Fikk inn girkasse her på fredag. Oh man som det gires !

Kassa funker perfekt og modden som ble gjort i skiftet mellom 2 og 3 gir fungerte dritbra. Kassa har alltid vært sirup mellom 2-3, nå gires det med en gang shifteren går i. Girskiftet er tydelig, rask men ikke hardt og brutalt. Akkurat slik jeg ønsket det. Myk og fin giring på part throttle, kontant som bare rakkern wot, men ikke sånn at det smeller i hele bilen.
Converteren fra Coan er helt syk. De har klart å bomme med 1000rpm på stallspeed. Nå drar den rett opp til 5500rpm og ligger der. = null feste i første gir whatsoever, selv med 3.08 og drag radialer på 295. 2. gir er skummelt og slipper gjerne, selv når 3. går i slapp den engang. Det går å kjøre med, men det herlige 2000rpm draget hvor man ligger med endel gass og har greit sug i magen er borte. Til gjengjeld er det blitt helt kaos når man gir full gass, uansett gir egentlig...
Med brems begynner dekka å spinne på 3000rpm. Så den er ikke helt slapp, å bevege seg rundt på garasje gulvet går fint på 1100rpm. Vanlig igangsetting er rundt 2000rpm, mot tidligere 1300rpm. Er der man merker det mest egentlig. Men i 100km/t så har jeg nå 2500rpm, tidligere hadde jeg mellom 2500-2600, så der er den helt fin.
Blir spennende å se hvordan Coan, løser detta. Må innrømme at jeg forventa mye mer fra en converter til 1100 dollars, og syns nesten det er frekt at de har bomma så mye på stallspeed. Tipper de kommer til å tilby free restall, og at jeg må betale shipping, og i tillegg ryker jeg sikkert på toll og moms på veien tilbake. Kommer isåfall til å koste meg mye, og det er neste ok å bare kjøpe en converter til og ha to.
Evt. kan man tenke litt på et nytt motoroppsett, 1000-1500rpm. Fra ca 5500 peak hp, til 7000 peak hp med giring på 7300. Innspill mottas med takk. Blir jo litt penger, men tenker da ny kam, løftere og ventilfjærer, sikkert støtstenger også og porting av topper for at de ska henge med litt mer.