AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 22. Aug 2026 23:03

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 49  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 05. Jun 2013 18:51 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Fått kappa litt av batteriplata i endene,fjerna kanten som går opp på begge sider, og fått i 80ah 800a agm batteri nå,passte bra, skal skifte + og - polene også og lage til litt finere, kommer nok ett batteri til på andre siden av radiator også.

Bilde
Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 08. Jun 2013 21:27 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Det er lørdag og man måtte koble litt meir og teste amp og boomboxen midlertidig på nyebatterie..langt fra ferdig enda baki,har bare skrudd fast monoblukka på kassa nett nå.. ,må vertfall ha 1 likt batteri til fremmi motorrommet..og sikkert ett baki, men der kan eg gå for største agm biltema om det er nødvendig...
må lyddempe bagasjerom masse og..alt forsvinne ut i skrangl.. fekk no plass til verktøyboks og bensinkanne osv og so skal no ikkje stå på det... men som nevnt var det bare for å teste litt.. det positive er at det har forsvunnet løsrust som har ligget inni bagasjelokket da.. :lol:

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 09. Jun 2013 20:22 
Avlogget
Get going
Get going

Du fant ikke ei større kasse da ;), men regner med at det blir bra "trøkk" :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 09. Jun 2013 22:48 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

He he.. lagde den i utgangspunktet til en stv bil, men hadde ca mål slik den sku passe baki oldsen også, må ha noen benstøtter under kassen pga gulvet har opphøyninger i front og bak... spare litt opp til dempematter nå så blir det litt bedre.

her er ett klipp da den var i en stasjonsvogn..og i 300wrms ut fra en annen monoblock, flytter ikkje så mye luft når den ligger innestengt i bagasjerom,men får en del trøkk alikavell,alt rister inni oldsen he he.............morro med store subber...

http://www.youtube.com/watch?v=MYBMfO1eZoQ

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 11. Jun 2013 23:15 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Batteri nr 2 i hus og satt på lading... kjøpte meg startkabler som blir midlertidig omgjort til strømklabler mellom batteriene til eg får kjøpt nye 53kvm kabler....så bare flytte over startkabel klemmene på kablene igjen i senere tid.......

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 17. Jun 2013 17:59 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Batteri,nye polsko og kablinger er montert i mellom osv.. meir stabilt men fortsatt ikkje nok,men klarer meg.... slår ut 300amp automatsikring, så må nok legge opp en ekstra strømkabel (ink sikring) til bakover til mono ampen :oops:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 29. Jul 2013 17:32 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Ikkje så masse som har skjedd,,har brukt bilen mye uten problemer....
Montert 2 adapter for å få høyde nok til oljetrykk senderen og montert og kobla opp i dag... kobla opp en test først uten kabelsko osv og rett på måler.... motoren bruker en del olje for tiden..svetter en del ut innsugspakninga...bør den byttes eller holder det med å etterstramme kanskje? har ikkje brydd meg så serlig meir så lenge det ikkje blir overflod av olje...

Bilde

på kald motor var olje trykket 3.7 bar eller psi eller ka det står for.. hører det er litt slik metalliske lyder når eg gir motoren høgt på turtall ..høres ut som små kulelager kuler spretter rundt om kring en eller annen plass... veit eg har en halvdårlig vannpumpe med tanke på lager og det bråker men trur ikkje det er den som lager lyd...hmmmm men men får håpe motoren holder til det blir motorbytte..driver å skal spare opp nå .. blir en 400 olds som er borra opp til 407 og er trimma og nybygd. siden det blir enkleste ombyggingen...

Bilde

Ting montert: 4.3 på halv varm motor med en del gass.. virker som oljetrykket er normalt på motoren...

Bilde

Passet ikkje heilt inn med digital måler men...kanskje eg skal finne meg en fra autometer og erstatte den gamle måleren som har slange.. slepper vertfall å peile oljen flere ganger no på evt langturer.

