AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 22. Aug 2026 20:55

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 49  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 27. Mar 2013 23:08 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Hadde dårlig tolmodighet så reiste på det nermeste verkstedet på eu kontroll i dag på den lokale og som en av norges beste volvoforhandlere.. :lol: ,en dyktig mekaniker som også er en nabo oppi høgget her som tok den...gikk bedre enn forventet, må bare fikse bremsene bak (HELVETEs knot) slik det blir jevnere bakbremser i rulla,, og montere nye blinkers på framskjermene, pga eir og slikt, ellers montert opp en ekstra sikring på en ledning i motorrommet, ellers har eg bestillt skillt på lator da.. veit aldri vilken form for skillt som kjem frå bt så får se ka som passer best...

og ikkje minst, eg fant feilen pga jordingsfeil i lysene mine.. det var en overeira dørbryter kontakt, gikk 3 ledninger innpå den,reingjorde disse osv. og skjekka bilen igjen i kveld etter at den har stått i ro og det var blitt kaldt osv... ingen tegn til feil...så det begynder å gå rette veien.... er bare spendt på om eg klarer å fikse bakbremsene.... for det er endten eller.... god parkbrekk..eller jevne bakbremser og dårlig brekk.... :S men får prøve å stille meir på disse hjula....venstre side er litt meir motstand..får prøve å slakke den litt.... foringene fremme i bærebruene var heldigvis bra også..så slipper å byte dei med det første. så det blei ett par 2`er feil i dag ja :lol: men tok det med ett smil

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 28. Mar 2013 00:45 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

wohoi, fant en komplett blinkinnsats uti delelageret..då sleppe eg å kjøpe nye blinkers og kan rive vekk de stygge ledblinkersa, en hake til merka.. da er det berre trommeljustering igjen... :S

tenkte å koble på en hovedbryter på minus kabel på batteriet oxo..så slepper man å skru av polen heile tia når noke elektrisk skal fiksast.
lure og på å gå opp i 225/70/15 dekk framme og...då vil den rulleomkredsen være innafor + -5% regelen også forran til orginale dim som er 215/75/15" og vil være ganske lik rulleomkreds som bakhjula..

Bilde
Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 28. Mar 2013 19:48 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Då va bilen klar til ny visning for elnett og bremsetest, var vist høgre trommel bak som eg har stramma til for mye.. pga eg trudde eg ville få meir hand/fotbrekk kraft på den siden,for venstre side fikk nesten all kraft, for det orginale fotbrekksystemet er heilt håplaust orginalt. nå er trommel ca like løs beveglig som på venstre side,der bånda ligger fint inntil trommel. håper det blir jevnere bremsing nå.

ikkje rart det blei 2`er feil på driftbrems da nei.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 28. Mar 2013 21:11 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Du må bruke litt tid på å justere trommelbremsene, viktig å få sentrert båndene. Det var riktig tenkt med hensyn til brekket, jeg pleier å justere begge likt også legge førerside litt fra. Vi har jo 30% tillat avvik på EU, før EU ble innført var det 10% hos BT, så da var nåløyet mindre. Lykke til

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 28. Mar 2013 22:40 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Jau..får håpe bremsemaskina viser litt riktigere no vertfall....trommelen eg slakka i dag var stram slik man måtte bruke litt krefter på å få bevegd den frem og tilbake..så eg trur eg har fått justert den ganske bra nå enn ka det var, så blir spendt og sjå kor mye ujevnheter det blir.
Hjula snurra vertfall fint rundt i dag oppi lufta når den sto i fri.

Brekkwiren står på max og over det pga eg måtte få meir kraft med spacing med muttere..så den må berre stå slik den står,får ikkje stramma meir brekk.. men brekket funker bra nå da,bare den har bedre grep enn før og låser hjulet mest på venstre side bak. prøvde å trille i litt nedoverbakke grusvei i dag og da låste venstrehjul seg mens høgre hjul hadde mindre betydning til låsing men var ett svakt bremsespor på den siden også.

