AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 03:43

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Girkasse som hogger (TH700)
InnleggSkrevet: Man 05. Nov 2007 20:52 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 05. Nov 2007 20:50
Innlegg: 273
Bosted: Horten (Vestfold)
Hei.

Jeg har en 1991 Chevolet Suburban 6.2D 2500 med TH700 girkasse.
Ifølge forrige eier på bilen skulle kassa være overhalt og forsterka, som jo mange av de kassene er.

Men når jeg kjører så hugger den noe sinnsykt når den girer fra 1 til 2, og nesten kun da.
De andre gira er mye mykere (normale)
Det hender også at den går kjempe fint og mykt mellom 1 og 2, men stort sett veldig hard giring.

Noen som vet hva dette kan være ? og hva som evt kan gjøres ?

_________________
MVH
Stig Are Kristiansen
- 1992 Chevrolet Starcraft G20 (Prosjekt Tråd)
- 1991 Chevrolet Suburban (Prosjekt Tråd)
- 1980 Dodge Shortvan (solgt)
- 1982 Chevrolet G20 Beauville 6.2d (delebil)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 06. Nov 2007 10:34 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 11. Okt 2007 22:33
Innlegg: 501
Bosted: Skien
har du sjekka at den har korrekt oljenivå?

for lite olje kan føre til at en automat blir veldig hardt ved giring, og det skader ikke å sjekke det enkleste først.

flatmark, varm motor og tomgang i park er stikkord her, ellers blir målinga feil.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 06. Nov 2007 14:11 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 02. Sep 2006 02:59
Innlegg: 68
Bosted: Fredrikstad
Sjekk TPS!!!!
har du en 700 kasse noe jeg tviler på så har du slanger til TPS i tillegg til ledninger da 700 kassa bruker vacum.
Personlig vil jeg si du har en 4L80e kasse og da har du IKKE slanger til TPS . Juster den slik at du har 0V 5V og ~0,63V på de tre lendingene så skal du se at det blir bra igjen. Klarer du ikke å få den justert til 0,6xV så må TPS byttes.

_________________
Bilde
-91 subb, Medlem nr 188 Suzuki 4X4 Club Norway
Medlem nr 5 Østfold Offroad Klubb http://www.offroadklubben.no
aktiv bruker http://www.pirate4x4.no http://www.offroad.no http://www.amcarforum.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 06. Nov 2007 21:51 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:) du kan også sjekke for feil koder også, er nokk sikker på at du har 4l80e kasse , filter skifte og ny olje kan du nå prøve med , hvis det lukter brent av olja

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 06. Nov 2007 23:25 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 02. Sep 2006 02:59
Innlegg: 68
Bosted: Fredrikstad
Sjekking av koder med OBD I er "enkelt" alt du trenger er en binders og tålmodighet, hvordan finner du her http://www.offroad.no/forum/index.php?showtopic=82540

_________________
Bilde
-91 subb, Medlem nr 188 Suzuki 4X4 Club Norway
Medlem nr 5 Østfold Offroad Klubb http://www.offroadklubben.no
aktiv bruker http://www.pirate4x4.no http://www.offroad.no http://www.amcarforum.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 07. Nov 2007 00:16 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 31. Jan 2007 15:56
Innlegg: 286
Bosted: Trondheim
Er det et Shift-kit på kassen vil den gire temmelig hardt ved litt gasspådrag. Dette skal være bedre for kassens levetid sammenlignet med myke skift. Unntaket er hvis kassen er mer enn normalt slitt fra før. Og det er vel ikke din i følge det du skriver. Satte inn et på min TH-350 i sommer, og den girer så hardt at ting ramler ned fra dashbordet. Bruker F-fluid i tillegg.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 07. Nov 2007 02:05 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 05. Nov 2007 20:50
Innlegg: 273
Bosted: Horten (Vestfold)
Takk for mye bra info.

Skal prøve og få rota meg ut imorra og sjekka litt.
Min girer så hardt at ting ramler ned ja.... ikke bra spør du meg :)
Men innimellom girer den som fløyel, mykt og flott :)

Satse på at det er no justering bare....

_________________
MVH
Stig Are Kristiansen
- 1992 Chevrolet Starcraft G20 (Prosjekt Tråd)
- 1991 Chevrolet Suburban (Prosjekt Tråd)
- 1980 Dodge Shortvan (solgt)
- 1982 Chevrolet G20 Beauville 6.2d (delebil)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 09. Nov 2007 22:47 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 05. Nov 2007 20:50
Innlegg: 273
Bosted: Horten (Vestfold)
Da har jeg fått sjekka litt endelig...
Jeg har da en 4L80E girkasse, og TPS er lokalisert.

Nå er det bare og får målt og evt justert den og se om det hjelper.
Hvis ikke må den kanskje byttes.

Skal vel også få tatt et oljeskift på kasse... og motor før vintern.

_________________
MVH
Stig Are Kristiansen
- 1992 Chevrolet Starcraft G20 (Prosjekt Tråd)
- 1991 Chevrolet Suburban (Prosjekt Tråd)
- 1980 Dodge Shortvan (solgt)
- 1982 Chevrolet G20 Beauville 6.2d (delebil)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 10. Nov 2007 23:46 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 02. Sep 2006 02:59
Innlegg: 68
Bosted: Fredrikstad
Olje skift på motoren og kassa er noe av det viktigste du gjør!!!!!
Motoren hver 5000 kassa var det vel hver 10000 på.
HUSK å bytte olje i for og bakaksel samt "brytepinner" i begge aksler.

_________________
Bilde
-91 subb, Medlem nr 188 Suzuki 4X4 Club Norway
Medlem nr 5 Østfold Offroad Klubb http://www.offroadklubben.no
aktiv bruker http://www.pirate4x4.no http://www.offroad.no http://www.amcarforum.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 11. Nov 2007 15:43 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 05. Nov 2007 20:50
Innlegg: 273
Bosted: Horten (Vestfold)
Da var TPS'n justert, til ca 0.63V, det hjalp fælt, hogger litt ennå innimellom, men ikke på laaangt nær så mye som før.

Skal skifte olje på motor og gir snart ja.
Kanskje lurt på akslene også ja...
Brytepinner? Ikke helt inni alt detta ennå, så hva er egentlig det ? :)

_________________
MVH
Stig Are Kristiansen
- 1992 Chevrolet Starcraft G20 (Prosjekt Tråd)
- 1991 Chevrolet Suburban (Prosjekt Tråd)
- 1980 Dodge Shortvan (solgt)
- 1982 Chevrolet G20 Beauville 6.2d (delebil)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 12. Nov 2007 21:22 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 02. Sep 2006 02:59
Innlegg: 68
Bosted: Fredrikstad
pinnene koster vel 80kr stykket Om du går inn på ChevyLPG's garage på offroad.no så ser du litt om det. Men kort fortalt er at OM den ryker rissikerer du at hele innmaten i diffen ryker og stikkaklsene kommer ut. Dette kan også skje i fart!!!

_________________
Bilde
-91 subb, Medlem nr 188 Suzuki 4X4 Club Norway
Medlem nr 5 Østfold Offroad Klubb http://www.offroadklubben.no
aktiv bruker http://www.pirate4x4.no http://www.offroad.no http://www.amcarforum.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support