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 01. Aug 2013 23:43 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Kom heim fra jobb i dag, akkurat pakert bilen, kom plutslig den røykskya... :lol: :lol: vell..uansett..var bare en bagatell... fikk vertfall tørka opp en god del,avfetta grundig og høytrykkspylte motorrommet osv.. plutslig funka vindusmotoren orntlig også etter en dusj :lol: feilen var at loddetinnet i den nederste messing adapteret fra biltema for oljetrykksgiver ikkje holdt mål..tinnet gikk opp og alt oljetrykk spruta ut...+ ved hjelp av vifta blei det enda mer grisete... motoren er oppe å går igjen nå, tett og med ny olje :wink: og hullet er plugga igjen med en bolt med gjengeteip inntil videre og bestiller meg langt nok adapter på ebay.. var noen bolter på innsuget eg fikk tilstramma litt mer og...spendt på om oljesvettinga vil gi seg..

Før:

Bilde

Etter:

Bilde
Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 03. Sep 2013 22:31 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Demontert servopumpa no, mista total kraft i servo og bremsene blei dårligere siden det er hydroboost forsterker på denne greia, kjøpte meg nyoverhalt fra usa som var ganske lik, en del knot å demontere når reimhjulet var på men gikk greit,,demontert 3 braketter...lurer fælt på ka forrige eiger eller ka det nå er har gjort når servoen skulle på..for har stått heilt skeivt og får så vidt reima bort på hjulet..og har kun 1 reim for vifte,dynamo og veivhjulet.. skal prøve å justere inn braketten på nytt når tinga skal monteres igjen..og finne ei egen reim for servoen og dynamo..

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 03. Sep 2013 23:51 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Kan ha vært aircondition på bilen. Så har de bare fjerna den, uten å legge opp ny reim.
På 307 motoren som sitter i stasjons vogna mi har jeg en reim som går på Dynamo og Servo, og på andre siden en annen reim som går på AC og en slags gjenvinning av eksospumpe. Kanskje det har vært noe lignende på din, bare at noen har fjerna den ene reima uten å ha gjort noe mer kaaanskje #-o

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 04. Sep 2013 00:17 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Hum ja, skal prøve å få sentrere hjulet fra servoen meir når eg skal montere, er noe spacere og greier der, og var en bolt som skal stå nede i blokka på den minste braketten vistnok. blir spennendes å montere igjen. har vertfall 1 reim som passer fra (var det veiva eller vannpumpehjulet?) til dynamoen, får finne meg ei reim til i riktig lengde å få på servoen også.

Veit du størrelsen på den reima som går rundt servohjulet forresten?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 04. Sep 2013 09:12 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Jeg hadde vist tre reimer. Men da går det en egen en for servoen på min. Den går da via veivhjulet, vannpumpa/vifta også i servoen.

Fikk ikke målt helt nøye, men omkretsen på rekna var ca 1meter pluss minus, men rundt der en plass :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 04. Sep 2013 13:50 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

ja reima bør vell få kraft fra veiva hovedsakligt, men okei da har eg noe å tenke etter vertfall. :)

ok, det står ikkje noen tall på reima altså? fks 13 x 1200 osv.. men eg kan muligens bruke den nyeste reima eg har nå å gå ut fra mål etter, for den gikk nesten over servohjulet når eg hadde den rundt veiv og vannpumpehjul,manglet muligens 5cm

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 04. Sep 2013 16:31 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Sjekka nettopp etter noe nummer på reima og det eneste som sto var; 15445 så vet ikke om det kan stå for en dimensjon eller om det er varenumnertet. Men hvertfall det som sto :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 04. Sep 2013 20:48 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

okei, skal google det på ebay og sjå om det er samme nr på den nye reima eg har kjøpt.

edit: fant reim på ebay for div amerikanske modeller osv... og en 11AV1130 antydning...muligens en 11 x 1130 dimensjon:)

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 49  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support