AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 09. Okt 2026 19:13

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 89 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 22. Aug 2013 20:05 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

idag har jeg montert nye, dyser, glødeplugger og gløderelee. galiiiih kor hvor lettstarta motorn ble og hvor fint den går. herregud asså så flott. var en helvettes jobb pga trangt. men ble bra det.

men etterpå kom TOPPEN av frustrasjon.
ryker enda på venstre siden. så jeg la merke til at det lekker vann mellom toppen og eksosmanifoild. hva er konklusjonen da? ååå jooda. toppakninga på venstre siden er gåen. HURRA! nå gidder jeg ikke skru mer. for det er faktisk det siste som må gjøres for at bilen blir iorden. og det er å få bytta toppakninga. og det har ikke jeg jort før. tar heller ikke sjangsen på det MTP at toppen skal settes fast med moment og i en spesiel rekkefølge. nei fy flate. nå settes bilen inn på amcarverksted slik at jeg får bytta toppakninga. baah. er så frustrert. denne bilen har kostet meg blod svette og alt for mye penger. herregud. første og siste gang jeg kjøper bil i trøndelag!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 22. Aug 2013 21:04 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Ikke vanskelig å bytte topp på gamle motorer... Du finner sekvensen og momentet på nett, så er det bare å gå på med krum hals... :)

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 23. Aug 2013 00:58 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Danielm skrev:
idag har jeg montert nye, dyser, glødeplugger og gløderelee. galiiiih kor hvor lettstarta motorn ble og hvor fint den går. herregud asså så flott. var en helvettes jobb pga trangt. men ble bra det.

men etterpå kom TOPPEN av frustrasjon.
ryker enda på venstre siden. så jeg la merke til at det lekker vann mellom toppen og eksosmanifoild. hva er konklusjonen da? ååå jooda. toppakninga på venstre siden er gåen. HURRA! nå gidder jeg ikke skru mer. for det er faktisk det siste som må gjøres for at bilen blir iorden. og det er å få bytta toppakninga. og det har ikke jeg jort før. tar heller ikke sjangsen på det MTP at toppen skal settes fast med moment og i en spesiel rekkefølge. nei fy flate. nå settes bilen inn på amcarverksted slik at jeg får bytta toppakninga. baah. er så frustrert. denne bilen har kostet meg blod svette og alt for mye penger. herregud. første og siste gang jeg kjøper bil i trøndelag!

:>

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 23. Aug 2013 23:38 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

takker for det. men jeg er dritlei av å skru på bilen. ser for meg at det blir noe slitedeler som må byttes etter å ha tatt en eukontroll så det får holde.

fikk time neste mandag på bluesmobil på fauske. dem skrur bare amerikaner.

har bestilt alle pakninger og det jeg trenger for jobben. og dem skulle ha 7000 kr for jobben. synes ikke det var så ille. jeg er så lei så gidder ikke rett og slett å bytte toppakning selv. hadde sikkert klart det men må ha det gjort fort pga skal jeg gjøre det selv har det garantert tatt meg 2 helger siden aldri har gjort det før. garantert lærerik men får ha det til en annen gang da jeg har tid til og det blir garantert flere biler opp gjennom årene jeg eier som må skiftes toppakning på. dem får bli på neste prosjekt som ikke haster. pga nå haster det for jeg begynner å føle på pengboka nå etter å ha kjørt malibuen i mange uker. med tanke på fylling. minimumsforbruk på den er 2.3 på mila så må ha iorden suburban så jeg kan leve med det hehe og malibuen skal snart på vinterlagring også. :( vell det får koste meg 7000 kr og jeg slipper å skru og dem gjør det på dagen :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 24. Aug 2013 10:00 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Medmindre det er sprekk i toppen og du må ha nye.

Velkjent problem, som ofte skyldes dårlig kjøling på toppene.

Det er enkelt å gardere sig imot. Bare utvide hullene gradvist bakover på topp-pakningene!

Det står forklaret inne på V8dieseltech.net

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 24. Aug 2013 17:48 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

ny update. blir gal. fikk en bilmekkaniker til å se på det idag. ikke vann som lekker mellom toppen og manifoild. men uforbrent diesel. så løfterne er vist noe slitt ja og ventiler som ikke stenger helt. blir å sette den inn på verksted uansett så får dem fikse det. så det var ikke toppakninga

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 24. Aug 2013 22:36 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Huff, da... Da må du nok ha ny toppakning likevel, da de sikkert må av med toppen for å slipe ventilsetene? :(

1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 25. Aug 2013 00:07 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

AW-100 skrev:
Huff, da... Da må du nok ha ny toppakning likevel, da de sikkert må av med toppen for å slipe ventilsetene? :(

helt sikkert. når det kommer til innvendig i motor så er jeg ikke så flink. mere flink med alt som kan byttes utenpå motor. hehe så det får koste hva det koster. skal ha den iorden. dem må bare fikse. huff.

skulle vell bare behold gammel subben. var aldri feil med den

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 25. Aug 2013 02:58 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Danielm skrev:
AW-100 skrev:

skulle vell bare behold gammel subben. var aldri feil med den

Den er jo over 21 år gammel, og har holdt seg så bra, så er vell verdt det.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 25. Aug 2013 20:09 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

joda er verdt det. nå har jeg 2 cheva som står. tok livet av sperra på malibuen. hehehe

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 05. Sep 2013 16:32 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

helvete helvete helvete helvete... satte bilen inn på amcarverksted... vell. ikke kompresjon på femte sylinder. sprekk blokka, sprekk i stemplet og sprekk i veivlageret. hurra. blir motorbytte. så i helga må jeg rive ut motorn som står i delebiln å få den kjørt til verkstedet så jeg får bytta motor og får biln min. har jo lånt bil i 2 mnd nå. begynner å bli lei. vill kjøre årntli bil.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 05. Sep 2013 20:41 
Avlogget
Get going
Get going

Nå kan det bare gå en vei ;)...

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 06. Sep 2013 20:54 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

ja. MOTORBYTTE. begynte å demontere fronten på delebilen. så skal røkke ut motorn imorra og få delt den fra girkassen. og kjøre motorn til verkstedet på mandag. det som er så flott er at det er den største 6.2 motorn i delebiln. så får mere power enn det som var :D så da har jeg suburban til NESTE helg :D

så hviss noen trenger deler så rop ut.
girkassen er til salgs da jeg ikke trenger den 700 kasse. må bytte transferkasse

Bilde
Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 07. Sep 2013 16:49 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

ahh. ferdiglasta og stroppa på henger. leverer den på verkstedet på mandag og får kjøre suburban fra neste helg :D :D :D :D

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 07. Sep 2013 17:23 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Ohh, blir det ikke dyrt å få verksted å montere? Nå har du jo demontert, da kan du jo monteringa... ;)

1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 89 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 22 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support