AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 30. Apr 2026 15:04

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 130 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Søn 05. Mai 2013 21:29 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Sturmtiger skrev:
Veivhjulet ville ikke gå rundt med starteren.

Hva mener du... Går ikke motoren rundt i det hele?? Prøvd å tørne den med koppnøkkel på veivbolten? Hvis du IKKE får dreidd motoren rundt er det bad news...

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 05. Mai 2013 21:51 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

AW-100 skrev:
Sturmtiger skrev:
Veivhjulet ville ikke gå rundt med starteren.

Hva mener du... Går ikke motoren rundt i det hele?? Prøvd å tørne den med koppnøkkel på veivbolten? Hvis du IKKE får dreidd motoren rundt er det bad news...

Hørtes mer ut som starteren ikke gikk helt inn, eller den bare spinte på tuppen av taggene på veivhjulet.

Ikke som på videoen da, men første gang jeg prøvde. Skal se om jeg monterte den feil, eller bommet på noen koblinger. Kanskje jeg på fyre på mer isolering, men lodder ikke noe fast før motoren starter.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 05. Mai 2013 23:05 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Da så jeg videoen også. :) Starteren slår nok ikke inn i det heletatt. Sjekk at du har gode ledninger inn på starteren, både hovedkabelen og den tynne inn på innslaget. Prøv evt å demontere starteren igjen, og koble den opp med ekstern jording og koble strøm rett på innslaget så ser du om den virker..

Sent from my iPhone using Tapatalk

1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 07. Mai 2013 17:11 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Skjekket koblingene igjen, fant en løs terminal hurra.

Nå må jeg ta ned starteren igjen, får å så se hvorfor den ikke går helt inn til veivhjulet.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 07. Mai 2013 19:35 
Avlogget
Rookie
Rookie

Vask innslaget og smør det opp. Sjekk om startkransen er slitt når du tar ned startern.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 07. Mai 2013 22:30 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Glemte helt å skjekke innslaget å "startkransen", når jeg tok av starteren og tilbake igjen.

Men jaja, motoren går iallefall rundt. Trenger mer strøm, må finne ut av hva som tar alt sammen i lednings spagettien.
Vi prøvde med start hjelp med den BMW'en, men han hadde lite batteri som var dårlig så var vi like langt...Motoren spinte rundt 2 ganger mer da.

PS: Du får 20 kr hvis du klarer å finne ut av hva jeg sier på slutten av videoen. Hint: Det er ikke han første som snakker.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 07. Mai 2013 23:26 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Må vente til Fredag før jeg kan kjøpe noe igjen, hurra for lønning-

Planer om å kjøpe:

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Elekt ... bel-24560/

De er 6m, og 50mm i andre. Må fyre ut den gamle strømledningen, men skruene som holder den fast er jo sveiset fast. Føles ut som i alle fall.

Kjøpe meg en sånn: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Elekt ... 0-A-37903/
Kjekt å ha.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 09. Mai 2013 08:56 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Klarte å få fyr på "The beast" tidligere idag. Fikk ikke sove i natt så jeg bare sa: "screw this, jeg går ut å prøver meg på bilen igjen." kl 5 om morgenen...

Gikk å tulte rundt med kablene igjen, tok fram startkablene å hekta på et annet batteri uten suksess. Kom jeg på at min far var hjemme.

*Ondskapsfull tenking inc" Ninjae't nøklene til far sin Volvo v50, fyrte på startkabler å så at min bil fyrte opp etter bare første forsøk! Hjelper å ha gode batterier, jepp.
Er skikkeling hypet på videoen, har ikke vert så glad siden jeg fikk kjøpe fyrverkeri å tenne dem på samme dag for første gang.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 11. Mai 2013 21:45 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Ny dag, nye muligheter.

Fikk endelig skiftet det flate dekket. De mutterene satt på som f, gikk med en WD-40 kanne.

Men hørte at en vifte reim ville ta kvelden snart da jeg flyttet bilen på asfalt så jeg kunne få et bra jekk grunn til å jekke bilen opp, så må vel bytte den før biltrangsynet finner ut at det er en 3'er feil.

Da er det bare å:

Skifte alle lyspærene, å få de til å virke.
Kjøpe en ny hovedlys modul under rattet. Kjøpe ratt stamme cover så det ikke ser så jalla ut.
Ikke være så lat, å skru sete beltene på plass.
Feste passasjer stol skikkelig, litt vinglete.
Kjøpe nye sidespeil.
Kjøpe nye blinklys bak.
Feste batteriet bak førerstolen, skifte tragisk 35mm strømkabel til en kraftig 50mm.
Finne en butikk som faktisk selger 50mm kabelsko, å kan feste dem på for deg.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 12. Mai 2013 16:44 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Fant en diesel lekkasje idag, ikke bra.

Ser ut som ett lite hull i diesel filter huset. Er ikke sikker på hvor mye de koster, men må ha en ny en i allefall.

