AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 03:52

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 20 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 31. Okt 2007 22:56 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 13. Aug 2007 22:49
Innlegg: 33
Bosted: Østfold
Bippe skrev:
Sitat:
Har akkuratt de samme instrument problemene i min 68`Dart, så håper noen andre kommer med litt info her

Prøv å bytt spennings regulatoren bak på instrument panelet. Det er ett svakt pungt på Chrysler biler og koster ikke mange kronene


Skal jeg prøve, takk for et godt råd :)

_________________
1968`Dodge Dart GT

Tilsalgs:
2005`Honda CRF 250
2003`Peugeot Partner


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 09. Feb 2008 23:50 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 06. Feb 2008 15:08
Innlegg: 31
Bosted: Elverum
På Chrysler (og andre) biler med mekanisk spenningsregulator kan du bygge om til elektronisk sp.regulator. Kjøpes på Clas for 18 kr. Litt lodding og plutselig er målere stabile og korrekte. Litt greit at tankmåleren ikke viser kvart tank når den egentlig er tom bare fordi spenninga er på topp. Utslaget på målerne refererer seg til 5V, og når regulatoren er mekanisk, varierer spenninga mye, derfor fluktuerer måleren. I tillegg bør du vurdere å koble forbi amperemeteret (all spenning går gjennom det originalt) og bruke et voltmeter. Den store multi-stikkeren på torpedoveggen er også en feilkilde. Bladet Mopar Action har tatt opp dette i artikler. Jeg kan evt. finne og legge ut dette hvis det er interesse. Men hvis du gjør alt dette, er det jo litt jobb og bilen er ikke helt original lenger.

_________________
Rust never sleeps
---------
47 Plymouth Special De Luxe
65 Barracuda
70 Duster


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 29. Apr 2008 20:42 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 18. Sep 2007 16:05
Innlegg: 311
Bosted: ørland
Nå har jeg fått alle målerne til å virke som de skal unntatt oljetrykk. Bensinmåler, temp og gen virker som de skal. Når jeg setter tenningen på ON så står nåla til oljetrykket på ca 3/4 av maks. Men straks jeg starter bilen så fyker nåla i bånn(det vil si maks trykk, siden 0 er øverst på måleren og maks nederst), og da går den så langt ned at nåla ikke vises. Etter at jeg stanser bilen så går nåla sakte opp til 3/4 av maks igjen. Målerne og giverne er koblet korrekt etter skjema, fra giverne inn på den ene siden, og støm inn på den andre siden. Strøm inn er felles for alle målerne, så jeg tror ikke det er noe galt der. Siden oljetrykkmåleren oppfører seg normalt til jeg starter motoren og det faktisk blir trykk på giveren, er jeg fristet til å tro at det er selve giveren som er problemet. Men måleren som står er ny, så det er rart at den er gåen også. Nå var var det vel bare lamper på denne motoren originalt, men det skal vel ikke ha noe å si, så lenge giveren er for målere.

Noen forslag?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 30. Apr 2008 08:53 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Hvilken type måler er det?

Jeg spørger, fordi jeg har haft en "autometer" oljetryksmåler, som var defekt fra kjøpet, og det kostede nesten en motor!
Om du har mulighet, for det, kan du demontere måleren, og prøve den på en annen bil, og sette en annen måler på giveren!, så finner du fort feilen!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 30. Apr 2008 11:02 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 18. Sep 2007 16:05
Innlegg: 311
Bosted: ørland
Det er den originale måleren i instrumentpanelet fra 68(men motoren er fra 66, og jeg tror det bare var varsellamper på gto'en den kommer fra). Tok med hele panelet til et verksted i høst, for å få de til å sjekke instrumentene, de fant ikke noe galt med dem. Nå betyr jo ikke det at det ikke kan være feil på måleren for det. Kan jo kanskje høre om de har en ekstern måler de kan sette på for å få testet giveren...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 20 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support