AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 12. Sep 2026 23:22

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 21. Okt 2013 20:58 
Avlogget
Get going
Get going

Er ebay blitt kommunistisk??
Ebay har sluttet å liste biler til salgs utenfor USA og Canada. Ved forespørsel på hvorfor vi ikke får se hva som er for salg så fikk vi dette svaret.

Dear xxxxxxx.
Thank you for your email. My name is Maria and I’m happy to assist you today.
I appreciate you taking the time to contact us so I can explai n how our Motors Program works.
eBay Motors is a great program that allows our members to buy and sell vehicles.
However, the program is limited to our members in the United States and Canada only, at this time. The costs of shipping a vehicle internationally are prohibitive, and could cost more than the vehicle. Additionally, most vehicles are not shipped, the buyer picks the car up, or the seller delivers it to them. So you won't be able to purchase a vehicle on eBay at this time, but we truly appreciate your interest. Specifically, the independent service provider that offers protection for vehicle protection, or Vehicle Purchase Program (VPP) only protects transactions where the seller, buyer, and vehicle are all located in the US or Canada.
Since buying a vehicle internationally would not be protected, we do not encourage our buyers to purchase in such a manner. This is why we do not allow you to see that listings, simply because we cannot promote sal es that are not protected.
For more information concerning VPP, here is a great link:
http://pages.ebay.com/ebaymotors/buy/pu ... index.html
As you know, our sellers offer literally thousands of items for sale on eBay, so we encourage you to browse the listings on eBay. I am confident you will find many items you wish to purchase and are available to you in your neighboring countries.
We have customized our site so your search results are automatically filtered so you won't search for items that can be shipped to you; it is already done for you! We work hard to make eBay as user-friendly as possible, and we hope you'll enjoy using the site. You can use this site to try to check the country that you can use:
http://pages.ebay.com/aboutebay/thecomp ... rview.html
Thank you for choosing eBay. I wish you only best experience on our site.
Sincerely,
Maria O.
eBay Customer Support

Skal vi virkelig ikke få se hva som er til salgs, eller få by på kjøretøyer pga prisen på frakt?? eller beskyttelsesprogrammet til ebay! Er det Arbeiderpartiet som har inntatt Ebay??

Keep cruising!!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 21. Okt 2013 21:21 
Avlogget
Get going
Get going

He he kjenner til problemmet, har klagd til dem før da jeg likte å titte litt på eiendommer til salgs i statene. Plutselig fikk jeg ikke se noe mere, var ikke noe å gjøre sa dem. De prøver å tilpasse tilbudet til hver enkelt "region" så de mener at vi ikke trenger å se hus og biler siden vi bor langt unna. Det du må gjøre nå er å "gjemme" ip`n din slik at ebay ikke oppfatter at du sitter i Norge... ;)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 21. Okt 2013 22:50 
Avlogget
Get going
Get going

Er det derfor jeg sliter med å finne biler der for tiden. Hvis du har smarttelefon, kan du laste ned ebay-app'n. Der fungerer det fint enda:)
Mulig det fungerer å nettbrett også, det har jeg ikke forsøkt.
Toskete argumenter de kommer med ihvertfall.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 22. Okt 2013 01:46 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

I alle dager, er det derfor jeg får 0 når jeg prøver å søke opp. Hva er dette for noe reinspikka bullshit? Hva hvis jeg vil importere en sjelden bil, som JEG syntes er verdt å betale frakt for? Skal eBay nekte meg å hente bil i USA?

