Lenge siden jeg har oppdatert her, men har gjort mye i mellomtiden.
Lakket kaliperne

Vasket og satt inn setebelter


Frem med interiørpanel og en vask for å se om det ble hvitere.

Det ble de ikke, så da gjorde jeg et forsøk på å lakkere dem med vinylspray. Kan ikke
si at farga sitter spesielt bra på nei

Så vasket jeg bort mesteparten av støvet inni bilen og satte inn nytt teppe. Har
isolert ganske hardt i gulvet, så det blir ikke perfekt passform på teppet. Det ser
derimot veldig bra ut når førersetet er satt inn


Nytt dashbordtrekk

Så var det tid for bytte bremseslanger. Da jeg endelig fikk løs niplene (som var et helvete) viste
det seg at jeg hadde fått feil slanger hehe. Så da måtte jeg bytte inn i nye.


Til slutt ble jeg ferdig, og fikk blødd gjennom ny bremsevæske

Her forsøkte jeg meg på å fornye blinklysglassene. Fulgte circa samme oppskrift som i settet 3M har til formålet.
500 tørt, og så følgende steg vått: 800-1000-1200-1500-2000-3000. Til slutt polerte jeg med vanlig Turtle Wax.
Dette er før

Og dette er etter. Ikke så lett å se på bildene, men i virkeligheten synes jeg de ble betraktelig skarpere.

Frontlykter

Og fronten.

Ligner på bil igjen her

Butyltape bak kromlister og pakningskanaler. Ble litt overkill på førersiden da jeg
ikke skjønte helt hvordan rekkefølgen skulle være

Så var det tid for overhaling av bakparten


Dempere og kontrolarmer ute

Inn med nye forringer og en kjapp puss og lakkering

Så ble det et helvete med forringene som sitter i ørene på bakakslingen. Den ene fikk jeg hamret inn relativt enkelt.
Men den holdt jeg sikkert på med i 5 timer uten at den ville smette inn. Fikk assistanse og fikk presset dem inn til slutt.
Da hadde jeg kastet bort 2 dager på dette.

Så satte vi sammen bakakslingen igjen

Kjører svarte baklys, så det ble en enkel sprayboksjobb på disse.



Tromlene fikk en rens i samme slengen

Byttet ut den elektriske pumpa med en mekanisk, i utgangspunktet fordi jeg trodde den elektriske var defekt.

Det viste seg derimot at det var en kobling som hadde falt ut under panseret, og pumpa funket hehe. Men
jeg foretrekker mekanisk pga lavere støy og strømforbruk

Brukte litt tid på å legge nye slanger her og der. Må finne en mer forseggjort løsning etterhvert


Kickdownboks til automaten

Lekkasje her nede

Inn med bagasjeromspakning


Så var det tid for oppstart. Fyrte opp nesten momentant ved hjelp av litt startgass. Ganske bra i
betraktning av at den ikke har vært startet på 2 år.
Ut på testtur


Synes den ble litt lavere i fronten enn først antatt. Mulig looken blir litt annerledes når jeg får på 275-dekka.