Pappa Wolf skrev:
Bead-lock skrev:
Pappa Wolf skrev:
Velkommen på forummet, og gratulerer med motor! hehehe
Du starter på helt riktig måte!
Det neste må så bli en girkasse, og deretter en bakaksel! hehehe
etterhvert har du samlet og renovert alle gromdelene i en bil, og kan så med sinnsro finne dig en bil å putte delene i!
Igjen tar du fullstendig FEIL...
Man kan da ikke bygge en motor føre man vet hva slags bil man skal ha den i...og hva bilen skal brukes til...
Bygger man en motor, skal den stemme sammen med bilens vekt, bruksområde, girkasse/converter, bakakselutveksling og dekkhøyde..

Det får stå for egen regning, at du mener jeg tar feil, vi har alle våre inngangs vinkler til hobbyen, og ikke alle er like!
Og det er ikke alle, som bygger en All-Out Racer, som første prosjekt, og som regel er bilens vekt, bruksområde, girkasse/converter, bakaksel utveksling og dekk høyde ikke det første man tenker på, når man tenker amcar!
Men la det nu være, ikke to her inne er like, ei heller behøver vi å mene det samme, da ville det ha vært en fattig hobby!
Snakket ikke om at han skulle bygge en all out racebil...
Problemene begynner når han monterer motoren som han har bygget i en bil...
Hvilken bil?
en bil som veier 2000kg, bør ha en motor som er bygget på sitt vis, og en motor til en 240 på 1300kg bør ha en helt annen motor...
Velger man manuell girkasse, så skal/bør motoren ha en annen kam enn man har en Automat..
Har man en 4.10 utveksling, så vil man ha en annen kam enn om man skal bare suse rundt med en 2.73 utveksling...
Hadde vanlige folk bekymret seg litt mere om bremsing /justering av motor, gir, converter, utveksling, dekkhøyder og luft trykk i dekkene, så hadde de fått biler som gikk bedre, brukt fryktelig mindre bensin pr mil og hatt motorer som gikk skikkelig...
Du kan si det er feil og fortelle denna guttungen at det han holder på med er feil og drepen, men jeg snakker av egen erfaring... jeg var 17 år og skulle bygge... 327... makan til tullball og pengeforbruk...
Bytta haugen med nye deler, dart topper og stempler og annet skrot i en nybygget 402CBB hos Minges , stappet i bilen, kjørte 1 år, byttet med Minge igjen og fikk en 454 på 400hk...