1981 Buick Electra Stageway/Armbruster airportlimo - Chevy 350 / th350
1990 Chevrolet Suburban 2500 - 6,2 diesel / th400

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 22. Okt 2013 08:41 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Bare å forandre location til USA det.. Trenger vel ikke å finne opp kruttet på nytt :)

1973 Mustang Cab 347 T-5 solgt
1971 Mustang HT Grande solgt
1888 Mustang GT Cab Vortech solgt
1966 Mustang HT 347 solgt

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 22. Okt 2013 09:56 
Avlogget
Get going
Get going

Mulig det går, men kan man ha shipping-ardressen til Norge for det? Hvis ikke blir det tungvindt for meg som handler mye på ebay. Fungerer fint med nettbrett og ebay-app ihvertfall:)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 22. Okt 2013 11:44 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Ingen problem å skifte mellom... Jeg har èn adresse i NJ (Jetcarrier) og èn i Norge. Dette slik at jeg kan endre mellom om jeg vil ha shipping costs domesticaly eller international. Hvis du ønsker å kjøpe en bil på ebay regner jeg uansett ikke med at du lar selger gi deg en "ferdig pris inkludert shipping", det organiserer du vel selv så det løser seg selv.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 22. Okt 2013 13:29 
Avlogget
Get going
Get going

Forsøkte bare å endre shippingadressen til min jc-adresse. Fungerer ikke det heller. Får forsøke å bytte den andre adressen også.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 22. Okt 2013 15:24 
Avlogget
Rookie
Rookie

enur skrev:
Forsøkte bare å endre shippingadressen til min jc-adresse. Fungerer ikke det heller. Får forsøke å bytte den andre adressen også.

Jeg gikk inn på en tilfeldig listing, og klikket på shipping and payments fliken. der forandret jeg til USA, og la inn Zip kode.
Ebay husker dette, og vil vise shipping prisen til den lokasjonen. OG de vil da vise alle bilene. :D

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 22. Okt 2013 15:36 
Avlogget
Get going
Get going

kbakk skrev:
enur skrev:

Jeg gikk inn på en tilfeldig listing, og klikket på shipping and payments fliken. der forandret jeg til USA, og la inn Zip kode.
Ebay husker dette, og vil vise shipping prisen til den lokasjonen. OG de vil da vise alle bilene. :D

Ahh da gikk det her også. Takk for tipset :o

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 03. Nov 2013 23:57 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

...og forresten, Ebay har andre nasjonale sider også...... Ebay.de, Ebay co.uk, Ebay can... etc....

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 04. Nov 2013 20:15 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

…men det hjelper ikke når de nye retningslinjene nå sier at man KUN får opp salgsobjekter som kan sendes helt hjem, og ikke til f.ex Jetcarrier mfl.

Prøvde å logge meg på for å sende dem en tilbakemelding pr. mail, men den funksjonen har de OGSÅ fjernet… Nå kan man tydeligvis bare gi tilbakemelding pr. tlf, i arbeidstiden amerikansk tid… #-o

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 04. Nov 2013 21:11 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

jeg bruker bare jetcarriers zipcode, når jeg ser på biler!

07036

Og vips kan jeg se på alt igjen!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 09. Nov 2013 21:59 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

For ebay, prøv denne: www.hidemyass.com så får du ipadresse i usa :idea:

-84 GMC C1500 SB wideside 250 L6/th700 (i USA)
2014 GMC Sierra 1500 sb 5,3l v8 (i USA)

INLINER #3417

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 23. Nov 2013 00:18 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Her er forklaringen - tatt ifra teksten du fikk:

"...
Specifically, the independent service provider that offers protection for vehicle protection, or Vehicle Purchase Program (VPP) only protects transactions where the seller, buyer, and vehicle are all located in the US or Canada.
Since buying a vehicle internationally would not be protected, we do not encourage our buyers to purchase in such a manner. This is why we do not allow you to see that listings, simply because we cannot promote sales that are not protected...."

DVS - eBay har en garantør som går godt for selgeren og kjøperen. Den garantøren er ikke lenger villig til å garantere "the deal" mellom internatsjonale parter.

Dere er helt riktige med det som er foreslått til å motvirke at utenlandske kjøpere blitt "stengt ute" av å se på auksjonene.

Ikke glem det finns andre Amerikanske bil utsalg online. Hemmings, CarsOnline, Craigslist, osv.
mvh, - Erlend

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet