Skal tinne litt på hjulbuen bak, se om jeg får lagt ut no bilder av det. Blir artig å prøve. :)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Tir 11. Feb 2014 01:02 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Hjelp!

Forresten, kom på nå, jeg skal sette i ny frontrute. Kjøpt ny gummilist også.

Noen tips på fremgangsmåte på det?
Garantert noen her som har gjort det noen ganger :)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Ons 12. Feb 2014 10:54 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Ja, ta kontakt med din lokale bilglass butikk, og hør hvor mye de skal ha for jobben!
da slipper du mye tull, og de klarer jobben på en halvtime, om bilen/ruten er klar til montering.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Fre 14. Feb 2014 01:11 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Sjekka opp med Riis bilglass her i nærheten, skulle ha 1500 for å sette i ruta.. Er kanskje verdt det, så blir det på stell med ein gong :)

Vært å retta, pussa, sparkla, klødd meg i huet å drekke kaffe igjen i dag, blir en økt i morra å lørdag å. Har heldigvis med en kamerat så det hjelper fælt. :)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Fre 14. Feb 2014 11:20 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
Ikke noe problem å sette inn ruta selv med litt hjelp, men ikke så lurt å lære seg på denne...

Litt ledning/ tau og tettningsmasse og 30 min :-)

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Fre 14. Feb 2014 14:20 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Så egentlig ut sim at ruta var satt i lista, så klint på et lite lag rundt åpningen på karosseri, så lagt i mot. Da et det en liten gløppe ca 1 cm rundt hele. Å deretter dratt ei stripe rute lim rundt det igjen. Veldig lyst til å orøve sjøl men.. Hm

Sent from my LT26i using Tapatalk

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Sv: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Lør 06. Sep 2014 22:26 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Bilde

Bilde

Bilde

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Lør 06. Sep 2014 22:26 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Noen bilder fra i sommer

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Lør 06. Sep 2014 22:29 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Sommern går fort gitt!

Bil går som ei kule. Slenger ut noen bilder. :)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Sv: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Lør 06. Sep 2014 22:32 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Nytt ølvogn prosjekt :) Er helt lik den røde. 61 Bel air. Kom visst til avgiftsparadis Norge i ca 68. Skal rustsveises ellers være som den er utvendig.

lakkere ramme osv. motor vet jeg ikke helt, håper ikke jeg ender opp med å handle ny til den å.. hehe dyrt a. men 700 kasse blir det. det er noe av det smarteste jeg noen sinne har kjøpt til bil :)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Sist endret av robinlintho den Lør 06. Sep 2014 22:40, endret 2 ganger.

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Sv: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Lør 06. Sep 2014 22:37 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Bilde

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Lør 06. Sep 2014 22:38 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Ringte rundt litt til gamle eiere. Traff på en fra oslo som hadde den som russebil i 76. han skratta godt og synes det var morsomt at den fortsatt fantes. :)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 255 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support