jatta jatta... etter ett "lite" motorhavari hehe så er Clevelanden satt på motorbukken igjen.. ikke helt 100% sikker på ka som skjedde men antageligvis en kombo av vaarm motor og høyt turtall så har alle 8 rådene strukket seg såpass at stemplene har tatt borti toppene og dermed har stemplet vippet litt til ene sida og knukket stempelskjørter jadda

masse spon og andre biter i olja og en heftig ripe i veiva.. trur neppe eg gidde å slipe den greia en gang til da det var svinedyrt sist..
Har også hatt noe slitasje på toppene akkurat der den metallringen i toppakningen ligger an mot toppen så har forårsaket vann i 2 sylindre.
Toppene er til sveising og høvling så de blir bra igjen.
har satt i den orginale veiva og råder, stempler.
Har planer om BBF

så me får sjå ka d blir te.. har jo akkurat begynt å kjøre street legal og nedgradere motoren er jo helt feil vei og gå og trimme den motoren noe mere er galskap da den er i grenseland av hva den blokka tåler.
BBF 460 stroka til 557 eller noe hadde jo vært skikkelig moro

så mens jeg venter på topper så fant jeg ut at jeg skulle forsenke biltema sakseløften ned i garasjegulvet
Begynte med en 9" vinkelkutter med diamant skive og meisel og div ..gikk greit med 9" ern men den kutta bare rundt 7-8cm ned og eg trengte rundt 12-14 cm.. så da leide jeg en større sak hos Cramo som kutta 12,5 cm og da var det god gang.
gulvet er i "2" lag her ett gammelt gulv som er 3-5 cm og ett nytt sterker metallfiber armert på ca 10 cm hardt som f..
Så nå er det i teorien klart for støp blir ca 12 cm tykk plate i bunn og det er overkill for den liften som har rimelig stor anleggsflate sikker nermer 2-3 kvm anleggsflate.. biltema påstår minnst 20 cm tykt gulv hehe men det er det dummeste jeg har hørt.
har også skjært spor til strøm og hydraulikkledningene fra liften til motoren.