Fikk gjort en god del i helga. Tatt ut motoren og ribba den. Også fjern litt mer på torpedoveggen. kjøpte jeg meg sandblåser på biltema, og fornøyd med den

fikk utrolig god hjelp av brodern og pappsen,rette slett en trivelig helg i garasjen

Grunnen til at motoren er ute, er at den har brukt litt mye olje etter min smak.så når vi tok ut stemplende så så vi fort en grunn til det. På to av stempelene var det skade på stempelringene. Den ene hadde to stempel ringer som bare var små biter, og den andre var en eller to av dem delt i to. Men flaks i uflaks, sylynderveggene så fine ut og vi fant ikke noe spon i bunnpanna.
Men lengre ned i motoren tyder det på at den har gått på gammel eller dårlig olje en stund. De ringene som ligger rundt veiva og under på løfte armene, der var vel samtligeslitt. Samme var de ringene som ligger rundt og tetter kammen. Men alt i alt var det bedre enn. Jeg hadde trodd.
Tok av varmeregisteret, har fått med meg at bak den, så er disse bilene utsatt for rust. Heldigvisvar det bare litt småtteri, ikke no farlig. Og resten av torpedoveggen så bra ut. Men ettersom denne bilen ikke lengre har AC, så håperjeg deter mulig og legge vifta og det som trengs til varmeaparatet inn i dashen. Sånn at den klompen som har vært der før, blir bare en flat vegg.
Men her kommer noen bilder