Men nå var det jo driftbrems som hadde 2er feil..mens brekket ikkje hadde noke annmerkning...så får satse på selve bremsejevnheten er blitt bedre og at det går gjennom kontrollen. :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 30. Mar 2013 19:22 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Trur frosten har tatt litt knekken på pakninga på vannpumpa eller ka som har skjedd... drypper bittelitt når eg gir gass..prøvde å stramme dei 2 nederste boltene litt,kom seg litt... får berre ha med meg nok med kjøleveske i bilen under kjøring osv. ser ut som veivhjulet må demonteres for å få av vannpumpe for å bytte pakning?

uansett..trur ikkje det blir gjort noke overhaling med den motoren enda pga eg skal mest sansynligvis hive i en annen uti sommer... kan heller puttle med den i etter tid og ha som reservemotor. =D>

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 31. Mar 2013 22:04 
Avlogget
Get going
Get going

OldisEinart skrev:
wohoi, fant en komplett blinkinnsats uti delelageret..då sleppe eg å kjøpe nye blinkers og kan rive vekk de stygge ledblinkersa, en hake til merka.. da er det berre trommeljustering igjen... :S

tenkte å koble på en hovedbryter på minus kabel på batteriet oxo..så slepper man å skru av polen heile tia når noke elektrisk skal fiksast.
lure og på å gå opp i 225/70/15 dekk framme og...då vil den rulleomkredsen være innafor + -5% regelen også forran til orginale dim som er 215/75/15" og vil være ganske lik rulleomkreds som bakhjula..

Bilde

Vil komme med et tips ang. kabelskoene som er avbildet sammen med bryteren.
Kapp av en bit av et kobberør, slå den ene enden flat med en hammer, bor deretter hullet.
Dette er fort gjort, og gratis (alle har rør hjemme i en skuff). Dypp eller gni på flussmiddel, og tinnes til slutt.
Har laget uttallige slike sko i alle mulige dimensjoner, og umulig å se at de er hjemmelaget.
(husk å gløde ut metallet før man setter igang)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 31. Mar 2013 22:10 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

må ha større kabelsko en dei som er på bildet uansett ,så kanskje eg kan lage noen heller siden eg ikkje har større akkurat nå, men takk for tipset,ikkje dum ide det da. Skulle helst hatt denne bryteren montert inni bilen men da vil jordingskabelen bli ganske lang...

-----------------------------------------------------------------
I dag har det snøa..blææ.. håper den er vekk til tirsdag..prøve å få bilen på ny visning da..vist det er ope på tirsdag da..

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 31. Mar 2013 22:18 
Avlogget
Get going
Get going

OldisEinart skrev:
må ha større kabelsko en dei som er på bildet uansett ,så kanskje eg kan lage noen heller siden eg ikkje har større akkurat nå, men takk for tipset,ikkje dum ide det da. Skulle helst hatt denne bryteren montert inni bilen men da vil jordingskabelen bli ganske lang...

-----------------------------------------------------------------
I dag har det snøa..blææ.. håper den er vekk til tirsdag..prøve å få bilen på ny visning da..vist det er ope på tirsdag da..

Det gjør ingenting med lange jordingskabeler, det har jeg endel av i plastikkbilen min. Bare gjør det!!
Kabel (tykke nok til å tåle høy amp) kan man også lage selv, om man har krympestrømper, men der er det nok enklere å anskaffe seg en som er ferdig.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 31. Mar 2013 22:21 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

ja men da går eg for det,og skrur den fast i dashen en plass.. har noen fine tjukke batterikabler på biltema har eg sett:)

Har også bestillt meg fotbryter til å koble dei egentlig orginale fjernlysa som "ekstralys" med tiden...siden eg bruker fjernlys i samme pæra som nærlysa. hadde litt problemer med elektronikken en gang da ting gikk i surr for meg :oops:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 01. Apr 2013 21:16 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

*sensur*

Sist endret av OldisEinart den Ons 03. Apr 2013 12:55, endret 3 ganger.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Apr 2013 16:36 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

I dag er en god dag :mrgreen:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Apr 2013 19:57 
Avlogget
Get going
Get going

kryptisk :roll:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Apr 2013 20:06 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

:shock:

regner med du skal lage kasse UNDER hatthylla som andre folk og ikke oppå som du har avbildet??

Vekt vil du ha lengst ned i bilen mot bakken, og du vil IKKE ha den hatthylla i nakken eller hue ved en ulykke...

Vannlekasje?, Om du finner ett sånt rundt hull ibunn av vannpumpa som det kommer vann ut, kan en kvikk fixs være å gjenge og skru i en blindskrue... =D>

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Apr 2013 21:48 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

OldisEinart skrev:
I dag er en god dag :mrgreen:

Regner med at jeg kan gratulere deg med godkjent bil i dag. :wink:

Bmw prosjekter
http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f ... 00&start=0

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 49  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support