PS: Hva synest dere om videoene, bedre en bilder eller værre?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 14. Mai 2013 02:04 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Ble nyskjerrig på hvorfor viftereimen lagde så mye lyd, så krøp under å så at hele reimen lå sidelengs O_o

Er ikke helt sikker på hvordan den har greid det, men få ta av grillen å bytte den. Må bestille en ny del til ratt stammen også, må få hornet til å virke før bilen skal på EU. Den plastikk delen med en kobber ring bakpå har en eller en annen løkrull knekt, så den ledningen til hornet låser seg ikke, og gjør sånn at hornet ikke virker.

Noen som vet om jeg hadde rett om den diesel lekkasjen i videoen over? Er ikke helt sikker, men diesel går det i allefall inni med høyt trykk.

Skal bort på biltema på sandsli og bli endelig ferdig med det strøm greiene, gidd ikke å vente 2 uker på en pakke med 50mm kabelsko. Regner med at når jeg bytter den usle 35mm strømkabelen med en kraftigere 50mm kabel, skal batteriet ha fri vei til starteren, og gi nokk strøm.

Hvis ikke den virker, så vet jeg hva jeg må bytte. Eneste grunnen til at jeg ikke bytter hele sylamitten er at det er så kronglete å få den gamle ledningen ut.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 16. Mai 2013 23:44 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

17 Mai imorgen.

Mer tid å skru. :D

Skal se på kanonene som blir fyrt av kl 07.00, hvis det er noen andre amcar bergensere som er intressert, så er det bare å se etter en idiot in en svart jakke med dongeri bukse med fingrene i ørene.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 20. Mai 2013 01:31 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Var 22 grader idag, brukte tiden godt.

Isolerte flere løse ender, skjekket her og der igjen.
Klemte helt tilfeldig den nederste radiatorslangen, og kjente en sånn fryst is følelse inni, men ikke kald. Har ikke turt å åpne den enda for å se hva som er inni.

Er vell satt inni feil kjøleveske antar jeg, skal se imorgen.

Nye bilder:

Lakk som en sil da jeg tilførte litt hageslange vann til kjøleveske beholderen. Lakk under frontfangeren, og litt lenger baki motoren.
Bilde

Fristende å flytte jordingspunktet lenger bak i motor rommet.
Bilde

Veldig usikker på om jeg skal bare lage hele strømkabelen som en enhet, men da må jeg skjære hull i isolasjonen å legge til 2 små kabler. Men hvis jeg gjør det, så blir det litt mindre jalla følelse til slutt.
Bilde

Burde skjære av litt av enden på strøkabelen så det ser litt mer profft ut. Må investere i en ny batterilader, da vår gamle lader er over 20 år...
Bilde

Er ikke sikker på hva jeg skal gjøre med den diesel lekkasjen, og den andre bremsekretsen som lekker. Jeg tror jeg tar å hiver bilen på verksted, å gjør så mye som jeg kan skjøl såm å bestille deler selv osv.

Blir spennende å se hva de finner på EU kontrollen, jeg tipper at det blir mer eller mindre 2 sider. Den diesel lekkasjen kommer til å syntes i allefall, alle kommer til å se hvor jeg har kjørt siden det kommer den stripen med diesel hvorenn jeg flytter bilen når motoren er på.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 20. Mai 2013 09:40 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Hvor lekker det diesel? Er fort gjort å bytte ut alle dieselslanger da. Byttet bensinlangene på Dodgen min bare fordi jeg ikke likte vinkelen på de gamle... Laget dem litt lengre og flyttet bensinfilteret, gjort på en liten halvtime.

Viktigste med jordingspunktet er at du jorder ramme, karosseri OG motor. Så forresten meeget spesiell ut den teipa strømkveilen på nest siste bilde, den bør du få gjort noe med før EU tenker jeg... Har de koblet sammen strøm med en skrue, og teipet ihop??

1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 20. Mai 2013 15:03 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

AW-100 skrev:
Hvor lekker det diesel? Er fort gjort å bytte ut alle dieselslanger da. Byttet bensinlangene på Dodgen min bare fordi jeg ikke likte vinkelen på de gamle... Laget dem litt lengre og flyttet bensinfilteret, gjort på en liten halvtime.

Viktigste med jordingspunktet er at du jorder ramme, karosseri OG motor. Så forresten meeget spesiell ut den teipa strømkveilen på nest siste bilde, den bør du få gjort noe med før EU tenker jeg... Har de koblet sammen strøm med en skrue, og teipet ihop??

Her lekker det (video): http://www.youtube.com/watch?v=9uhrQA9R_ls

Det mest irriterende er at jeg ikke tør å rote med den delen sjøl, men folkene på EU kontrollen kommer til å gi den en 3'er helt sikkert. Diesel slangene er ok, så langt i allefall.

Den teip bunken er et patent fra de forrige eierene, litt i stuss om hvordan jeg skal få det til å se fra fabrikk ut, med uten et batteri forran til å koble noe til.
Jeg har nok kabel til å gå til starteren i en hel ledning fra kupe'en, men tror nesten jeg må kutte et hull i isolasjonen og lodde de to andre ledningene til.

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 130 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support